کد خبر : 1597260 | 17 اسفند 1397 ساعت 17:02 | 45.5K بازدید | 0 دیدگاه

دفاع یوفا از پنالتی جنجالی PSG-منچستریونایتد

کمیته داوران یوفا از تصمیم داور بازی پی اس جی- یونایتد به خاطر اعلام پنالتی دقیقه 90 به سود یونایتد دفاع کرد.

دفاع یوفا از پنالتی جنجالی PSG-منچستریونایتد

به گزارش "ورزش سه"، پاریسی ها که در دیدار رفت با نتیجه 2-0 در الدترافورد به پیروزی رسیده بودند، فاصله زیادی با صعود به مرحله بعد نداشتند اما اعلام یک ضربه پنالتی در آخرین دقایق بازی، موجب حذف آنها از لیگ قهرمانان شد.

در وقت های اضافه بازی بود که شوت دیگو دالوت در محوطه جریمه پاری سن ژرمن به دست پرسنل کیمپمبه برخورد کرد و دمیر اسکومینا، داور بازی، بعد از بررسی VAR، یک ضربه پنالتی به سود شیاطین سرخ اعلام کرد. مارکوس راشفورد پشت این ضربه قرار گرفت و با یک شوت محکم، جی جی بوفون را مغلوب کرد تا تیم فرانسوی بار دیگر در مرحله یک هشتم نهایی از دور این رقابت ها کنار برود.

 

این پنالتی البته واکنش های مختلفی را به دنبال داشت و بازیکنان و هواداران پی اس جی معتقدند تصمیم داور اشتباه بوده است. یوفا اما امروز با انتشار بیانیه ای اعلام کرد که تصمیم اسکومینا مبنی بر اعلام پنالتی به سود منچستریونایتد کاملا صحیح بوده است. طبق نظر یوفا، هم فاصله کیمپمبه، بازیکن پی اس جی با ارسال کننده توپ(دالوت) زیاد بود و هم اینکه دست او نیز به اندازه کافی با بدنش فاصله داشت؛ به نحوی که کاملا مانع عبور توپ شد.

کمیته داوران یوفا تصمیم اسکومینا را کاملا صحیح و مبتنی بر قوانین داوری می داند.

 

 

1388821

 

 

یوفا همچنین در خصوص تصمیمات بحث‌برانگیز  فلیکس بریش، داور بازی سه شنبه شب تیم‌های فوتبال رئال مادرید و آژاکس در ورزشگاه سانتیاگو برنابئو که پیروزی 4 بر یک آژاکس منجر به صعود این تیم هلندی به مرحله یک چهارم نهایی رقابت‌ها شد، شفاف‌سازی کرد.

در آن بازی گل سوم آژاکس با ارسال توپی به محوطه جریمه رئال مادرید به ثمر رسید که به نظر می‌رسید در نیمه زمین آژاکس از خط طولی عبور کرده است. حتی کمک داور ویدئویی(VAR) هم تأیید کرد که توپ از خط طولی عبور نکرده و این در حالی بود که از برخی زوایا به نظر می‌رسید این اتفاق رخ داده است.

یوفا اما مدعی شده است که از تمام زوایای بررسی شده، هیچ صحنه‌ای وجود نداشته که ثابت کند تمام توپ از تمام خط رد شده باشد. بنابراین تصمیم داور برای ادامه دادن به بازی درست بودن و گل سوم نماینده هلند هم صحیح بوده است.  

 

 

دیدگاه‌ها