کد خبر : 1600489 | 04 فروردين 1398 ساعت 13:13 | 27.2K بازدید | 0 دیدگاه

کرانچار به دنبال پیروزی پرگل؛

امیدها با ترکیب تازه مقابل حریف دوم

زلاتکو کرانچار در حالی باید تیمش را برای مصاف برابر یمن آماده کند که بازیکنانش فرصت ریکاوری مناسبی در اختیار نداشته اند.

امیدها با ترکیب تازه مقابل حریف دوم

به گزارش ورزش سه، پس از اینکه ٩ ماه از آغاز همکاری زلاتکو کرانچار و تیم امید سپری شد، اولین رقابت رسمی این تیم برای شکستن طلسم چهاردهه ای راهیابی به المپیک انجام شد و شاگردان سرمربی کروات موفق به کسب پیروزی ٣ بر ١ مقابل ترکمنستان شدند.

 

تا پیش از این دیدار به دلیل اینکه بازی های تدارکاتی تیم امید پخش زنده نداشت، حدس زدن ترکیب اصلی تیم کاری بسیار دشوار بود و با مشاهده اولین بازی این تیم حالا می توان دقیق تر در مورد تفکرات کرانچار و ترکیب احتمالی اش در دیدار دوم صحبت کرد ولی این نکته را هم نباید فراموش کرد که فاصله بسیار کم تا بازی دوم تغییراتی در ترکیب اصلی تیم ایجاد خواهد کرد.

 

مقابل ترکمنستان کرانچار شاگردانش را با سیستم ١-۴-١-۴ روانه میدان کرد تا با روشی شبیه به آنچه کی روش در جام ملت های آسیا استفاده می کرد، بتواند هم در دفاع و هم در حمله برتری عددی ایجاد کند؛ تفکری که جواب داد و تیمش با پیروزی از زمین خارج شد.

 

ترکیب احتمالی برابر یمن

 

امیدهای عراق در دیدار اول برابر یمن با ۵ گل به پیروزی رسیدند؛ کرانچار پس از پیروزی اول رقیب اصلی در گفتگوی پس از بازی عنوان کرد که حالا دیگر از عراق شناخت دارند و همچنین تاکید کرد شاید شاگردانش هم بتوانند پیروزی عراق را تکرار کنند و به همین دلیل است که باید انتظار ترکیبی هجومی از او داشته باشیم.

 

خط دروازه همانند بازی اول


در دیدار برابر ترکمنستان معراج اسماعیلی گلر باشگاه ذوب آهن دروازه بان اول تیم بود و بعید به نظر می رسد کرانچار با توجه به اهمیت بازی ها قصدی برای تغییر گلر اولش داشته باشد، چون معمولا مربیان علاقه ای به ایجاد تغییرات متعدد از خود نشان نمی دهند.

 

خط دفاعی حداقل با یک تغییر


در قلب خط دفاعی جایگاه امید نورافکن به عنوان کاپیتان و رهبر تیم تضمین شده است و علیرضا آرتا هم زوج او بود؛ مقابل یمن شاید برای حضور در قلب خط دفاعی فرصت به ابوالفضل جلالی یا امید دره دو مدافع سایپا داده شود تا آرتا هم تا دیدار برابر عراق فرصت استراحت داشته باشد. در سمت چپ خط دفاعی محمد مسلمی پور مدافع سپاهان بازی خواهد کرد که مقابل ترکمنستان نمایش خوبی داشت ولی شاید در پست دفاع راست، کرانچار از حسین ساکی به جای آقاجان پور استفاده کند تا بتواند بهترین را میان دو بازیکن صنعت نفت و پدیده برای دیدار سوم که بسیار سرنوشت ساز است، انتخاب کند.

 

1392610

 
خط میانی؛ تهاجمی با تغییرات محتمل


مقابل ترکمنستان سینا زامهران تک هافبک تدافعی تیم بود که مقابل مدافعین بازی می کرد؛ یک خط جلوتر از او هم وحید نامداری و مهدی خانی از باشگاه های استقلال خوزستان و پدیده بازی کردند. حضور در دو پست وینگر راست و چپ هم به ترتیب برعهده امیر روستایی از باشگاه پیکان و مهدی قائدی گذاشته شده بود. آنچه احتمال تغییر در این ترکیب را زیاد می کند، همانطور که گفته شد فشردگی بیش از حد بازی ها است. از همین رو احتمال حضور محمدخدابنده لو و رزاق پور در پست هافبک کم نیست و در کناره ها هم علی شجاعی و حمیدرضا طاهرخانی در دسترس کرانچار هستند. ضمن اینکه خرم الحسینی هافبک ماشین سازی هم در دسترس کرانچار قرار دارد.

 

مقابل ترکمنستان محمدرضا آزادی مهاجم باشگاه تراکتورسازی در ترکیب اصلی تیم بازی کرد و موفق به ثبت پاس گل اول بازی هم شد ولی در این پست رضا جبیره که در بازی اول گلزنی کرد و رضا شکاری هم در دسترس کرانچار هستند و این موضوع می تواند دردسر شیرینی برای سرمربی کروات باشد.


با تمام این تفاسیر به نظر می رسد ١١ بازیکن زیر هنگامی که از ساعت 18:45 ، با 1 دقیقه سکوت سوت آغاز دیدار برابر یمن زده می شود، در ترکیب اصلی باشند.

 

معراج اسماعیلی- محمد مسلمی پور، امید نورافکن، امید دره، حسین ساکی، محمد خدا بنده لو، محمد خرم الحسینی،  حمیدرضا طاهرخانی، محمد مهدی خانی، علی شجاعی و رضا شکاری.

 

1392609

دیدگاه‌ها