کد خبر : 1600912 | 07 فروردين 1398 ساعت 13:19 | 16K بازدید | 0 دیدگاه

حضور کولینا کاملا تبلیغاتی است

مظفری: VAR تا سال بعد هم آماده نمی‌شود!

نوید مظفری می‌گوید حضور کولینا یک حرکت تبلیغاتی است و نمی‌تواند سودی برای لیگ داشته باشد.

مظفری: VAR تا سال بعد هم آماده نمی‌شود!

به گزارش "ورزش سه"، ساعاتی پیش از اعلام داوران دربی، گفتگویی با نوید مظفری درخصوص داوری این بازی انجام دادیم. در ابتدا از او پرسیدیم که کدام داوران شایسته این بازی هستند؟ او گفت: اگر رویه عملکرد نیم فصل اول رو بگیم دو داور خوب درواقع خط میخورند و 3 نفر دیگر باقی می‌مانند. زرگر، آقای زاهدی فر و سید علی. متاسفانه آقای زرگر هفته گذشته بازی پرسپولیس را قضاوت کردند طبیعتا این هفته بازی پرسپولیس را به ایشان نمی‌دهند. اگه از لحاظ عملکرد بخواهیم بگوییم حق این 5 نفر (خورشیدی، زاهدی فر، زرگر، سیدعلی، بنیادی فر) بود.

 

مظفری راجع به درخواست هواداران برای حضور داور خارجی هم تصریح کرد: هواداران یک مقدار درک کنند شرایط را. فوتبال نمیتواند ببیند هواداران چه  داوری را میخواهند، چه زمینی میخواهند، کدام استادیوم را میخواهند... . در هیچ لیگ دنیا اینطور عمل نمیشود که هواداران بخواهند داور انتخاب کنند یا زمان مسابقه انتخاب کنند و اینجوری واقعا سنگ روی سنگ بند نمی‌شود. من یادم است داوران خارجی آمدند و اشتباه هم داشتند. این که داور بازی های حساس خارجی باشد به خاطر فشارهای بازی خوب است، چون آن ها می‌گذارند و می‌روند ولی داور ایرانی هفته ها باید با این مسئله کلنجار برود و جواب پس بدهد. در هر صورت به نظرم خوب نیست داور خارجی چون از آن زمان فاصله گرفتیم و داوران خوبی داریم همین ها میتوانند قضاوت کنند به نظر من مشکلی نیست.

 

وی افزود: با حضور آقای سهرابیان و آقای رفعتی دو مسئول به نظرم نترس داریم امیدوارم شاهد این باشیم که واقعا داوری کشور رشد کند. هردو آدم‌های با شخصیت و با کلاس هردو شجاعت خاص خودشان را دارند و زمان هایی که قضاوت میکردند، خیلی خوب بودند و با تجربه. امیدوارم با هم کنار بیایند و داوری را به جایی برسانند که ما اینقدر مکافات نداشته باشیم واقعا بخواهیم نگاه کنیم لیگ برتر امسالم نیم فصلش واقعا خیلی بد بود.

 

کارشناس داوری فوتبال ایران درخصوص حضور کولینا نیز گفت: به نظرم این یک حرکت تبلیغاتی است. حالا حضور کولینا برای لیگ ما چه فایده ای دارد؟ البته این که بیاید بد نیست ولی چه اتفاقی میخواهد بیافتد. من به شما قول میدهم Var برای این فصل که هیچ برای فصل بعدی هم حاضر بشو نیست. برای این که ما زیرساخت ها را نداریم، این که ما بخواهیم فقط در استادیوم آزادی این کار را انجام بدهیم به نظر من جفا کردن در حق بقیه تیم های لیگ است که در استادیوم آزادی بازی ندارند. درست است پرسپولیس، استقلال و تراکتورسازی بیشترین تماشاگر را دارند ولی بازی هایشان مثل بقیه تیم ها 3 امتیاز دارد. یک دید تماشاگر داریم و یک دید مسئولانه داریم؛ از دید مسئولانه هیچ فرقی نباید بین تیم ذوب‌آهن و استقلال وجود داشته باشد. این که یک تیم هوادار زیاد دارد برای یک مسئول نباید زیاد مهم باشد.

 

مظفری راجع به وضعیت داوری لیگ هم عنوان کرد: نیم فصل اول داوری ها واقعا خوب نبود. یک آمار عجیب غریبی خودشون دارند هر هفته هم میگویند هیچ اشتباهی رخ نداده و عالی بوده به نظر من این نگاه که فقط میخواهد حمایت کند به درد نمیخورد. من متوجهم که یک مسئول باید از داورش حمایت کند ولی فقط هم حمایت کند جواب منفی میدهد و مردم اعتمادی که دارند را از دست میدهند. الان مثل 20 سال پیش نیست، الان واقعا مردم آگاهند در مورد فوتبال حتی بعضی وقت ها نیاز به کارشناس نیست. خودشان به خوبی میدانند خطا بوده یا تاکتیک تیم اشتباه است یا هرچیز دیگری. آگاهی مردم خیلی بالاست راجع به فوتبال و به خوبی می‌دانند چه کسی حمایت کورکورانه می‌کند و چه کسی واقعیت ها را میگوید.

 

مظفری در خصوص شایعه توصیه به داوران برای تساوی در نتیجه نیز اظهار داشت: من خودم چهار بار با داوران خارجی بودم از وقتی آمدند با آن ها بودم تا وقتی که رفتند. به صراحت میگویم هیچوقت از طرف هیچ مسئولی به کسی گفته نشد این بازی باید مساوی شود. اصلا همچین چیزی وجود ندارد. در فوتبال ما همه فکر میکنند یک پشت پرده ای وجود دارد، حداقل میتوانم بگویم راجع به این بازی هیچوقت به داور توصیه ای نشده و میتوانم بگویم نمی‌شود. این یک بازی از مجموعه بازی های لیگ است که انجام می‌شود.

 

او در پایان گفت: امیدوارم هرکسی این بازی را قضاوت میکند اولا موفق باشد، دوما قانون را اجرا کند و به فکر چیز دیگری نباشد.

دیدگاه‌ها