کد خبر : 1595154 | 09 اسفند 1397 ساعت 17:22 | 11.5K بازدید | 0 دیدگاه

بودجه اضافه نشود هم ذوب آهن را اداره می کنیم

شهنازی:آذری به وظیفه مدیرعاملی اش عمل کند

تا جایی که من می‌دانم چنین بحثی وجود ندارد؛ آقای یزدی‌زاده هم گفت ما قصد برکناری آذری را نداریم و اگر وی کماکان به وظیفه مدیرعاملی خودش به خوبی عمل کند مشکلی نداریم.

 شهنازی:آذری به وظیفه مدیرعاملی اش عمل کند

به گزارش خبرنگار ورزش سه و به نقل از ایمنا، عصر روز گذشته (چهارشنبه) خبر برکناری سعید آذری، مدیرعامل باشگاه ذوب آهن از عضویت در هیئت مدیره باشگاه و انتصاب جواد محمدی به عنوان جایگزین وی در رسانه‌ها منتشر شد و به دنبال آن برخی گمانه‌زنی‌ها در خصوص اینکه احتمال برکناری آذری از سمت مدیرعاملی باشگاه نیز وجود دارد، آغاز شد. گفته می‌شد شاید این تصمیم مجمع کارخانه ذوب آهن به دلیل انتقاداتی بوده است که آذری در چند روز اخیر از کم شدن بودجه باشگاه و گلایه‌مندی از کارخانه ذوب آهن داشته و مصاحبه‌هایی که با برخی رسانه‌ها انجام داده است.

 

شاهرخ شهنازی، رییس هیئت مدیره باشگاه ذوب آهن در این خصوص گفت‌وگویی  انجام داد که در ادامه می‌خوانید:  

 

*دلیل برکناری سعید آذری از عضویت در هیئت مدیره باشگاه ذوب آهن چه بود؟

 

تغییر هیئت مدیره باشگاه با مجمع کارخانه است و با هیئت مدیره نیست.

 

*آیا مجمع کارخانه دلیل این برکناری را به شما نگفته‌ بودند؟

 

مجمع کارخانه ذوب آهن باید دلیل آن را توضیح دهد و من که نباید توضیح دهم؛ این موضوع تصمیمی است که در مجمع کارخانه گرفته شده است.

 

*آیا شما به عنوان رییس هیئت مدیره باشگاه ذوب آهن، از این موضوع اطلاعی داشته‌اید یا خیر؟

 

تغییر اعضای هیئت مدیره باشگاه یک قانون است و نیازی به اطلاع اعضای آن ندارد، اما تغییر مدیرعامل باشگاه موضوعی متفاوت است؛ مدیرعامل یک باشگاه را باید اعضای هیئت مدیره آن انتخاب کنند، اما هیئت مدیره باشگاه را مجمع کارخانه انتخاب می‌کند و آقای یزدی‌زاده هم به تنهایی در این مجمع نیست؛ ممکن است مباحثی در بین اعضای مجمع کارخانه مطرح شده باشد؛ ما در این مجمع حضور نداریم.

 

اگر آقای یزدی‌زاده، مدیرعامل کارخانه ذوب آهن هم اقداماتی انجام می‌دهد در جهت تقویت باشگاه است؛ من از آقای یزدی‌زاده دلیل این جابجایی را پرسیدم و به من گفتند «ما یک نفر را به اعضای هیئت مدیره باشگاه اضافه کردیم که به جای پنج نفر، شش نفر باشند؛ آذری هم مدیرعامل باشگاه است و در جلسات هیئت مدیره باشگاه حضور دارد؛ ما این جابه‌جایی را در جهت تقویت باشگاه ذوب آهن انجام دادیم و هیئت مدیره باشگاه اصلاً بدون مدیرعامل جلسه‌ای برگزار نمی‌کند.»

 

*گمانه‌زنی می‌شود که پس از این جابه جایی شاید آذری در چند روز آینده نیز از سمت مدیرعاملی باشگاه ذوب آهن هم برکنار شود. آیا صحت دارد؟

 

 آقای یزدی‌زاده در پاسخ سوال من گفتند که «به این جمع‌بندی رسیده‌ام آذری به عنوان مدیرعامل در باشگاه حضور داشته باشد.»

 

1301921

 

*پس طبق صحبت‌های شما، نباید منتظر برکناری آذری از سمت مدیرعاملی باشگاه بود. درست است؟

 

 تا جایی که من می‌دانم چنین بحثی وجود ندارد؛ آقای یزدی‌زاده هم گفت ما قصد برکناری آذری را نداریم و اگر وی کماکان به وظیفه مدیرعاملی خودش به خوبی عمل کند مشکلی نداریم. آقای آذری در مصاحبه‌اش گفته بود من کارمند ذوب آهن هستم و کارم را انجام می‌دهم چه باشم، چه نباشم؛ وقتی خودش این صحبت‌ها را انجام داده چه لزومی دارد که ما بخواهیم اضافات را کم کنیم.

 

*فکر نمی‌کنید برکناری آذری از عضویت در هیئت مدیره باشگاه ذوب آهن به دلیل اعتراض وی به کم شدن بودجه باشگاه و مصاحبه‌های اخیرش بوده باشد؟

 

اصلاً من در این موارد فکر نمی‌کنم چون آنقدر کار دارم که به این موارد فکر نکنم.ما در جلسات هیئت مدیره باشگاه شرکت می‌کنیم، مسائل را مطرح وهر کمکی که به ذهنمان می‌رسد را بیان می‌کنیم و خیلی به این فکر نمی ‌کنم که چه کسی مصاحبه کرده یا در مورد چه موضوعی مصاحبه کرده و چه گفته‌؛ این مسائل در ورزش عادی است، مگر شما پرسپولیس، استقلال، تراکتورسازی و تیم‌های دیگر را نمی‌بینید، همه تیم‌ها مشکل دارند، در آخرین مصاحبه آذری با یکی از رسانه‌ها خواندم که گفته بود یزدی‌زاده به ما مبلغی داده تا به بازیکنان بدهیم.  کمبود پول برای همه باشگاه‌ها وجود دارد. تا الان آقای یزدی‌زاده هر اندازه که توانسته‌اند به باشگاه کمک کرده‌اند و دیگر باید چه کاری انجام دهند؟  درست است باشگاه از قدیم بدهکار است و بحث آن جدا است.

 

*در برخی رسانه ها گمانه‌زنی می شود با توجه به اینکه باشگاه ذوب آهن با کمبود بودجه مواجه است، امکان فروخته شدن آن وجود دارد؛ آیا امکان دارد این موضوع عملی شود؟

 


این موضوع را از همان رسانه‌ها بپرسید، ما که چنین چیزی نگفته‌ایم، هر کسی که گمانه‌زنی می‌کند حتما دلیلی هم دارد؛ کدام رسانه‌ چنین چیزی گفته است؟ از خودشان بپرسید که استدلال‌شان چه بوده که چنین حرفی زده‌اند.نباید من در مورد این موضوع صحبت کنم. قرار نیست هر کسی هر چیزی که می‌گوید ما در مورد آن اظهار نظر کنیم؛ اگر در یک سایت چیزی نوشته می‌شود دلیلی ندارد که من در مورد مثبت یا منفی بودن آن اظهار نظر کنم.

 

*آیا برای افزایش بودجه باشگاه در سال آینده، درخواستی به کارخانه داده‌اید؟

 

ما درخواست افزایش بودجه باشگاه را برای سال آینده به کارخانه اعلام کرده‌ایم که برای تصمیم‌گیری به مجمع کارخانه می‌رود؛ اگر بودجه افزایش یاید که چه بهتر در غیر این صورت با همان بودجه قبل باشگاه را اداره می‌کنیم.

دیدگاه‌ها