کد خبر : 1600367 | 03 فروردين 1398 ساعت 13:35 | 26.6K بازدید | 0 دیدگاه

رازهای قهرمانی عنابی ها در امارات 2019

سانچس: فوتبال قطر فاصله زیادی با اروپا دارد اما ...

کمتر کسی تصور می کرد میزبان آتی جام جهانی بتواند در امارات اولین عنوان قهرمانی خود در قاره آسیا را جشن بگیرد اما این اتفاق به دست مردی نه چندان سرشناس اسپانیایی رقم خورد.

سانچس: فوتبال قطر فاصله زیادی با اروپا دارد اما ...

به گزارش "ورزش سه"، قطر با عبور از سد تمام رقبای سرشناس آسیایی و غول های فوتبالی قاره کهن با شایستگی جام قهرمانی ملت های آسیا 2019 را بالای سر برد تا برای اولین بار نام خود را در کتاب جام داران آسیایی به ثبت برساند. موفقیتی بزرگ در عین حال حیثیتی در سال های منتهی به میزبانی بزرگ ترین تورنمنت فوتبال جهان در سال 2022 که نگاه ها به قطر را تغییر داد.


به بهانه این موفقیت بزرگ سایت ال پریودیکو اسپانیا گفتگویی مفصل با فیلیکس سانچس سرمربی جوان و نه چندان مشهور قطر انجام داد تا رازهای پنهان یک قهرمانی بزرگ از زبان او شنیده شود. مردی که طی 16 سال فعالیت در آکادمی اسپایر انقلابی بزرگ در رده ملی فوتبال قطر رقم زد و در کمتر از یک ماه به شهرتی بزرگ و جهانی رسید.

 

1392499


فیلیکس سانچس در بخشی از صحبت های خود گفت:« در قطر فرهنگی وجود دارد که اگر میخواهی به موفقیتی برسی باید سخت کار کنی و نتیجه اش را ببینی. ما هم با اتکا به این فرهنگ مدتی طولانی تلاش کردیم و گهگاه روزی دو نوبت تمرین سنگین داشتیم تا به تیمی که باید تبدیل شویم. به نظرم کار سخت یکی از کلیدهای پرش بلند و قوی است که ما هم با اتکا به آن به موفقیتی تاریخی رسیدیم».


مربی اسپانیایی ادامه داد: «ما در قاره ای به موفقیت رسیدیم که پرجمعیت ترین سیاره جهان است و کشورهای صاحب فوتبال در آن از جمعیت و استعدادهای زیادی بهره مند هستند. موفقیت قطر از آن جهت اهمیت دارد که این کشور تنها دو میلیون نفر جمعیت دارد و در قیاس با کشورهای صاحب سبک در فوتبال آسیا جمعیت زیادی نیست».


سرمربی عنابی ها در جام ملت ها با اشاره به مشکلات غیرطبیعی پیش روی قطر در امارات تصریح کرد:« این غرور و افتخار از آن جهت برای ما بزرگ و دستاوردی تاریخی لقب گرفت که ما با مشکلات عجیب زیادی دست و پنجه نرم می کردیم. شادی بازیکنان من از آن حیث غیرطبیعی بود که در کشوری جام را بالای سر بردند که به خاطر مشکلات دیپلماتیک دست اندازهای زیادی برای ما رقم می زد با این حال موفقیت در میان مخالفان بسیار دشوار در عین حال شیرین بود».


سانچس در پایان بدون این که بخواهد به جایگاهش روی نیمکت قطر آن هم در آستانه جام جهانی 2022 اشاره ای داشته باشد به سطح فوتبال قطر با کشورهای مطرح جهان از جمله اروپا اشاره و گفت:« سطح فوتبال قطر هنوز از اروپا فاصله دارد، اما ما نزدیک تر و نزدیک تر می شویم و هدف مان این است که در بازی های پیش رو بتوانیم این فاصله را به کمترین اندازه برسانیم و در جام جهانی تیمی متفاوت تر از همیشه باشیم».

دیدگاه‌ها