کد خبر : 1599691 | 27 اسفند 1397 ساعت 11:43 | 6.7K بازدید | 0 دیدگاه

فرصت سوزی؛ گره ای که باید از امیدها باز شود

تیم امید در آخرین دیدار تدارکاتی خود پیش از حضور در بازی های مقدماتی المپیک 2020 توکیو در تهران با نتیجه دو بر یک در برابر سوریه شکست خورد.

فرصت سوزی؛ گره ای که باید از امیدها باز شود

به گزارش "ورزش سه"، این هشتمین دیدار تدارکاتی تیم امید پیش از حضور در بازی های مقدماتی المپیک 2020 توکیو محسوب می شود. شاگردان کرانچار پیش از این نیز حضور در بازی های آسیایی جاکارتا را هم تجربه کرده بودند. هر چند نتیجه در بازی های تدارکاتی مهم نیست و نه تیم برنده به امتیازی دست می یابد و نه تیم بازنده امتیازی از دست می دهد اما عملکرد در بازی های تدارکاتی می تواند معرف توانمندی های تیم باشد.

 

به یقین تیمی که می خواهد به المپیک صعود کند نباید تحت هیچ شرایطی به سوریه ببازد و این شکست نشان می دهد تیم کرانچار برای صعود راه سختی را پیش رو دارد. حتی اگر شکست در برابر سوریه با فرصت سوزی توجیه شود این خود یک گره تاکتیکی است که در تمرینات روزهای آتی باید به طور جدی روی آن کار شود. باخت به تیم هایی چون سوریه کاهنده شخصیت تیمی ایران است و این نوید را به تیم های حریف می دهد که می توانند پیروزی در برابر ایران را تجربه کنند و حتما اکنون سه حریف ایران به این نتیجه رسیده اند که می توانند شاگردان کرانچار را شکست دهند و کسب چنین نتیجه ای اگر غیر ممکن بود سوریه به آن دست پیدا نمی کرد.

 

1391765

 

به یقین تیم باید در مستطیل سبز با جدیت بیشتری فوتبال کند و همان طور که بازیکنان امید بدان اشاره داشتند به راحتی فرصت ها را از دست ندهند. اگر چه فوتبال ایران در رنکینگ فیفا در رتبه نخست آسیا قرار دارد اما این بدین معنی نیست که تیم ها در برابر ما از پیش بازنده است. دیدید که در فوتبال ساحلی قهرمانی آسیا، ایران با عنوان تیم سوم جام جهانی و قهرمان جام بین قاره ای در برابر عمان و ژاپن باخت و حذف شد! به یقین امروز حریفان امید یعنی ترکمنستان، یمن و عراق به تهران نمی آیند که امتیاز را به تیم کرانچار بدهند و بروند. آنها برای مبارزه می آیند و صعود به دور دوم بازی های مقدماتی المپیک 2020 توکیو.

 

شکست در برابر سوریه فقط یک اتفاق نبود چرا که پیشتر هم چنین شکست هایی را در کارنامه تیم امید دیده بودیم. شکست با نتیجه مشابه در برابر تیم تاجیکستان در تورنمنت چهار جانبه دوحه که البته با قهرمانی امیدها پایان یافت. آنجا هم امیدها از بازی خوب خود حرف می زدند و فرصت هایی که از دست دادند. تنها گفتن این جمله باقی می ماند تکرار فرصت سوزی ها حتی در حضور تیم هایی چون ترکمنستان، یمن و عراق منجر به حذف می شود و از دست دادن رویای صعود به المپیک بعد از نزدیک به نیم قرن!

 

1391764

 

دیدگاه‌ها