کد خبر : 1600206 | 02 فروردين 1398 ساعت 12:11 | 31.4K بازدید | 0 دیدگاه

کارلوس به جای ایران با کلمبیا در سرزمین آفتاب 

روز انتقام کی روش از سامورایی ها رسید

آخرین حضور روی نیمکت ایران در دوران هشت ساله با شکست تلخ از سامورایی ها رقم خورد تا مرد پرتغالی یک بار دیگر در ماموریت بزرگ خود ناکام بماند.

روز انتقام کی روش از سامورایی ها رسید

به گزارش "ورزش سه"، تنها یک گام باقی مانده بود تا کارلوس کی روش به رویای بزرگ ایرانی ها رنگ واقعیت ببخشد. رسیدن به فینال جام ملت های آسیا و قهرمانی در امارات می توانست پایانی طلایی برای مرد پرتغالی بعد از هشت سال حضور در ایران و دو بار چشیدن طعم صعود به جام جهانی باشد اما این رویا با شمشیر تیز و برنده سامورایی ها برباد رفت تا کی روش با وداعی غیرمنتظره روبرو شود.


ورزشگاه هزاع بن زاید شهر العین در اولین بازی نیمه نهایی جام ملت های 2019 بدترین و تلخ ترین خاطره ایرانی ها با کی روش را رقم زد چون ژاپن با برتری 3-0 توانست یک بار دیگر راهی فینال شود تا حسرت پسران ایران زمین برای حضور در فینال 47 ساله شود. آن روز کی روش هر چه تلاش کرد تا مانع این وداع تراژیک شود، نتوانست تا ژاپن به تنها تیمی تبدیل شود که مرد پرتغالی در دوران طولانی مدت حضور در آسیا طعم برد مقابل آنها را نچشیده باشد.

 

1378397


دو ماه بعد از آن خاطره تلخ، کی روش در چالش جدید خود روی نیمکت کلمبیا تا ساعاتی دیگر باید در شهر یوکوهاما با شاگردان جدید خود اولین تجربه هدایت تیم مدعی از آمریکای جنوبی را در کارنامه مربیگری خود به ثبت برساند. سفری متفاوت برای کارلوس چون در تمام سال هایی که هدایت ایران را برعهده داشت، پیش نیامد تا راهی سرزمین آفتاب شود و تنها یک بار با سامورایی ها در تهران روبرو شد.


رویارویی امروز کلمبیا با ژاپن در اولین فیفادی ماه مارچ می تواند فرصتی بزرگ برای کی روش باشد تا انتقامی بزرگ از نایب قهرمان آسیا بگیرد بلکه کمی از زخم های طرفدارانش در ایران را التیام ببخشد. اولین تجربه با کلمبیا آن هم در فاصله دو تا سه ماه به آغاز کوپاآمریکا 2019 در برزیل که می تواند روزهای متفاوتی برای کی روش در چالش جدید رقم بزند.


مرد پرتغالی دیروز در کنفرانس مطبوعاتی قبل از بازی به شاگردانش هشدار داد تا سامورایی های آبی را دست کم نگیرند چون این تیم یکی از غول های فوتبال آسیا است و شایستگی های بسیار زیادی دارد. این هشدار کی روش در حالی مورد توجه رسانه های کلمبیا و ژاپن قرار گرفت که آخرین شکست این مربی با ایران به خاطر همین سهل انگاری ها از سوی شاگردان مرد پرتغالی شکل گرفت تا یکی از تلخ ترین شب های زندگی فوتبالی کارلوس به ثبت برسد.

دیدگاه‌ها