کد خبر : 1597011 | 16 اسفند 1397 ساعت 18:58 | 41.7K بازدید | 0 دیدگاه

منصوریان فاتح نبرد کلاس نود و هشتی‌ها

پدیده 0 - ذوب آهن 1؛ صدرجدول به هم ریخت

دیدار دو تیم پدیده و ذوب آهن درحالی که رو به اتمام بود با نتیجه یک بر صفر به سود ذوبی ها به اتمام رسید.

پدیده 0 - ذوب آهن 1؛ صدرجدول به هم ریخت

 

به گزارش ورزش سه" در حالی که به نظر می آمد یک نتیجه  صفر بر صفر دیگر در تابلو نتایج لیگ به ثبت برسد یک تعویض به موقع ازعلی رضا منصوریان جریان بازی را به سود ذوب آهن تغییر داد. حالا ذوبی ها با کسب این برد در خانه یکی از تیم های مدعی این فصل با روحیه ای بالاتر لیگ را ادامه خواهند داد و یحیی گل محمدی بدون شک در آینده حسرت این سه امتیاز را خواهد خورد هرچند پدیده  آن قدر خوب نتیجه گرفته است که نمی شود ایرادی به آنها وارد کرد. با کسب این برد ذوب اهن با 19 بازی و 18 امتیاز هم چنان  در رده  سیزدهم و پدیده با  21 بازی و همان 39 امتیاز دررده سوم جدول جای گرفتند. این درحالی است که پدیده اگر در این بازی حتی یک امتیاز را هم به دست می آورد بازهم به خاطر تفاضل گل کمتر از تراکتور  در رده سوم جای می گرفت.

 

پنج شنبه 16 اسفند ساعت 17:00
پدیده مشهد - ذوب آهن اصفهان داور: سیدحسین زرگر


کمک ها:علیرضا ایلدروم و حسن انتظاری کمک داوران اضافی: کیوان علی محمدی و سیدعلی اصغر مؤمنی داور چهارم: فرهاد فرهادپورناظر داوری: حاتم بک پور


ترکیب پدیده:

 

میلاد فراهانی، عبدالله حسینی(47 - رضا ناصحی)، حسین مرادمند، علی نعمتی ، محمد آقاجانپور، مسعود ریکی ، اکبر صادقی ، محمد قاسمی نژاد (71-بهنام برزای ) ، امین قاسمی نژاد ، محمد مهدی مهدیخانی(56 - سعید صادقی) و یونس شاکری


ترکیب ذوب آهن:


رشید مظاهری، محمد نژادمهدی، وحید محمدزاده، مجتبی مقتدایی، حمید ملکی، مهران درخشان مهر، محمد رضا عباسی (69- حمید بوحمدان)، مارین سیلوار فرناندز (65- ابوذر صفر زاده) ، زبیر نیک‌نفس، محمدرضا حسینی و علیرضا چراغعلی (78-ارسلان مطهری)

 

کارت زرد:


محمد رضا عباسی(45)  ابوذر صفر زاده (65) ارسلان مطهری(89) ذوب آهن

 

 

شرح بازی:


دیدار دو تیم پدیده و ذوب آهن در دقایق ابتدایی بازی با حملات دامنه دار پدیده  آغاز شد که  دراین بین امین قاسمی نژآد تلاش فراوانی کرد تا به همراه مهدی خانی دروازه رشید مظاهری را باز کنند اما حملات آنها با هوشیاری  مدافعان ذوب به خوبی  دفع می شد .
در ادامه بازی  در چند صحنه پدیده صاحب توپ های سوم خوبی در پشت محوطه جریمه شد که ضربات محکم  اکبر صادقی و مسعود ریگی هر دفعه با اختلاف کم از کنار دروازه به بیرون می رفت .
 در کل در نیمه اول ذوب اهن چیز خاصی برای گفتن نداشت اما پدیده هم به آن صورت نتوانست حمله خطرناکی را روی دروازه ذوب آهن ترتیب دهد تا  دو تیم در نیمه اول با نتیجه صفر بر صفر به سمت  رختکن بروند.
هافبک های ذوب آهن در این بازی درغیاب قاسم حدادی فرخلاقیت کافی ندارند و به ندرت مهاجمان این تیم صاحب توپ می شوند . ضمن اینکه مدافعان ذوب در برابر پرس سنگین پدیده مجبورند که توپ را به صورت بلند ارسال کنند و عملا حملات این تیم شکل نمی گیرد . ضمن این که حمایت تماشاگران در جریان بازی به سود پدیده تا حدی تاثیر گذار بوده است.


 در نیمه دوم هم مثل نیمه اول توپ و میدان در اختیار تیم پدیده بود اما آنها جز ارسال ازجناحین کارخاصی را صورت نمی دادند و تمام ارسال های این تیم توسط مدافعان ذوب آهن دفع می شد تا عملا کسی تصور دیدن گل در این بازی را نداشته باشد .
اما در دقایق پایانی اشتباه محرز پدیده در خط دفاع برای ارسلان مطهری کافی بود تا او با یک ضربه دقیق دروازه  میلاد فراهانی را باز کند تا اولین برد منصوریان در لیگ رقم بخورد.
درادامه بازی شاگردان یحیی همچنان به حملات کور خودشان ادامه دادند بدون اینکه نتیجه خاصی حاصل شود تا دومین شکست پدیده در خانه بعد از هفته اول مقابل پرسپولیس صورت پذیرد.

 

1388588

 

شرح گل:


پدیده مشهد0  ذوب آهن اصفهان 1 ( ارسلان مطهری 81 ):  توپ در خط دفاعی پدیده بدون هیچ گونه فشاری درحال پاسکاری بود که ناگهان مدافع پدیده توپ را رها کرد و زبیر نیک نفس با تیزچنگی توپ را برای خود کرد و سپس پاس دقیقی به ارسلان مطهری که در آن منطقه حضور داشت داد تا با یک ضربه زمینی و بغل پا توانست دروازه میلاد فراهانی را باز کند.

 

بهترین بازیکن:


در دیداری که حساسیت بازی اجازه نداد تا دو تیم بتوانند بازی خوبی را به نمایش بگذارند به سختی می شود بازیکن شاخصی را از میان دو تیم انتخاب کرد . اما دراین میان پدیده ای ها ارسال های متعددی را روی دروازه ذوب آهن  فرستادند . شاید بالغ بر 15 ارسال روی دروازه  ذوب آهن فرو آمد که هر بار مدافعان میانی این تیم و گلر ذوب آهن اجازه ندادند که مهاجمین حریف بتوانند ضربه سربزنند و ازفرصت استفاده کنند . به همین خاطر محمد نژادمهدی و وحید محمد زاده و رشید مظاهری در بسته  نگه داشته شدن دروازه نقش بسیار مهمی را  ایفا کردند . ضمن اینکه ارسلان مطهری نیز با تیز چنگی خود نقش بسیار مهمی در به وجود آمدن این نتیجه داشت.

 

اتفاق ویژه:


سرانجام علیرضا منصوریان بعد از ۱۰ هفته سرمربیگری در ذوب‌آهن اولین برد خود در لیگ برتر را برابر پدیده به دست آورد تا با روحیه بیشتر به دنبال کسب نتیجه از دو بازی عقب مانده برابر سپاهان و سایپا و هم‌چنین ادامه نیم فصل دوم باشد و به وضعیتش در جدول سر و سامان ببخشد.

 

 

دقایق حساس:

 

دقیقه 8: ضربه زیبای امین قاسمی نژاد از پشت محوطه جریمه که با اختلاف بسیار  کمی به خارج از دروازه رفت.
دقیقه 10: باز هم ضربه محکم و  بغل پای اکبر صادقی از کنار دروازه به بیرون  رفت.
دقیقه 15: حرکت در عرض امین قاسمی نژاد در داخل مجوطه جریمه و پاس او که دقت لازم را نداشت و مدافعان ذوب آهن توپ را دفع کردند .

دقیقه 17 : حرکت خطرناک ذوب اهنی ها که با ضربه بی دقت  چراغعلی در دستان میلاد فراهانی جای گرفت
دقیقه 18 : سانتر زیبای  جناح راست با ضربه سر یونس شاکری همراه شد که رشید مظاهر به راحتی توپ را از آن خودش کرد.

دقیقه 22: سماجت یونس شاکری در محوطه جریمه  باعث ایجاد یک حمله خطرناک برای پدیده شد که پاس رو به عقب مهدی زاده را کسی نبود که به گل تبدیل  کند.

دقیقه 28 : پاس بی  دقت قاسمی نژاد برای علی نعمتی که اگر می توانست  توپ را به او برساند موقعیت خطرناک دیگری دروازه ذوب آهن را تهدید می کرد.

دقیقه 36: اشتباه مرگبار مدافعان پدیده زیر پای مارین سلوا فرناندز افتاد که در ادامه  با دخالت مسعود ریگی مانع از شکل گیری حرگت ذوبی ها شد.

دقیقه 37: پرتاپ بلند اوت از یاران پدیده در یک رفت و برگشت در پشت محوطه جریمه زیر پای ریگی افتاد که شوت محکم و روپای  او از کنار دروازه به بیرون رفت.

 

1388587

 

دقیقه 38: ضربه کرنر امین قاسمی نژاد از جناح راست دروازه ذوب آهن  با ضربه سر یاران پدیده مواجه شد که رشید مظاهری با یک خروج به موقع توپ را از آن خود کرد.

دقیقه 60: ارسال  قاسمی نژاد با ضربه سر آرام بازیکنان پدیده به راحتی در دستان مظاهری جای گرفت.

دقیقه 61: ضربه صفر زاده با یک چرخش  مناسب درست در همان جایی زده می شود که میلاد فراهانی حضور داشت .

دقیقه 73: ضربه ایستگاهی محکم   امین قاسمی نژاد در دستان رشید مظاهری جای گرفت .

دقیقه 89: ارسال خطرناک از سمت چپ  روی دروازه ذوب آهن با ضربه سر  مدافعین این تیم  با ضربه  شدید به سمت رشید مظاهری آمد که وی به زیبایی اشتباه مدافعان را جبران کرد.

دقیقه 93 : ضربه مهاجمان پدیده با بر خورد به نژاد مهدی بلوکه شد  و مدافعان ذوب اهن توپ را از منطقه خطر دفع کردند.

دقیقه 97 : ارسال از درون محوطه جریمه محمد قاسمی نژاد  به کسی نرسید تا آخرین فرصت این تیم هم  هدر برود و ذوب اهن بنده این بازی باشد.

 

1388589

دیدگاه‌ها