کد خبر : 1600911 | 07 فروردين 1398 ساعت 13:18 | 9.5K بازدید | 0 دیدگاه

دنیای موازی پرسپولیس و استقلال با همزادهای قطری

دربی الدحیل-السد در روز دربی فینال تهران

در روزی که در تهران یکی از بزرگترین دربی های آسیا برگزار می شود در قطر نیز دو تیم قدرتمند این کشور مسابقه ای را برگزار می کنند که قهرمان لیگ ستارگان را مشخص خواهد کرد.

دربی الدحیل-السد در روز دربی فینال تهران

به گزارش" ورزش سه"، شنبه روز جالبی برای فوتبال ایران وقطر است. در روزی که پرسپولیس و استقلال در ورزشگاه آزادی یکی از جذاب ترین دربی های آسیا را برگزار می کنند در قطر هم وضعیت مشابهی دارد. الدحیل قهرمان سال گذشته و السد صدرنشین امسال لیگ ستارگان در حالی به مصاف هم می روند که برنده این مسابقه می تواند سرنوشت قهرمانی این فصل را مشخص  کند. السد در حال حاضر با 50 امتیاز صدرنشین است و الدحیل با 46 امتیاز در تعقیب این تیم است و این در حالی است که تنها سه هفته به پایان رقابت های لیگ ستارگان قطر باقی مانده است.


دنیای موازی سرخابی ها و حریفان قطری
نکته جالب اما درباره دو بازی حساس فوتبال ایران و قطر اما این جا است که استقلال در مرحله گروهی لیگ قهرمانان با الدحیل و پرسپولیس در مرحله گروهی لیگ قهرمانان با السد همگروه است. هر دو تیم ایران بازی هایشان را برای الدحیل و السد با شکست پشت سرگذاشته اند و جالب تر این که السد و الدحیل در جدول لیگ ستارگان تقریبا شرایط مشابهی دارند. السد مثل پرسپولیس صدرنشین است و الدحیل هم مثل استقلال تیم دوم جدول است و از همه مهتر این که این مسابقات می تواند سرنوشت قهرمانی را رقم بزند. در واقع فینال لیگ های ایران و قطر در یک روز ، به طور همزمان و بین تیم هایی برگزار می شود که سرنوشت هایشان با هم گره خورده است.

 

1393143

 


آماده سازی برای دربی
سازمان لیگ ستارگان قطر از همین رو در حال آماده سازی شرایط برگزاری این دربی فینال بزرگ است. روزنامه الرایه قطر در این باره نوشت:« این بازی روز شنبه در ورزشگاه اختصاصی الدحیل برگزار می شود و مهمترین بازی فصل فوتبال قطر به شمار می آید.» درادامه این گزارش آمده است:« این بازی تحت تاثیر توجه غیرعادی هواداران قرار دارد چراکه قهرمان فصل 2018-2019 فوتبال قطر را مشخص می کند.  این بازی در هفته بیستم رقابت ها و با میزبانی الدحیل مدافع عنوان قهرمانی در برابر السد صدرنشین حال حاضر لیگ ستارگان برگزار می شود. در همین رابطه جلسه ای در محل سازمان لیگ ستارگان قطر با حضور مسئولان و مدیران این موسسه و همچنین نمایندگانی از تیم های السد و الدحیل برگزار شد تا روز شنبه بازی به بهترین نحو و آنطور که شایسته فوتبال قطر است برگزار شود.» در ادامه همچنین آمده است:« در جلسه رئیس سازمان لیگ ستارگان ضمن خوش آمدگویی به حضار ، ابراز امیدواری کرد که این بازی به بهترین شکل، چه از لحاظ فنی و چه از نظر برقراری نظم برگزار شود. دو تیم صاحب ستارگان بزرگی هستند و باید مسابقه ای در سطح هواداران فوتبال در قطر باشد. ضمن اینکه در صورتی که السد پیروز این بازی و قهرمانی اش مسجل شود مراسم اهدای جام نیز در پایان مسابقه انجام خواهد شد.»


بازی دو تیم الدحیل و السد در حالی روز شنبه برگزار می شود که یک بازی دیگر از این مسابقات میان تیم های الغرافه و الریان تیم سوم جدول رده بندی برگزار خواهد شد.

 

دیدگاه‌ها