کد خبر : 1597045 | 16 اسفند 1397 ساعت 19:11 | 483.7K بازدید | 0 دیدگاه

با خواندن حافظ و سعدی باشخصیت نمی شویم!

علی دایی: حرفهای قطبی چرند است!

علی دایی سرمربی تیم فوتبال سایپا در پایان دیدار پیروزی بخش تیمش مقابل فولاد به تعریف و تمجید از تیم و بازیکنان جوانش پرداخت .

علی دایی: حرفهای قطبی چرند است!

به گزارش "ورزش سه"، علی دایی که مثل همیشه از پیروزی خوشحال بود بعد از صحبت‌هایی که درباره تیمش و برتری سایپا مقابل فولاد به زبان آورد، کنایه تندی هم نثار افشین قطبی کرد که از او بابت دست ندادن و رفتارش در کنار زمین انتقاد کرده بود.
متن کامل حرفهای دایی را بخوانید:


فولاد کار خاصی نکرد


فکر کنم امروز ما به طرف تیم فولاد بودیم هم نیمه اول و نیمه دوم.نیمه اول هم موقعیت خوبی داشتیم که برنده از زمین بیرون بیاییم اما متاسفانه این اتفاق نیفتاد. فولاد هم نیمه اول فقط روی یک ارسال شانس داشت که بچه های ما توپ را  از روی خط بیرون آوردند و اشتباه دروازه بان ما بود والا در طول بازی فولاد کار خاصی نکرد و فقط برای بازیکن خارجی شان بلند زدند خوشبختانه با چیزهایی که به بچه ها گفته بود یم این  به این تاکتیک به نتیجه نرسید و حتی من فکر می کنم اگر باهوش تر بازی می کردیم بعد از گلی که زدیم در ضد حمله به گل می‌رسیدیم.


بابت این برد شکر می کنم


به این پیروزی خیلی احتیاج داشتیم خدا را شکر می کنم. دو بازی عقب افتاده داریم که اگر آنها را ببریم در جدول صعود می کنیم و شرایط ما خیلی بهتر می شود.


جسم بی جان نیستیم


ببینید زندگی ما با فوتبال گذشته. حداقل ۳۰ سال  در فوتبال هستیم و همه چیز را می دانیم. ببینید در این فصل چند بازی بوده که داوری ها نتایج بازی را عوض کرده. اعتراض‌ها به خاطر  این است که چیزهای علنی می بینید. دیشب در بازی منچستر و پاریس سرمربی پاریسی ها اعتراض کرد؟ این چیزها غیرطبیعی نیست.جسم بی‌جان که نیستیم. البته قطعا ما هم خطا می کنیم.اگر داور کار خودش را درست انجام بدهد ما هم معترض نمی شویم .همین امروز نیمکت ما در چند صحنه اشتباه کرد اما من دیدم داور کارش را درست انجام داده و به آنها تذکر دادم. در نهایت انتظار ما این است که امتیازات بر اساس شایستگی تقسیم شود.

 

علی دایی سرمربی سایپا

 

فقط منتظرم  به جوانها فرصت بدهم


سرمربی سایپا درباره سوالی مربوط  به درخشش جوان‌های تیمش گفت: ما بازیکنان جوانی داریم که اگرفرصت بشود به آنها فضا می دهم. اما فرصت ایجاد نشده که با خیال راحت این ها را محک بزنم . جوان های دیگری داریم که می توانند خیلی کمک کنند. یکی دو تا هم نیستند . سرمایه گذاری کرده ایم از سال قبل که در فصل بعد در عنفوان جوانی اما باتجربه به تیمم کمک کنند.

 

زورکی به تیم امید بازیکن نمی دهم


من صحبتم را درباره تیم امید  کردم. فردا و پس فردا در اختیار تیم امید هستند اما بعد از آن برای بازی پیکان بازیکنانم را می گیرم.این ها باید اینجا کار بکنند .شرایط برای ما حساس است . آرزو هم دارم تیم امید به المپیک صعود کند اما بازیکن گرفتن به زور نمی شود. همه این ها می تواند با تعامل خیلی راحت حل بشود . من زورکی کاری انجام نمی دهم.

 

برای شما و قطبی متاسفم


خبرنگاری از علی دایی درباره صحبت های افشین قطبی در نشست قبلی پرسید و آن را به دلخوری احتمالی دایی از قطبی در موضوع جانشینی وی در تیم ملی ربط داد اما علی دایی در واکنش به تندی گفت :متاسفم برای شما یا ایشان که چنین افکاری را در ذهنتان پرورش می‌دهید.

 

 

حرفهای قطبی شایسته خودش است


این مسائل چیست که می گویید؟اگر مشکلی داشتم چرا اول بازی با ایشان خوش و بش کردم؟ شما که اینجا هستید می دانید من آخر همه بازی های سایپا زود می روم.البته وقتی مشکل پیش می آید حرف هایی می شود.خود من هم در این اوقات حرفهایی می زنم.  باید بگویم من برای خود ایشان متأسفم که در کریدور حرف‌هایی زدند که شایسته شخصیت خودش است و ناظر فدراسیون هم این حرف را شنید و می توانید از ایشان سوال کنید.

 

شخصیت فقط به حرف زدن نیست


من نمی‌دانم هر کی بخواهد خوب حرف بزند با شخصیت است ؟شخصیت را در چه می بینید سوال دارم از شما؟ شخصیت خیلی جنبه های مختلفی دارد و فقط نمی شود حرف زدن و صحبت کردن را ملاک قرار داد .نیمکت آنها که بیشتر اعتراض کرد و حتی کارت گرفت .خودشان هم کنار زمین خیلی داد و فریاد کردند و این چیزها طبیعی است. ولی این حرفها فقط دلیلش باخت تیم فولاد است. تیمش باخته سه بازی نتیجه نگرفته. من که نباید راه بدهم که ایشان به ما گل بزنند.

 

این حرفها چرند است


ببخشید اگر به این چیزها فکر کنم که اینجا نبودم. ببخشید اگر قرار بود به این چرندیات گوش کنم و وقتم را بگذارم که علی دایی نمی شدم.شخصیت فقط به این چیزها نیست و الا استاد های ادبیات و کسانی که خوب حرف میزنند باشخصیت تر از همه بودند.من اگر سریع رفتم چون دوست ندارم اتفاقی بیافتد.

 

باید من را تحمل کنید


من اگر با کسی مشکل داشته باشم اصلا جلوی او نمی روم و سلام علیک نمی کنم .همانطور که به شما نشان دادم  وقتی از سوریه بر می گشتند اصلا نرفتم .اما کمال بی حرمتی است که ایشان بخواهد چنین حرف‌هایی بزنند.من اول بازی با ایشان دست دادم و خوش آمد گفتم و آرزوی موفقیت کردم .تمام کادر من با ایشان دست داد و اگر با کسی مشکل داشتم به کادر می گفتم با ایشان دست ندهند. من فوتبال عشقم است و دنبال چیزهای دیگر نیستم. اگر  دوستم داشتید چه بهتر اگر نداشتید باید تحملم کنید.ببخشید اگر من شعر های حافظ و سعدی و مولانا بخوانم و برای شما این ابیات را اینجا بیاورم آدم با شخصیتی می‌شوم؟

 

تنها کسی هستم که خوب قطبی را می خواهم


اصلا این حرفها زشت است. من تنها کسی هستم که از صمیم دلم برای ایشان آرزوی موفقیت می کنم چون بعد سال ها برگشته اند وباید به فوتبال کمک بکنند اما نمی دانم این چیزها از کجا آمده.

 

این حرفها را مطرح نکنید

 

سوالات پایانی  خبرنگاران از علی دایی درباره تیتر روزنامه گل و اشاره آنها به انتخاب شدن دایی به عنوان سرمربی تیم ملی با  نظر شخص وزیر بود. دایی در این باره سیاستمدارانه اما محکم جواب داد و گفت : فدراسیون یک نهاد کاملا مجزا نسبت به دولت و وزارت ورزش است و اساساً این حرف نباید مطرح شود.او از خبرنگاران خواست این جملات را قلم بگیرند چون ممکن است بعدا این بحثها و این صحبت ها مطرح بشود که دولت در کار فدراسیون دخالت کرده است.

دیدگاه‌ها