کد خبر : 1598633 | 22 اسفند 1397 ساعت 19:21 | 297.7K بازدید | 0 دیدگاه

گل های هماهنگ پرسپولیس با ملودی آفساید؛

جنجال در الکاس؛ گل بغداد مردود است! (عکس)

سه گل اخیری که تیم پرسپولیس خورده، در موقعیت آفساید به ثمر رسیده و نکته جالب این که هر سه گل نیز با ضربه سر وارد دروازه شده اند.

جنجال در الکاس؛ گل بغداد مردود است! (عکس)

 

 

به گزارش "ورزش سه"، روز گذشته شاگردان برانکو ایوانکوویچ مقابل السد شکست خوردند. این شکست در حالی به ثبت رسید که سرخپوشان پایتخت موقعیت های زیادی را داشتند اما علی علیپور، ماریو بودیمیر، مهدی ترابی و دیگران با بی دقتی و شاید بدشانسی آنها را از دست دادند تا در نهایت بغداد بونجاح، مهاجم الجزایری در دقیقه ی 94 دروازه ی پرسپولیس را باز کند. برخی تصاویر تلویزیونی نشان می دهند که این گل در موقعیت آفساید به ثمر رسیده است. در لحظه ای که عبدالکریم حسن موقعیت گل را با سر برای بونجاح فراهم می کرد او هم از مدافعان پرسپولیس و هم از عبدالکریم حسن جلوتر بود و با اشتباه کمک داور توانست این گل را بزند.

 

1390343

اما نکته ی جالب این است که هر سه گل اخیر پرسپولیس در شرایطی مشابه به ثمر رسیده اند. در بازی نخست آسیایی مقابل پاختاکور در همان دقایق ابتدایی اشتباه عجیب و غریب کمک داور باعث شد تا مهاجم تیم ازبک دروازه ی علیرضا بیرانوند را باز کند. در آن بازی سران ابتدا روی مدافع  پرسپولیس خطا کرد و سپس پاختاکور در موقعیت افساید با ضربه ی سر به گل رسید. همین گل به نوعی روند بازی را تغییر داد و باعث شد تلاش های پرسپولیس تنها به یک گل بیانجامد.  شاید اگر آن گل وارد دروازه ی پرسپولیس نمیشد سرخه میتوانستند پاختاکور را شکست دهند و هفته ی اول را با سه امتیاز به پایان برسانند. اما مساوی نابهنگام مقابل تیم چغر و بد بدن تیم ازبک باعث شد تا پرسپولیس با یک امتیاز به مصاف السد قدرتمند و زخم خورده برود.

 

چند روز پس از این مسابقه شاگردان برانکو ایوانکوویچ برای حفظ جایگاه نخست در لیگ برتر به قائمشهر سفر کردند.  این سفر پرماجرا در نهایت به یک نمایش نود دقیقه ای تماشاگر پسند در ورزشگاه شهید وطنی منجر شد. قرمزهای تهران در مقابل نساجی نمایش بسیار خوبی داشتند و چند موقعیت گل را هم خلق کردند که از بین آنها فقط ضربه ی سروش رفیعی وارد دروازه ی نساجی شد. اما آنچه در این بازی مورد  توجه قرار گرفت باز هم گل تیم حریف بود.تیم میزبان با گل محمد مهدی نظری مهاجم سابق تیم استقلال توانست دروازه ی پرسپولیس را باز کند اما این گل در شرایطی رقم خورد که تصاویر تلویزیونی نشان می دادند که آن گل در شرایط افساید به ثمر رسیده است. برنامه نود نیز روی این ادعا صحه گذاشت. البته نساجی چی ها از زاویه های دیگر تلاش کردند تا نشان دهند تک گل تیمشان سالم بوده است و در نهایت مسعود مرادی نیز تایید کرد که این گل در موقعیت آفساید به ثمر نرسیده است. 

 

1390342

 

دیروز هم در جاسم بن حمد گل خورده های آفساید پرسپولیس تکمیل شد و قرمزها در این زمینه هت تریک کردند. این بار پس از حملات مداوم از سوی هر دو تیم این بغداد بونجاح بود که در مقابل دروازه ی پرسپولیس در شرایط آفساید صاحب موقعیت شد و پس از مقاومت نود دقیقه ای دروازه ی بیرانوند را فرو ریخت. اشتباهات عجیب در اعلام آفساید هم در مسابقات آسیایی و هم در لیگ برای پرسپولیس رقم خوردند و همین موضوع داستان را جالب و شاید عجیب تر میکند. حالا پرسپولیس در لیگ قهرمانان آسیا تنها یک امتیاز دارد و کارش برای صعود بسیار سخت است. البته شادی اگر گل های افساید پاختاکور و السد هم مردود اعلام می شدند پرسپولیس باز هم همین نتایج را میگرفت اما به هرحال حالا کاربران پرسپولیسی شبکه های اجتماعی اعتراضات گسترده ای را با استدلال به این سه  اشتباه داوری انجام داده اند.

 

موضوع مهم درباره گل السد کارشناسی داوری در برنامه الکاس قطر است. جایی که مجری و کارشناس صحبت های زیادی را در این خصوص انجام دادند و با استفاده از تکنولوژی های فوق العاده، به صورت کامل نشان دادند که این گل در موقعیت آفساید به ثمر رسیده است‌. پس از اعلام نظر کارشناس داوری درباره آفساید بودن گل، مجری دلیل عدم اعلام آن را پرسید که کارشناس قطری گفت: جایگیری کمک داور در این صحنه خوب نبود. او یک متر عقب تر بود و در این صحنه کاملا اشتباه کرد.

 

1390340

 

1390339

 

1390341

 

 

سپس مجری پرسید که آیا گرفتن آفساید کمی مشکل نبود؟ که کارشناس داوری پاسخ داد: به هیچ وجه سخت نبود. اگر درست جایگیری میکرد می‌توانست گل اشتباه السد را تشخیص دهد. این مجادلات در حالی رقم خوردند که در شبکه های اجتماعی نیز کسی تلویزیون الکاس، مجری و کارشناس را به رنگی بودن متهم نکرده و آن ها به دلیل اعلام نظر خود با اتهام های مختلف روبرو نشده اند!

 

البته به نظر می‌رسد که گل بونجاح در نیمه اول سالم بود و السد می‌توانست زودتر پیش بیفتد. در آن‌طرف پرسپولیسی ها نیز خود را یک پنالتی طلبکار می‌دانند اما به هر حال این اشتباهات داوری هرچه زودتر باید حل شوند و به موازات آن مهاجمان پرسپولیس نیز باید با دقت تر عمل کنند تا مانع این شوند که بحران داوری و بی دقتی کنونی فراتر از این برود.

دیدگاه‌ها