کد خبر : 1596607 | 14 اسفند 1397 ساعت 22:39 | 40.5K بازدید | 0 دیدگاه

از اخراج در امارات تا عملکرد ضعیف در آزادی؛ 

مخادمه؛ مرد سرنوشت‌ساز پرسپولیس‌پاختاکور (عکس)

محمد ادهم مخادمه پس از اخراج از رقابت های جام ملت های آسیا 2019 در اولین مسابقه برای پرسپولیس در آزادی سوت زد.

مخادمه؛ مرد سرنوشت‌ساز پرسپولیس‌پاختاکور (عکس)

به گزارش "ورزش سه"، پنج دقیقه از دیدار افتتاحیه جام ملت های آسیا و شکست امارات در افتتاحیه باقی مانده بود که محمد ادهم مخادمه داور اردنی روی یک ارسال کرنر و در شرایطی که ادامه بازی داده بود و توپ هم توسط مدافعان بحرین دور شد، به یکباره به سمت محوطه برگشت و نقطه پنالتی را با دمیدن در سوتش نشان داد.

 

حالا نزدیک به دو ماه بعد تیم فوتبال پرسپولیس در شروع فصل جدید رقابت های آسیایی و در دیدار خانگی برابر پاختاکور ازبکستان در شرایطی با تساوی یک بر یک از زمین خارج شد، که تک گل تیم میهمان روی اشتباه مسلم کمک داور اول بازی به ثمر رسید تا تیم داوری مسابقه نمره قبولی از این مسابقه نگیرد.

 

نکته جالب اینکه ادهم محمد المخادمه داور اردنی قاضی دیدار پرسپولیس و پاختاکور بود؛ همان داوری که دیدار افتتاحیه جام ملت های آسیا را میان تیم میزبان و بحرین در امارات 2019 سوت زد و به دلیل قضاوت بدی که داشت، از حضور در ادامه مسابقات برخلاف روال معمول کنار گذاشته شد.

 

علی خسروی پیشکسوت داوری ایران در گفتگو با "ورزش سه" توضیحاتی در مورد ادهم و کمیته داوران کنفدراسیون فوتبال آسیا ارائه داده که در ادامه می خوانید.

 

اطلاع داشتیم که دیگر به این داور بازی نمی دهند 


 ما اطلاع داشتیم که این داور بعد از جام ملت ها و آن بازی میان دو تیم امارات و بحرین دیگر داوری نمی کند؛ معمولا رسم است که داوران تا یک شانزدهم نهایی رقابت ها به خانه باز نمی گردند ولی ادهم اولین داوری بود که قبل از بازی های یک شانزدهم به خانه بازگردانده شد ! 

 

1387918

 

داوران درجه سه ما هم این آفساید را می دیدند


برای ما سوال اصلی از هانی بالان قطری (رئیس کمیته داور کنفدارسیون فوتبال آسیا) چرا برای داوری که هنوز یک ماه از آن اشتباه بزرگش نگذشته، یک همچین بازی مهمی می گذارند؛ حداقل می توانستند این داور را برای کشورهای عربی بگذارند. اشتباهی که امروز رخ داد، می تواند کمر یک تیم را بشکند. این اشتباه طوری بود که تا دقیقه 90 تاثیر گذار بود. حتی اگر پرسپولیس برده بود آن آفساید در کل بازی تاثیرگذار بود. در حالی که حتی داوران درجه سوم ما هم توانایی تشخیص این آفساید را داشتند.

 

فدارسیون و پرسپولیس اعتراض کنند


به نظرم باشگاه پرسپولیس باید حتما توسط فدراسیون فوتبال نامه بنویسد و به کنفدراسیون فوتبال آسیا اعتراض کند.  

 

هانی بالان به درد ریاست کمیته داوران آسیا نمی خورد


خسروی در مورد تغییر داور پرسپولیس و پاختاکور و همینطور داور دو تیم الاهلی و السد توضیح داد: ممکن است یک داور مریض شود؛ نمی توان در این مورد دقیق اظهار نظر کرد. ما هم تا دیروز فکر می کردیم، احمد الکاف بازی الاهلی و السد را سوت می زند. تغییر پیاپی داور اما این ذهنیت را ایجاد می کند که آقای هانی بالان به درد این کار نمی خورد. این همه داور خوب در آسیا داریم. چطور هانی بالان انتخاب می شود که یک داوری در خیابان هم ندارد و فقط تدریس کرده است ! 

 

1387917

 

اینقدر اختلاف داریم که نمی توانیم روی یک نفر اجماع کنیم !


ما باید تلاش کنیم یک نفر از کشور ما عضو شود تا حق فوتبال ما را بگیرد؛ ما قبلا عضو کمیته داوران بودیم. در سال های دور آقای نصیری و بعد هم آقای عنایت و عسگری در کمیته داوران آسیا بودند. ولی اینقدر ما داخل کشور اختلاف داریم که نمی توانیم روی یک نفر به اجماع برسیم که آن یک نفر عضو شود. اصلا چرا نباید رئیس کمیته داوران از ایران باشد؟

 

باید از طریق فدراسیون به کمیته داوران آسیا فشار وارد شود


  برای 2020 حتما باید تلاش کنیم که یکی از داوران خبره ما عضو کمیته داوران آسیا شود و این فشار از طریق فدراسیون باید ایجاد شود. ضمن اینکه بهتر است نماینده های ایران از طریق فدراسیون نامه ای به کنفدراسیون فوتبال آسیا ارسال کنند تا در چیدمان داوری دقت بیشتری شود.

 

گفتنی است در دیدار دو تیم الاهلی عربستان و السد قطر که در یکی دیگر از بازی های گروه چهارم برگزار شد و با نتیجه 2 بر صفر به سود نماینده عربستان خاتمه یافت، مانینگ داور چینی یک روز قبل از مسابقه جانشین احمد الکاف شد و روی گل اول، پنالتی مشکوکی برای سفید و سبزپوشان عربستانی اعلام کرد.

دیدگاه‌ها