کد خبر : 1595444 | 10 اسفند 1397 ساعت 18:50 | 10.7K بازدید | 0 دیدگاه

حسرت 6 امتیاز، تازه تر از همیشه؛

رویش گل‌های داوودی در مرداب

استقلال خوزستان دوئل 6 امتیازی انتهای جدول را در شهر رشت به سود خود خاتمه داد تا امیدهای اندکش برای بقا در لیگ کماکان زنده باشد.

رویش گل‌های داوودی در مرداب

به گزارش "ورزش سه"، در پایان لیگ هجدهم حتما باید به هفته بیستم رجوع کنیم و ببینیم نتایجی که در بازی های این هفته رقم خورد، چقدر در سرنوشت لیگ اثر داشته است. اهمیت بازی های این هفته تنها به جدال تیم های بالای جدولی محدود نبود. همزمان با دیدار فوق حساس تراکتور و سپاهان، دو تیم دیگر هم سرنوشت شان را در رشت جستجو می کردند. دو تیم با انبوهی از مشکلات.


سپیدرود و استقلال خوزستان که در هفته های اخیر در تعدد بدبیاری ها با هم رقابت می کردند و در یک هفته سرمربیان خود را از دست داده بودند، سرانجام به هم رسیدند و امروز وارد دوئلی شدند که قرار بود تا حدودی تکلیف وضعیت انتهای جدول لیگ را روشن کند.


شرایط این روزهای سپیدرود در حدی بد بود که حتی امتیاز میزبانی هم امید چندانی به آنها نمی داد. در سمت مقابل هم بازیکنان استقلال خوزستان که انواع و اقسام مشکلات را در طول این بیست هفته پشت سر گذاشته بودند، می دانستند حتی با برد مقابل سپیدرود، باز هم نزدیک ترین تیم به لیگ یک هستند ولی هدف آنها زنده کردن همین امید اندک برای بقا در لیگ برتر بود.


در بازی امروز سپیدرود بهتر از حریف خود کار را شروع کرد و در نیمه اول به لطف بی نظمی دفاع استقلال، به گل رسید و برنده به رختکن رفت. در نیمه دوم اما کریم قنبری در اولین تجربه سرمربیگری خود برای آبی های خوزستان تعویض هایی انجام داد که اثرگذار واقع شد. در کنار وحید خشتان، که علامت سوال ترکیب اصلی استقلال بود، رامین داوودی هم به عنوان یار تعویضی به زمین رفت.


نیمه دوم دوئل قعر جدولی ها با جذابیت بسیاری دنبال شد. اشتباهات متعدد در خط دفاعی دو تیم، موقعیت هایی را به وجود آورد که هر کدام می توانست سرنوشت تیم ها را عوض کند. این اشتباهات در نزدیکی دروازه استقلال منجر به گل نشد. در حالی که موقعیت های بسیار مناسبی نصیب ابراهیمی و شنانی شده بود. اما در سمت مقابل، تفاوت فرصت طلبی دو تیم نمایان شد و تعویض طلایی قنبری، یک تنه رقابت انتهای جدول را داغ تر کرد. رامین داوودی، هافبک جوان آبی ها که تنها یک نیمه در رشت فرصت خودنمایی داشت، از این زمان بهترین استفاده را برد و دو گل بسیار مهم برای استقلال به ثمر رساند تا پس از 5 ماه و در هفته ای که اهوازی ها به خاطر باخت فولاد ناراحت بودند، تیم آبی پوش این شهر هم رنگ برد را ببیند.


با این نتیجه، استقلال خوزستان 10 امتیازی شد و حالا سپیدرود تنها 2 امتیاز بیشتر از این تیم دارد. در حال حاضر خوزستانی ها بیشتر از هر زمان دیگری حسرت 6 امتیازی را می خورند که به دلیل اشتباهات بسیار ساده مدیریتی از تیمشان کسر شد و آنها را در وضعیتی تقریبا جبران ناپذیر قرار داد. اگر این اتفاق نیافتاده بود، امروز استقلال خوزستان می توانست شانزده امتیازی باشد و امید بسیار بیشتری به بقا در لیگ برتر داشته باشد.

 

دیدگاه‌ها