کد خبر : 1596717 | 15 اسفند 1397 ساعت 12:50 | 6.3K بازدید | 0 دیدگاه

امیر خادم شاگرد اول شد، حیدری و دبیر هم می‌آیند

گزینه مدنظر وزارتخانه در انتخابات کشتی کیست؟

احتمالا تا چند روز آینده گزینه مدنظر وزارت ورزش در انتخابات فدراسیون کشتی مشخص خواهد شد.

گزینه مدنظر وزارتخانه در انتخابات کشتی کیست؟

به گزارش "ورزش سه"، دقیقا در روزی که سرپرستی حمید بنی‌تمیم در فدراسیون کشتی به ۴ ماه رسید، وزارت ورزش تصمیم گرفت ثبت نام از نامزدهای ریاست فدراسیون کشتی را آغاز کند. در ماههای اخیر بارها اهالی کشتی روی برگزاری انتخابات زودهنگام تاکید کردند و حتی سرمربیان تیم های ملی از جایگاه متزلزل خود با توجه به نداشتن رییس در فدراسیون گفتند؛ تا اینکه بالاخره در روزهای پایانی سال وزارتخانه تصمیم گرفت پروسه انتخابات ریاست فدراسیون کشتی را استارت بزند.


معادلات انتخاباتی در ماههای اخیر بارها تغییر کرده و همچنان حرف و حدیث‌های زیادی وجود دارد. برخی از نظر مثبت روسای هیات های استانی روی حمید بنی تمیم، سرپرست فعلی فدراسیون به واسطه رابطه نزدیکی که در سال های اخیر با رسول خادم داشته، سخن گفتند.


با این حال ابراز علاقه و رایزنی های نفرات مطرح دیگری مثل علیرضا دبیر، علیرضا حیدری و امیررضا خادم معادلات در یک ماه اخیر تغییر کرده است.


علیرضا دبیر با سفرهایی که به برخی از استان ها داشته، به صورت حضوری با اعضای مجمع فدراسیون کشتی مذاکره کرده و برنامه های خود را توضیح داده است.


علیرضا حیدری با وجود ابراز علاقه به ورودش به انتخابات خیلی برنامه خاصی ارائه نکرده و حمایت طیف خاصی را هم به همراه خود ندارد.


امیررضا خادم نیز به واسطه پستی که در وزارت ورزش داشت و سفرهای استانی که می رفت، صحبت هایی با روسای هیات های استانی درباره حضورش در کشتی داشت. حتی برخی از اعضای مجمع درخواست جلسه مشترک با او را داشتند که البته عملی هم نشد. خادم حالا از بدنه وزارتخانه جدا شده و در اولین ساعات نام نویسی هم به فدراسیون کشتی رفت و ثبت نام خود را نهایی کرد. با اینکه برخی به این موضوع ایراد گرفتند که چرا خادم از امکانات دولتی برای لابی در راستای ریاست فدراسیون کشتی استفاده کرده، تاکنون حمایت واضحی از سوی وزیر ورزش و دیگر معاونانش از خادم برای نشستن روی صندلی ریاست فدراسیون کشتی نشده است. باید دید بعد از جایی امیر خادم از بدنه وزارت ورزش رابطه او با وزیر در راستای حضورش در انتخابات چگونه پیش می رود.


با وجود تمام گزینه‌هایی مطرح شده، یک فرضیه نزدیک به واقعیت هم در روزهای اخیر در محافل کشتی به وجود آمده است؛ اینکه وزارت ورزش می خواهد فرد مورد نظر خود را وارد عرصه انتخابات کند. از مناف هاشمی، معاون سابق مالی و پشتیبانی وزارت ورزش و استاندار فعلی گلستان به عنوان گزینه مدنظر وزارتخانه نام برده می شود.


آن دسته از کسانی که معتقدند گزینه وزارت ورزش به زودی در انتخابات فدراسیون کشتی رو خواهد شد، تجربه وزارتخانه در همکاری با رسول خادم را در این ماجرا موثر می دانند. اینکه وزارت ورزش در چند سال اخیر نتوانست رابطه نزدیکی با رسول خادم داشته باشد، از نظر این افراد باعث شده تا وزارتخانه این بار نخواهد فردی از جامعه کشتی در راس باشد و به دنبال فردی نزدیک به خود و خارج از کشتی است.

دیدگاه‌ها