کد خبر : 1599483 | 26 اسفند 1397 ساعت 13:10 | 60.5K بازدید | 0 دیدگاه

علی دبیر و امیر خادم؛ نبرد محبوبیت و سیاست

جذاب ترین نبرد 98؛ روی تشک و بیرون از آن

با ثبت نام علیرضا دبیر برای انتخابات فدراسیون کشتی، رقابت او با امیر خادم برای ریاست این فدراسیون علنی شد.

جذاب ترین نبرد 98؛ روی تشک و بیرون از آن

به گزارش "ورزش سه"، وزارت ورزش دقیقه ۹۰ تصمیم خود را گرفت تا ثبت نام از کاندیداهای ریاست فدراسیون کشتی قبل از پایان سال ۹۷ انجام شود. امیر خادم با نام نویسی در همان اولین ساعت از اولین روز آغاز ثبت نام از نامزدها همه را غافلگیر کرد و بعد از چند روز هم کنفرانس مطبوعاتی ترتیب داد تا صحبت های خود را به گوش اهالی کشتی برساند.


بعد از اعلام حضور رسمی امیر خادم گمانه زنی های زیادی وجود داشت که چه افرادی برای انتخابات پا پیش می گذارند. در این میان برخی نام های نه چندان سرشناس وارد گود شدند و حتی خبرثبت نامشان هم روی خروجی خبرگزاری ها قرار نگرفت.


امروز اما بالاخره علیرضا دبیر تصمیم نهایی خود را گرفت و راهی فدراسیون کشتی شد. قهرمان المپیک سیدنی که سال ها از فدراسیون کشتی دور بوده، اما در بخش مدیریتی و ورزش حضور داشته، حالا برای تغییرات گسترده در این رشته وارد گود شده است.


حالا همان دوقطبی و رقابت جذابی که همه انتظارش را داشتند، برای نشستن روی صندلی ریاست فدراسیون کشتی شکل گرفت. از یک طرف امیر خادم که به نظر می رسد حمایت رسول خادم، رییس مستعفی فدراسیون را پشت سر خود می بیند و از طرف دیگر علیرضا دبیر که از چند ماه قبل تصمیم خود را برای حضور در انتخابات گرفته بود و امروز با حضورش در فدراسیون این تصمیم را علنی کرد.

 

1391447


با اینکه ممکن است در روزهای آینده نفراتی همچون مجید خدایی، علیرضا حیدری و حمید بنی تمیم هم وارد گود انتخابات شوند، اما به نظر می رسد دوئل جذاب انتخاباتی میان دبیر و خادم باشد.


این رقابت در روزهای پایانی سال علنی شده و احتمالا تا ۲، ۳ ماه آینده که مجمع انتخاباتی برگزار می شود، ادامه دار خواهد بود.


امیر خادم با شعار تداوم کارهای صورت گرفته توسط رسول خادم و اصلاح برخی از اتفاقات که در مصاحبه اخیر خود به آنها تا حدودی اشاره کرد، می خواهد بعد از ۱۶، ۱۷ سال بار دیگر به صندلی ریاست فدراسیون کشتی تکیه بزند. خادم در ۵ سال اخیر در پست معاونت پارلمانی وزیر ورزش فعالیت داشت و این اواخر هم شائبه هایی پیرامون استفاده اش از این جایگاه برای به دست آوردن رای در انتخابات کشتی مطرح شده بود که در نهایت منجر به استعفایش شد. او سابقه یک دوره حضور به عنوان نماینده مجلس شورای اسلامی را هم دارد.

 

1391448


علیرضا دبیر که ۸ سال از رقیب این روزهای خود جوان تر است، طلای المپیک ۲۰۰۰ و طلای جهانی ۱۹۹۸ را در کارنامه دارد. او در بخش مدیریتی هم ۲ دوره عضو شورای شهر تهران بود و یک دوره هم نایب رییسی کمیته ملی المپیک را برعهده داشت. حالا بعد از گذشت مدتی علیرضا دبیر برای تغییرات زیرساختی در کشتی ایران وارد گود شده است. با اینکه او در طول سال های اخیر همواره در برابر اتفاقات رخ داده در فدراسیون و تیم های ملی سکوت کرده، مشخصا سیاستی متفاوت با برادران خادم دارد و در ماههای اخیر هم رایزنی هایی برای جمع کردن رای در استان های مختلف داشته است.


وجود ۲ چهره مطرح کشتی ایران که هم در دوره قهرمانی و هم دوره مدیریتی موفقیت هایی داشتند و در میان اهالی کشتی جایگاه بالایی دارند، نه تنها جامعه کشتی بلکه جامعه ورزش را امیدوار می کند که در انتظار یک رقابت داغ و جذاب در انتخابات فدراسیون کشتی باشند.

دیدگاه‌ها