کد خبر : 1597039 | 16 اسفند 1397 ساعت 18:32 | 273K بازدید | 0 دیدگاه

بعد از بازی به من دست نداد

قطبی:دنبال علی دایی بودم که برادر ایشان ...

افشین قطبی سرمربی فولاد در پایان بازی تیمش مقابل سایپا که با شکست به اتمام رسید از همتای خودش در سایپا بابت رفتار غیرورزشی گله کرد.

قطبی:دنبال علی دایی بودم که برادر ایشان ...

به گزارش ورزش سه ، قطبی که اصولا در جنگهای رسانه ای شرکت نمی کند،در پایان بازی به آنچه که کنار زمین اتفاق افتاد اعتراض کرد.البته قطبی وقتی یک خبرنگار به او گفت که این مسئله دلیل خاصی نداشته ، قطبی گفت شاید هم سوء تفاهم باشد که در این صورت باید این مسئله را سریع درست کنیم.
متن کامل حرفهای قطبی را از سالن کنفرانس ورزشگاه شهرقدس بخوانید:


سه بازی اخیر موقعیت های زیادی از دست دادیم


بازی خیلی سختی برای ما بود. به خاطر اینکه هر دو تیم آمدند تا نتیجه را واگذار نکنند و فکر می‌کنم در 60 دقیقه اول هر دو تیم یک موقعیت طلایی داشتند که استفاده نکردند. 30 دقیقه آخر هم ما بهتر بودیم و موقعیت زیادی داشتیم و گل بدی خوردیم. در سه مسابقه اخیر خیلی خوب بازی می‌کنیم اما موقعیت‌هایی که داریم را به راحتی از دست می‌دهیم و در رسیدن به گل ناکام هستیم و موقعیت‌هایی که گل می‌‎خوریم شاید در یک فصل چند بار بیشتر اتفاق نیفتد. نگران هستم بابت این موضوع چون ما تیم خوبی در زمان کمی ساختیم.


دایی یکی از بزرگترین ستاره هاست ولی ...


زندگی و فوتبال مثل آیینه هم هستند. بعضی وقت‌ها اتفاقات بد پشت سر هم رخ می‌دهد و ما باید این روند را عوض کنیم و به نتیجه خوب برگردیم.من واقعا متاسف هستم. من احترام بسیار زیادی برای علی دایی دارم و همیشه می‌گویم یکی از بزرگترین ستاره‌های فوتبال ایران است و به همین دلیل احترام می‌گذارم.

 


ایشان به من دست نداد


ایشان بعد از بازی اصلا دست نداد و رفت و این من را خیلی ناراحت کرد. ما باید با اخلاق و رفتارمان مخصوصا به جوانان نشان دهیم که احترام برای هم قائل هستیم. من واقعا متاسف هستم چون وقتی نتیجه نمی‌گیرند بهانه می‌آورند و انتقاد می کنند و وقتی می‌برند دست نمی‌دهند و خداحافظی نمی‌کنند. شاید خوشحال بودند یا ناراحت و من نمی‌دانم چه اتفاقی افتاده است.

 

برادر ایشان آمد و صحبت کرد


قطبی در خصوص درگیری‌اش با محمد دایی در پایان بازی هم  گفت: من دنبال آقای دایی بودم و برادر ایشان آمدند و با من صحبت کردند.


شاید هم سوء تفاهم شده است


یک خبرنگار قبل از سئوال اصلی به قطبی گفت شاید بین او و دایی سوء تفاهم پیش آمده چون دای دیروز خیلی از قطبی تعریف کرده . قطبی در واکنش گفت : راجع به آقای دایی می خواهم باز هم تکرار کنم که برای ایشان احترام زیادی قائل هستم و معتقدم ایشان یکی از بهترین بازیکنان تاریخ فوتبال ایران و آسیاست و من هم همیشه از ایشان پشتیبانی کردم. الیته در این میان سوءتفاهمی ایجاد شده که باید خیلی زود برطرف شود. یک نکته مهم برای بازیکنان و حتی هواداران که مربیان به هم احترام بگذارند و بعد از هر بازی با هر نتیجه ای مهم است که با هم دست بدهند و به هم خسته نباشید و خداحافظی بگوییم. در بازی اتفاقات زیادی می افتد اما مهم این است که وقتی بازی تمام می شود باید دوستی ها را حفظ کنیم.

 


علت مشکلات ما غرور نیست


وی درباره عدم نتیجه گیری تیمش در سه بازی اخیر نیز گفت: اولا مشکلات مختلفی داشتیم که رسانه‌ای نکردم. ما داخل تیم خیلی چیزها داریم که سعی می‎کنیم درست کنیم. چند بازیکن خارجی اضافه کردیم. اما چند بازیکن داشتیم که با دلیل دانشگاه و سربازی نتوانستند برای ما بازی کنند. بعد از نفت ما چند بازیکن را در لحظات آخر از دست دادیم. امروز هم بازیکن خارجی ما در آخرین لحظه خط خورد چون آی تی سی نداشت اما این‌ها بهانه نیست و ما باید با بازی‌ای که انجام می‌دهیم نتیجه لازم را به دست آوریم. خیلی سخت است وقتی به تیمی در اواسط فصل می‌آیید. مخصوصا وقتی وسط جدول هستید. فولاد جای خوبی نبود و ما آن را به جمع شش تیم بالا آوردیم. در این مسیر مسابقات بسیار سختی با تیم‌ها خوب داشتیم. ولی فکر نمی‌کنم غرور  دلیل نتیجه بد سه بازی اخیر باشد.

 

توپ که گل نمی شود اثر ذهنی دارد


داخل بازی امکان دارد خیلی درگیری باشد اما وقتی تمام می شود باید دوستی را حفظ کنیم. راجع گل نزدن این اتفاق برای همه تیم ها می افتد. خیلی از تیم‌های دنیا شاید یک ماه گل نزنند. بازی با تراکتور 5-6 موقعیت داشتیم و 2 گل زدیم. بازی با پرسپولیس 6 تا موقعیت داشتیم و دو گل زدیم. بازی های اخیر مقابل استقلال و امروز ما خیلی موقعیت بیشتری داشتیم ولی گل نشد. آخر فصل فکر کنم همه را جمع کنیم میانگین خوبی باشد. من 55 سال زندگی کردم و خیلی چیز ها دیدم. موقع هایی هست که توپ وارد گل نمی شود و این اثر ذهنی دارد. ما در بیشتر تمرینات روی پاس های آخر و گل زدن کار می کنیم و بچه ها هم خوب کار می کنند اما توپ ها وارد گل نمی‌شود.

 

سعی می کنم جنتلمن باشد


سرمربی فولاد در پاسخ به اینکه در پایان بازی چه اتفاقی افتاده که باعث درگیری شد گفت: من همیشه سعی می‌کنم خوش بین باشم و خوب ببینم. همانطور که گفتم سوتفاهم است و این چیزی که نظرم است این است که احساسات در فوتبال زیاد است و شاید در آن موقعیت، خودم یا دیگران بهترین رفتار را نشان ندهیم. من فقط می خواستم توضیح بدهم بعد از بازی چه شد و شما من را خوب می‌شناسید. من همیشه سعی می کنم که جنتلمن نشان بدهم و بعد از هر نتیجه ای با ادب و باکلاس برخورد کنم.

 

می خواهم خوشبین بمانم


دوست ندارم این حرف را بزنم اما می خواهم بگویم که در فضای فوتبال ما هر کس بیشتر انتقاد و سر و صدا کند شاید قضاوت ها و جریان بازی برای او بهتر پیش برود. من می خواهم خوش بین باشم و انتقاد به داور نکنم. اما قضاوت ها برعلیه ما بود و سعی کنیم با اخلاق خوب قضاوت ها بهتر شود.

 

هیچ کس نباید به داور بی احترامی کند


قطبی در خصوص اینکه در پایان بازی چه اتفاقی افتاد که داور با کارت بازیکن نیمکت نشین او را جریمه کرد گفت: آقای احسان مرادیان بازیکن نیمکت من بود. واقعا زومی که در این بازی روی ما شده بود درباره سمت مقابل نبود. احساسات بازیکنان روی نیمکت طبیعی است و اتفاقی می افتد که آنها حرفی بزنند یا بپرند و بار دیگر روی نیمکت می‌نشیند. هیچکس نباید با زبان بد و بی احترامی به داور انجام بدهد.

 

مشکلات زیادی داریم درباره تیم ملی حرف نمی زنم


سرمربی فولاد خوزستان در پایان درباره اینکه با رفتن کارلوس کی‌روش نیمکت تیم ملی خالی مانده و تصمیمی برای آن نگرفته و نظرش به عنوان سرمربی سابق تیم ملی درباره این شرایط چیست گفت: ما در تیم خودمان زوم کنیم به این خاطر که به اندازه کافی مشکلات داریم که باید حل کنم بهتر است درباره تیم ملی صحبت نکنم.

دیدگاه‌ها