کد خبر : 1601210 | 09 فروردين 1398 ساعت 12:54 | 72.6K بازدید | 0 دیدگاه

هدف و خواست ما برنده شدن است؛

برانکو: مثل دربی اول شوق و ذوق دارم

سرمربی پرسپولیس با حضور در نشست خبری درباره دیدار دربی و حواشی آن صحبت کرد.

برانکو: مثل دربی اول شوق و ذوق دارم

به گزارش "ورزش سه"، برانکو ایوانکوویچ سرمربی پرسپولیس روز جمعه با حضور در نشست خبری، پیرامون نهمین دربی خود در دوران حضور در پرسپولیس و تمامی حواشی آن صحبت کرد. سرمربی قرمزها که مانند همیشه با انگیزه و امیدواری زیادی درباره این دیدار صحبت می کرد، یکی از طولانی ترین نشست های خبری خود را با استقبال اصحاب رسانه پشت سر گذاشت که مشروح آن در ادامه می آید:

 

صحبت های اولیه؟


بابت چند دقیقه تاخیر از شما عذر خواهی می کنم. همچنین اگر به بعضی از دوستان تبریک نگفتم، امروز از این فرصت استفاده می کنم و به شما سال نو را تبریک می گویم. متاسفانه خیلی از افراد و خانواده های ایرانی، آغاز خوبی در سال جدید نداشتند و مردم ایران برای قربانیان سیل اخیر تسلیت می گویم. متاسفانه به دلیل این اتفاق غمناک نمی توانیم خیلی برای دربی شاد باشیم. امیدوارم خرابی های سیل هر چه سریعتر جبران شود. از لحاظ فوتبالی، بهترین و زیباترین شروع سال را داریم. دربی بزرگترین بازی فوتبال ایران و آسیا است و سال با این دیدار شروع می شود و خود شما جایگاه ما و استقلال را در جدول می دانید. به جرات می توانم بگویم که خیلی سال بود که چنین وضعیتی در جدول نداشتیم و بازی به این اهمیت نبود. همین حضور شما خبرنگاران عزیز نشان می دهد که این دیدار تا چه اندازه مهم است؛ حضوری که حتی در لیگ قهرمانان نیز به چشم نمی آید. به بازیکنانم برای نتایج درخشان سال 1397 تبریک می گویم و ما سال جدید را نیز به عنوان صدرنشین شروع کردیم. کاندیدای برتری در هر سه جام هستیم؛ در لیگ، آسیا و حذفی. انتظار من این است و این را می خواهم که در هر سه جام بهترین نتایج را کسب کنیم. لازم نیست که بگویم که وضعیت بچه ها قبل از دربی به چه شکل است. همه منتظر دربی هستیم و شوق زیادی داریم تا بخشی از این نمایش بزرگ و مسابقه باشیم. خود من نیز افتخار می کنم که عضو این نمایش هستم. به جز محمد انصاری، حسین ماهینی و شایان مصلح بقیه بازیکنان سر حال هستند و همه کاندید حضور در ترکیب هستند. بشار نیز از تیم ملی به تیم ما اضافه شد و به استثنا بازیکنانی که گفتم، بقیه همه آماده هستند.

 

کیفیت دربی مانند نیم فصل اول پایین خواهد بود؟


موافق نیستم که دربی قبل خوب نبود زیرا هیچ دربی بد نیست. بازیکنان خوب و فضای بازی و انتظارات بالا باعث شد تا بازی خوب باشد و همیشه می توان بازی بهتری هم داشت. از ابتدای فصل فلسفه پرسپولیس را گفتم؛ مبارزه، نبرد برای بیشترین برد، نبرد برای بیشترین قهرمانی و در کنار آن تلاش برای بازی هر چه زیباتر. تکرار می کنم که هیچ دربی در ایران و همه جای دنیا بد نیست و کیفیت و اهمیت خاص خود را دارد. به هر حال فشار ها و فضای خاص نیز وجود دارد.


انتخاب خورشیدی به عنوان داور دربی؟


ما دلایل زیادی داریم که از داوری گله داشته باشیم و خود شما هم شاهد هستید. من چند روز قبل هم گفتم مهم نیست چه کسی داور مسابقه است و مطمئن هستم که داور محترمانه قضاوت می کند و یا حداقل این انتظار را دارم و می دانم که داور هم اشتباه می کند. مهم ترین مساله اما بازیکنان هستند. بازیکنان جوانمردی و کیفیت خود را نشان دادند و این بازیکنان هستند که از همه مهم تر هستند و ما اینجا هستیم که به آنها کمک کنیم.

 

 

 

پرسپولیس به دنبال نباختن است؟


بعضی از مسائل را ما می توانیم کنترل کنیم و بعضی را خیر. نه من و نه هیچ مربی. گفتم که بازیکنان من تصمیم گیرنده هستند اما قطعا نه بازیکنان ما و نه بازیکنان استقلال برای تساوی به میدان نمی روند و به دنبال برد هستند؛ من و شفر هم به دنبال برد هستیم.

 

نزدیکی در جدول دربی را جذاب می کند؟


بازی مهم است و بازیکنان ما همیشه تحت فشار و استرس هستند و کار خود را انجام می دهند و فرقی نمی کند بازی با استقلال یا سپیدرود و سپاهان باشد. آنها همیشه برای نشان دادن صد در صد توان خود تلاش می کنند. بازیکنان من نشان دادند که از همه لحاظ بهترین هستند. البته خوب احساسات نیز تاثیر گذار هستند اما در کنار احساسات تلاش می کنیم منطقی، باهوش و عاقلانه رفتار کنیم و تمرکز ما روی مسابقه است.

 

منشا باید به تیم های پایه پرسپولیس می رفت و دلیل آن قلیان کشیدن او بود؟


من درباره منشا قبلا صحبت کردم و ایشان بازیکن استقلال است. ما از ایشان برای 1.5 سال حضور تشکر کردیم و بیانیه و این مسائل ارتباطی به من ندارد و از آقای خمارلو سوال کنید.

 

خمارلو در این باره گفت: او برای ما زحمت کشید و ما از ایشان تقدیر کردیم. ایشان صحبتی کرد و توضیح ما لازم بود و ما اعلام کردیم که ایشان بازیکن مازاد بود و از تیم رفت. ایشان اما به دروغ یک ادعایی مطرح کرد و ما نیز متن توافقنامه را منتشر می کنیم و اگر لازم بود، بعد از بازی توضیح می دهیم.

 

 

تمرین در زمین پر آب؛ تصمیم برانکو بود؟


شرایط تمرین در ایران کلا خوب نیست و زمین های خوبی نداریم. ما در آب و گل تمرین کردیم زیرا راه دیگری نداشتیم و این موضوع اجبار بود. اگر فردا هم اینگونه باشد، بازیکنان باید خود را با شرایط تطبیق دهند.

 

با تساوی صدرنشین باقی خواهید ماند؛ محتاط به زمین می روید؟


هدف و خواست ما این است که برنده همه مسابقات باشیم. حریف هم تمرین می کند و استقلال نیز مانند تراکتور، سپاهان و پدیده بسیار عالی هستند. این لیگ برای خبرنگاران، تماشاگران و اهالی فوتبال بسیار جالب است. همه با یک هدف و میل به میدان می رویم.

 

 

در صورت شکست چه برنامه ای برای حفظ تمرکز دارید؟


البته طبیعی است که حفظ تمرکز آسان نخواهد بود. امسال شاهد هستید که ما، سپاهان و پدیده بالای 30 امتیاز کسب کردیم و خیلی وقت است که این اتفاق رخ نداده است. همیشه برای قهرمانی 60 امتیاز کافی بود و اتفاقات غیر مترقبه و باخت باز هم خواهد بود. ما به فولاد به لطف داور باختیم اما دوباره برگشتیم. برابر السدی که از تیم ملی قطر قوی تر است، شکست خوردیم اما برگشتیم. هدف ما باز هم اعلام می کنم که پیروزی در همه دیدارهاست.

 

بازیکنان جدید پرسپولیس، سورپرایز دربی می شوند؟


شما از کجا می دانید که ترکیب ما با کدام بازیکنان تشکیل می شود؟ من مطمئن هستم همه بازیکنان حتی دربی اولی ها مشتاقانه منتظر بازی هستند. طبیعی است که انتظار دارم با همه توان به میدان بروند و فکر می کنم هیجان اولین بازیکنان مانند دیگر بازیکنان است. این برای من نهمین دربی است اما مانند اولین دربی هیجان دارم.

 

کیفیت دربی با کیفیت بازیکنان گره خورده است؟


مسئولیت را به گردن بازیکنان نینداختم و گفتم آنها مهم ترین موضوع هستند. حضور در دربی برای همه افتخار بزرگی است. ما و استقلال چیز خاص و سری نداریم و قانون خاصی نیز وجود ندارد. چند وقت قبل گفتم که در اولین دربی که برنده بودیم، پرسپولیس برای بقا می جنگید و استقلال برای قهرمانی. کیفیت مهم نیست و دربی بازی خاص خودش است. جایگاه در جدول و وضعیت اصلا مطرح نیست. هر دو تیم با نهایت انگیزه به میدان می روند.

دیدگاه‌ها