کد خبر : 1598596 | 22 اسفند 1397 ساعت 16:14 | 31.6K بازدید | 0 دیدگاه

پدیده یکی از بهترین‌ها است

لیکنز: برای تراکتور و اروین شایعه درست نکنید

سرمربی بلژیکی تراکتورسازی در کنفرانس طولانی مدتی که داشت از همه چیز سخن گفت. هشدار به رسانه‌ها در خصوص لی اروین و شرایط تیمش و هم‌چنین کشیدن خط و نشان برای سایر مدعیان لیگ برتر.

لیکنز: برای تراکتور و اروین شایعه درست نکنید

به گزارش "ورزش‌سه"، ژرژ لیکنز سرمربی تیم تراکتورسازی تبریز در کنفرانس مطبوعاتی قبل از جدال با پدیده مشهد گفت: این دیداری که در پیش داریم آخرین بازی ما در سال 97 خواهد بود. همان‌طور که می‌دانید بازی با پدیده خیلی مهم است، چرا که پنج تیم به دنبال هم هستند تا به قهرمانی برسند. با آنالیزی که از تیم پدیده داشتیم باید بگویم در حال حاضر فوتبالی که تیم پدیده ارائه می‌کند این تیم را به لحاظ دوندگی و تاکتیکی به یکی از بهترین تیم‌ها تبدیل کرده است.

 


*پنج تیم در کورس قهرمانی هستند و خیلی جالب است
همان‌طور که به بازیکنانم در بازی قبل هم گفته بودم نباید اجازه دهیم سه امتیاز از دیدارهای خانگی خارج شود. بازیکنان هم انگیزه زیادی دارند تا این سه امتیاز را کسب کنند. مقداری احسان حاج‌صفی مصدومیت جزئی داشت و می‌خواستیم به او استراحت دهیم، اما خوشبختانه با ما تمرین کرد و مشکلی برای بازی ندارد. پنج تیمی که در کورس قهرمانی هستند در بازی‌هایی مثل همین بازی از هم سبقت می‌گیرند. امتیازات به هم خیلی نزدیک است، اما می‌دانیم سپاهان یک بازی عقب افتاده دارد و اگر در آن بازی پیروز شود می‌تواند از سایر تیم‌ها سبقت بگیرد.
 

 

*شرایط برای من اینجا عجیب است
ما فردا یک بازی خانگی داریم و این خواسته را داریم که هواداران از ما حمایت کنند، چون این آخرین بازی ما در سال 97 است و دوست داریم با پیروزی آن را پشت سر بگذاریم. یک مقدار شرایط برای من عجیب است، چون قبل از اینکه به این شهر بیایم یک تجربه جدید در کشورم داشتم و الان هم یک تجربه جدید را پشت سر می‌گذارم. همان‌طور که می‌دانید من دوست دارم همه چیز به خوشی تمام شود و بعد چند روز هم تعطیلی داریم و سپس تمرینات‌مان را دوباره شروع خواهیم کرد. دو ماه است کارم را اینجا شروع کرده‌ام. تیم خوبی هستیم و کنار هم تلاش می‌کنیم تا به هدف‌مان برسیم.
 

 

*بعد از اینکه در مسابقه فردا موفق شدیم تیم را تعطیل می‌کنم
ما قبلاً تمام برنامه‌های‌مان را تا پایان سال برنامه‌ریزی کرده بودیم، اما در نهایت این تغییر را قبول کردیم. خیلی خوشحالم در برنامه‌های تلویزیونی همان‌طور که کارشناسان هم گفتند،‌ مشخص شد که پنالتی روی استوکس در بازی قبل گرفته نشده و کارت زرد دژاگه هم اشتباه بوده است. ما این را قبول کردیم،‌ چون اشتباهات داوری بخشی از بازی است. با توجه به اینکه داوری بخشی از فوتبال است، آن را قبول کردیم. می‌دانم داوران انسان‌های صادقی هستند و زحمت می‌کشند. در مورد این مسائل دیگر نمی‌خواهم صحبت کنم، اما امیدوارم بازی آخر سال را با پیروزی پشت سر بگذاریم. در بازی‌های قبل اشتباهات به ضرر ما بود. باید به این موضوع هم اشاره کنم، در بازی فردا شاید علیرضا نقی‌زاده را به خاطر جراحی روی دندانش در اختیار نداشته باشیم و در مورد احسان حاج‌صفی هم توضیح دادم. من از بازیکنانم خواستم با توجه به اینکه بازی آخر سال است تمام تلاش‌شان را کنند تا بازی فردا را با خوبی پشت سر بگذارند، بعد از آن هم برای بازیکنان استراحت خوبی در نظر گرفته‌ام.
 

 

*اینقدر برای تراکتور و اروین شایعه درست نکنید
همیشه سعی کردم رو راست باشم. در مورد اروین رسانه‌ها نوشته‌اند قرار است برابر پدیده بازی کند، اما او همچون مسابقات گذشته در این  مسابقه هم در لیست ما نیست و بازی نخواهد کرد. می‌خواهم بگویم اخباری که در رسانه‌ها وجود دارد نه برای من،‌ نه برای شما و نه برای اروین خوب نیست. من به خاطر این در مورد اروین صحبت کردم که ازسخنان کذب ناراحت می‌شوم. همه ما دوست داریم تیم‌مان موفق شود.
 

 

*پدیده یکی از بهترین‌هاست
قطعاً می‌دانید من نمی‌توانم الان در مورد مسائل تاکتیکی صحبت کنم و نمی‌توانم بگویم چطور بازی خواهیم کرد. پدیده در بازی‌های قبل 11 گل دریافت کرده و تیم قابل احترامی است. این تیم همچنین 22 گل هم زده است. در مجموع پدیده تیم بسیار خوبی است. ضمن اینکه عماد مهاجری (مربی تراکتورسازی) تجربه کار در پدیده را دارد و به طور کلی همه‌ی تیم‌ها از هم شناخت دارند. در این وضعیت، مهم است که تیم‌ها در چه شرایطی قرار داشته باشند و چطور از موقعیت‌های‌شان استفاده کنند. با توجه به این موضوع فردا مشخص می‌‌شود کدام تیم وضعیت بهتری دارد.
 

 

*برای اروین برنامه‌ای ویژه دارم
وی در خصوص وضعیت اروین گفت: زمانی که این اتفاق افتاد من در تراکتورسازی نبودم، ولی الان با توجه به پتانسیلی که در اختیار دارم و با آن کار می‌کنم، باید بگویم اگر اروین یا هر بازیکن دیگری شرایط بازی را نداشته باشد نمی‌توانم از او استفاده کنم. طبیعی است وقتی یک بازیکن سه چهار ما از شرایط  بازی دور باشد، به لحاظ فیزیکی از آمادگی دور خواهد شد. برای او برنامه‌ ویژه‌ای دارم. خود اروین هم باید بداند وقتی این زمان از تمرینات دور بوده باید تلاش بیشتری کند تا به شرایط بازی برسد.
 

 

*با تمام روح و قلبم اینجا هستم و دوست دارم با تمام توان کار کنم
من مربی تراکتورسازی هستم و این را قبول کردم که در این تیم کار کنم. شما می‌دانید تیم‌هایی که بالای جدول هستند، چند امتیاز مقابل تیم‌های پایین جدول از دست داده‌اند؟ خیلی عوامل در رتبه‌بندی و موفقیت تیم‌ها تأثیر دارد. باید بگوییم ما الان با پدیده‌ بازی داریم و هفته‌های بعد هم با تیم‌های دیگری. ضمن اینکه برخی تیم‌ها در بازی‌های لیگ قهرمانان آسیا حضور دارند و ممکن است بازیکنان آنها مصدوم یا خسته شوند. من فقط جسمم اینجا نیست و با تمام روح و قلبم اینجا هستم و دوست دارم با تمام توان کار کنم. شما در مورد مسائلی گفتید که بیرون اتفاق می‌افتد. من الان در مورد اروین گفتم که سخنان کذبی مطرح می‌شود، اما خیلی رُک همه چیز را گفتم و مسائل را شفاف بیان کردم، چون دوست ندارم حاشیه دور تیمم باشد.
 

 

*نمی‌خواهیم کسی به تراکتور بزرگ ضربه بزند
ما خیلی تلاش کردیم باشگاه به این جایگاه برسد. ما یک باشگاه بزرگ هستیم و دوست نداریم سایر افراد از بیرون به ما ضربه بزنند. ما همه کار کرده‌ایم و از جایگاه امروزمان راضی نیستم و دوست داریم این جایگاه‌ را ارتقا دهیم. ما از راه دوری آمده‌ایم و نیاز به زمان داریم. باید سخت کار کنیم تا به اهداف‌مان برسیم. ضمن اینکه این باشگاه جدید است و خیلی چیزها هم در آن جدید هستند. ما یک برنامه کوتاه مدت تا پایان فصل داریم و یک برنامه بلند مدت هم برای فصل آینده. به عنوان مثال همین سالن کنفرانس یک موضوع جدید در باشگاه است. بقیه چیزها هم به سمت حرفه‌ای‌گری می‌رود و تلاش می‌کنیم در آینده به آنها برسیم. ما اینجا آمده‌ایم و سخت کار می‌کنیم. نمی‌خواهیم زود به اوج برسیم، چون باعث سقوطمان می‌شود. ما آرام آرام اوج می‌گیریم و می‌خواهیم حضور دائمی در آن بالا داشته باشیم.
 

 

*من در تبریز توریست نیستم و برای تفریح نیامدم
من می دانم که به عنوان یک توریست به اینجا نیامده‌ام. می‌دانم مسئولیت سختی دارم و با تمام توان و روح و قلبم برای رسیدن به اهداف‌مان تلاش می‌کنم. می‌دانم اینجا هواداران پُر شوری دارد و انتظارات بالاست. خوشحالم در تیمی کار می‌کنم که خط حمله قدرتمندی دارد و دومین خط هجومی لیگ را در اختیار داریم. به بازیکنان هم گفتم امیدوارم این روند را ادامه دهیم. می‌دانم وقتی ما نتیجه می‌گیریم، برخی افراد دخالت می‌کنند و دوست ندارند ما نتیجه بگیریم. می‌دانم قطعاً در چنین شرایطی فشار خاصی روی بازیکنان است و تلاش می‌کنم آنها را از این فشار خارج کنم و با تمام قدرت کار کنند. دوشنبه یک جلسه با اعضای باشگاه داشتیم و به آنها گفتم اگر می‌خواهند به خواسته‌های‌مان برسیم باید قدم به قدم جلو برویم. همچنین ما یکسری نقاط قوت و ضعف داریم که همه می‌توانند آن را ببینند. همان‌طور که می‌دانید ما فردا بازی‌مان را انجام می‌دهیم و بعد یک هفته به مرخصی می‌رویم و بعد برای بازی‌های آینده آماده می‌شویم تا آرام آرام جلو برویم.
 

 

*دوست داشتیم جمعه بازی کنیم
اول از همه می‌خواهم بگویم تصمیم برای برگزاری بازی در فردا را فدراسیون گرفته است و به آن احترام می‌گذاریم. وقتی می‌گویند ساعت 16 بازی کنیم، همین ساعت بازی خواهیم کرد. همه می‌خواستیم بازی روز جمعه برگزار شود. آقای زنوزی هم تلاش کرد بازی پنجشنبه برگزار نشود، چون حضور هواداران در روز جمعه راحت‌تر بود.
 

 

*تابع فدراسیون فوتبال برای این بازی بودیم
سرمربی تیم فوتبال تراکتورسازی تصریح کرد: می‌دانم قبل از سال جدید هستیم و انتظارمان این است که هواداران به ورزشگاه بیایند و در این روز سخت‌ یاری‌مان‌ کنند. این ما نبودیم که دوست داشته باشیم بازی فردا برگزار شود. باشگاه تلاش کرد بازی‌مان جمعه برگزار شود، اما فدراسیون اعلام کرد که بازی همان پنجشنبه باید برگزار شود. اگر بخواهیم به این مسائل حساس باشیم، انرژی منفی برای خودمان خواهد بود. هر بازی برد و باخت دارد، اما قصد داریم با انرژی مثبت به پیروزی دست پیدا کنیم.
 

 

*امیدوارم روزی برسد که قهرمانی را به هواداران هدیه بدهیم
همان‌طور که می‌دانید ما بهترین هواداران را داریم. آنها با تیم‌شان زندگی می‌کنند و از این موضوع خوشحال هستم. آنها از یک شخص یا یک موضوع حمایت نکرده و عاشق تراکتورسازی هستند. رقابت در بالای جدول راحت نیست، اما با حمایت هواداران می‌توانیم بهترین نتیجه را بگیریم. امیدوارم روزی برسد که قهرمانی را به هواداران هدیه بدهیم. پنج تیم در بالای جدول قصد دارند جایگاه خود را بالا ببرند. شاید یک تیم خودش را جدا کرده و با اختلاف در صدر جدول قرار بگیرد، اما همه برای قهرمانی با یکدیگر رقابت می‌کنند. البته سپاهان یک بازی عقب افتاده دارد و می‌تواند با پیروزی در این دیدار فاصله امتیازی خود را با تیم‌های دیگر افزایش دهد.

دیدگاه‌ها