کد خبر : 1599065 | 24 اسفند 1397 ساعت 19:03 | 107.9K بازدید | 0 دیدگاه

زیباترین ورزشگاه ایران افتتاح شد

فینال جام حذفی در فولاد آره‌نا؟

اگر از یکی دو ترقه ای که در بین دو نیمه و در لحظه اعلام پنالتی برای سپاهان در زمین منفجر شد بگذریم افتتاحیه ورزشگاه فولاد آره نا یک روز فوق العاده و بی نقص برای فوتبال ایران بود.

فینال جام حذفی در فولاد آره‌نا؟

به گزارش "ورزش سه"، این ورزشگاه زیبا در بلوار خلیج فارس شهر اهواز در آخرین دیدار فولاد در سال 1397 افتتاح شد تا بازیکنان و کادرفنی و مدیران این تیم با امیدواری کامل به استقبال سال جدید بروند. ورزشگاه فولاد آره نا ورزشگاه جدید با چمنی صاف و طراحی زیباست که شاید به سادگی بشود آن را زیبا ترین ورزشگاه ایران نامگذاری کرد. ورزشگاهی که ویژگی اصلی آن نزدیکی هواداران به زمین و گنجایش منطقی آن برای مسابقات فوتبالی است که قرار است در شهر اهواز برگزار بشود.


فولاد آره نا امروز از ساعت حول و حوش 13 میزبان هواداران تیم فولاد بود و حدود 1000 هوادار سپاهانی در قسمت دیگری از ورزشگاه جای گرفتند. اگرچه با توجه به برگزاری این بازی در ساعت 15 ورزشگاه پرنشد اما هر کسی که تماشای این مسابقه از نزدیک را از دست داد ضرر کرد چرا که اتمسفر ویژه ای که در ورزشگاه حاکم بود هرگز در هیچ مسابقه ای از لیگ اتفاق نیفتاده بود؛ اما نکته عجیب در این باره اینکه در پخش تلویزیونی بازی صدای تماشاگران بسته شده بود تا هیجان بازی کشته شود در حالی که در خود ورزشگاه 90 دقیقه اضطراب و هیجان حاکم بود و موقعیت های پرتعداد دو تیم برای گلزنی نیز به التهاب و هیجان هواداران کمک کرد.


اهوازی ها که در برخی بازی های بزرگ این فصل سابقه خوبی از میزبانی از خود به جا نگذاشتند امروز بهترین رفتار ممکن را از خود نشان دادند و بدون توهین و بی احترامی به حریف، 90 دقیقه فولادی ها را تشویق کردند و شاید شایسته این هم بودند که سه امتیاز خانگی این بازی را به دست بیاورند هرچند کسب تساوی از دیدار برابر سپاهان که خود مدعی قهرمانی است برای آنها راضی کننده بود. آنها که جمعیت شان در این بازی حدود 23 هزار نفر بود، سکوهای روبروی جایگاه و اطراف جایگاه را پر کردند اما دو ضلع از ورزشگاه به صورت کامل پر نشد تا برخی از صندلی های زرد و سفید و قرمز خالی بماند.

 

1390003


فولاد آره نا که به نام شهدای فولاد نامگذاری شده است استادیومی است که مدت ها تشنه برگزاری یک بازی لیگ برتر بود و امروز با برگزاری بی عیب و نقص بازی نشان داد که می تواند میزبان بازی های بزرگتری نیز باشد.


از گوشه و کنار خبر می رسد که با توجه به اینکه سازمان لیگ بازی فینال جام حذفی را در جنوب برگزار می کند این ورزشگاه کاندیدای اصلی برگزاری دیدار فینال جام حذفی نیز هست. این ورزشگاه با گنجایش 27 هزار تماشاچی و نزدیکی کامل بازیکنان به زمین چمن باعث می شود تا شما هیچ لحظه ای از بازی را از دست ندهید.


نکته جالب اینکه افشین قطبی و امیر قلعه نویی، دو سرمربی حاضر در میدان حرفهای خود در نشست مطبوعاتی پایان بازی را با تعریف و تمجید از ورزشگاه آغاز کردند و افتتاح آن را به مردم اهواز تبریک گفتند. شاید این ورزشگاه برای فولاد عصر تازه ای را رقم بزند. تیمی که پس از کسب دو عنوان قهرمانی خاطره انگیز در لیگ برتر، در سال های اخیر در حد مدعیان ظاهر نشده اما حالا این پتانسیل را دارد که در ورزشگاه جدیدش دوران تازه خود را جشن بگیرد.


ورزشگاهی که تیم های استقلال و پرسپولیس حسرت آن را می خورند. یک استادیوم اختصاصی فوتبال بدون پیست تارتان و با گنجایشی که برای برگزاری مسابقات فوتبال در ایران کاملا منطقی و مناسب است. یک ورزشگاه بزرگ اما جمع و جور و صمیمی که هواداران می توانند با سر و صدا آن را تبدیل به یک مکان جهنمی برای همه حریفان کنند.

 

دیدگاه‌ها