کد خبر : 1601242 | 09 فروردين 1398 ساعت 19:10 | 26K بازدید | 0 دیدگاه

قطبی در بازی جنجالی دبل کرد

ماشین 0 -فولاد ١ جایگاه ششم ساخت ژاپن!

تیم فولاد خوزستان موفق شد دردیدار جذاب و پر برخورد میزبانش را با تک گلی که در نیمه نخست بازی به ثمر رسانده بود از پیش رو بردارد.

ماشین 0 -فولاد ١ جایگاه ششم ساخت ژاپن!

به گزارش "ورزش سه" در ادامه رقابت های  لیگ برتر از هفته بیست و سوم، دو تیم ماشین سازی تبریزو فولاد خوزستان در حالی به مصاف هم رفتند که برنده این دیدارمی توانست به رتبه ششم جدول رده بندی صعود کند و  از همین رو هر دو تیم با رویکردی نسبتا تهاجمی قدم به میدان گذاشتند. اما این شاگردان افشین قطبی بودند که نسبت به حریفشان حرفه ای تر بازی کردند و توانستند در همان نیمه نخست این بازی با تک گل مهاجم ژاپنی خود بازی را به سود خود به پایان ببرند.

 

حالا با احتساب این نتیجه تیم ماشین سازی با این باخت خانگی از بیست و سه بازی همان بیست وپنج امتیاز را حفظ خواهد کرد و در رده نهم جدول قرار خواهند گرفت .از طرفی اهوازی ها با این برد 6 امتیازی طی  بیست و سه بازی بیست و نه امتیازی می شوند و با دو پله صعود جایگاه ششم جدول را بصورت موقت در اختیار می گیرند.


جمعه - 9 فروردین 98
ماشین‌سازی تبریز - فولاد خوزستان، ساعت 17، ورزشگاه بنیان دیزل تبریز
داور: شاهو اصلانی، کمک‌ها: علی‌اکبر عظیم‌پور و براتعلی مولوی
کمک‌داوران اضافی: کمیل غلامی و مجید محمدی، داور چهارم: مهرداد نجفی
ناظر داوری: محمود رفیعی

 

1393589


 ترکیب تیم فوتبال ماشین سازی:


فرناندو دخسوس، محمد اهل شاخه، محمد‌حسین کنعانی زادگان، فرید بهزادی، احمد مهدی زاده، فرشاد سالاروند، عزیز معبودی، احسان تاییدی، احمدرضا زنده روح، سعید مهری(84 - احسان علوان زاده) و علی پور محمد ( 56- جایکوتینگو)

 

1393570


ترکیب تیم فوتبال فولاد خوزستان:


« ناصر سالاری، فرزاد جعفری، ایوب والی، میثم دورقی، حسن بیت سعید، سینا مریدی(78- آرش افشین)، سیامک کوروشی، آکاهوشی، رضا میرزایی، بابک مرادی (68- عارف غلامی ) و رافائل مسی( 69 - مهدی زبیدی).»

 

1393571

 

کارت زرد:


ناصر سالاری (84) فولاد خوزستان

 

احسان تاییدی  (89) محسن یوسفی (90) ماشین سازی تبریز

 

شرح گل:


ماشین سازی تبریز 0- فولاد خوزستان 1 (دقیقه 33 – آکاهوشی) ارسال  بسیار دقیق رضا میرزایی که از ابتدای بازی بسیار خوب کار کرده بود از سمت چپ دروازه ماشین سازی در میان غافل گیری مدافعان  ماشین به آکاهوشی رسید و او با یک ضربه سر  محکم  و شیرجه ای دروازه میزبان را باز کرد.

 

شرح بازی:


 دو تیم میانه جدولی ماشین سازی و فولاد خوزستان در حالی بازی را آغاز کردند  که هر دو تیم به خاطر  کسب سه امتیار این بازی از همان دقیقه اول قصد داشتند تا در این نیمه بتوانند گل اول را به ثمر برسانند اما زور هیچکدام از این دو تیم به هم نمی رسید. ماشین سازی با اتکا به حرکات حسین مهری از سمت راست   یکی دو حمله را ترتیب داداما نتوانستند کاری از پیش ببرند . در همین سمت رضا میرزایی هم از تیم فولاد تا حدی توانست فولادی ها رادر یکی دو صحنه صاحب موقعیت کند تا اینکه آکاهوشی با هوش فوق العاده خودش و جا گیری مناسب توانست ارسال میرزایی را به تک گل  نیمه نخست این بازی تبدیل کند و این در حالی بود که دو تیم بازی پایاپایی را در برابر هم دنبال می کردند .
بدون شک رضا مهاجری دلش نمی خواهد در یک دیدار خانگی مغلوب فولادی ها باشد و در نیمه دوم  دستور حمله را صادر خواهد کرد. از طرفی افشین قطبی هم با توجه به مهاجمین سرعتی که در خدمت دارد چشم به ضد حمله ها خواهد دوخت .


نیمه دوم همان طور که انتظارش را  داشتیم رضا مهاجری با تعویض های زود هنگامش آهنگ تیمش را تهاجمی تر کردو همچنین افشین قطبی که از سه امتیاز این دیدار خشنود به نظر می رسید سعی در دفاع از تک گل زده اش داشت  و در عین حال تا حدی نیم نگاهی به ضد حملات هم داشت. .ماشین سازی در این  نیمه  با ورود مهاجم بریتانیایی خود فشارش را روی دروازه ناصر سالاری افزایش داد  اما مدافعان و دروازه بان فولاد بسیار هوشیار عمل کردند  و اجازه باز شدن دروازه شان را به مهاجمان حریف ندادند.در  نهایت این فولاد خوزستان بود که  توانست در این دیدار به برتری دست پیدا کند .

 

بهترین بازیکن:


تاکافومی آکاهوشی بازیکن ژاپنی تیم فولاد در نیمه اول بار ها با جا گیری های مناسب و سرعت قابل ملاحظه اش مدافعان ماشین سازی را اذیت کرد تا در نهایت موفق شد با ضربه سری هوشمندانه و شیرجه ای دروازه دخسوس را باز کند .او با به ثمر  رساندن این گل هم فولاد را به سه امتیاز شیرین خارج از خانه رساند و هم خود را به عنوان اولین گلزن خارجی سال 98 معرفی کرد .
شاید اگر قطبی تیمش را در  نیمه دوم عقب نمی کشاند او باز هم می توانست با همکاری رضا میرزایی که او هم یکی از خوب های میدان بود دروازه ماشین سازان را باز کند .به هر حال او چهره شاخص دیدار این دو تیم بود .

 

اتفاق ویژه:

 


در دقیقه 93 دیدار محسن یوسفی با عبور از مدافعان فولاد وارد محوطه جریمه و ناگهان سرنگون شد.داور دیدار که اتفاقا نزدیک به صحنه هم بود این کار یوسفی را شبیه سازی تشخیص داد و او را با یک کارت زرد جریمه کرد. در این لحظه رضا مهاجری که عقیده داشت روی بازیکنش مرتکب خطا شده است  شروع به داد و فریاد کردکه شاهو اصلانی قاضی این میدان بدون درنگ مهاجری را از زمین بازی اخراج کرد.

 

دقایق حساس:

 

دقیقه  5: حرکت تکنیکی و زیبای سعید مهری و ارسال دقیق و زمینی او به  سالاروند رسید تا او در موقعیتی مناسب در مقابل دروازه فولاد قرار بگیرد اما ضربه بی دقت او از کنار دروازه  سالاری با اختلاف به بیرون رفت.

 

دقیقه 23 :ارسال مهدی زاده از جناح راست روی سر احسان تاییدی فرود آمد و ضربه سر او با برخورد به مدافعان فولاد روانه کرنر شد.

دقیقه 30: ضربه زیبا و محکم آکاهوشی مهاجم فولاد خوزستان با کمک تیر دروازه  و همچنین عکس العمل خوب دخسوس به بیرون از محوطه جریمه دفع شد.

دقیقه 45+2:  ارسال شروع مجدد از میرزایی با ضربه سر مهاجمین فولاد با عکس العمل دخسوس به کرنر رفت اما داوراین دیدار اجاره زدن کرنر را به بازیکنان فولاد نداد

دقیقه 54: باز هم حرکت رضا میرزایی و ارسال دقیقش برای مسی با بی دقتی این مهاجم به بیرون از چهار چوب زده می شود.

دقیقه 63: ارسال بلند احمد زنده روح به  داخل محوطه جریمه با تاثیر اهل شاخه  مواجه می شود اما توپ به جایکوتینگو نرسید.

دقیقه 66: توپ در فرصتی مناسب به جایکو تینگو رسید اما ضربه ناشیانه او با اختلاف عجیبی از دورازه فولاد دور می شود .

دقیقه 69: بازهم ضربه پای راست جایکو تینگو به پای این بازیکن جفت و جور نمی شود و ضربه روی پای او  با اختلاف زیادی فضای بالای دروازه را می شکافد.

دقیقه 74: ضربه بلند دخسوس در پشت مدافعان فولاد به کنعانی زادگان می رسد که خروج سالاری مانع از این می شود که بتواند کنترل خوبی روی توپ داشته باشد و ضربه او به اوت می رود.

دقیقه 81: ارسال کرنر زیبای محسن یوسفی  از جناح راست دروازه فولاد با ضربه سر اهل شاخه  مواجه می شود  که با اختلاف اندکی به بیرون می رود.

دقیقه 90+1: یک پاس خوب از افشین در پی یک ضد حمله به رضا  میرزایی رسید و او با بی دقتی در دهانه دروازه توپ را به اوت زد.

دقیقه 90+4: پاس بسیار خوب محسن یوسفی به بهزادی کریمی رسید و او در مصافی تک به تک نتوانست دروازه سالاری را باز کند و توپ راهی کرنر شد.

 

1393581

 

حاشیه:


* استقبال نسبتا خوبی از این بازی انجام شد و بیش از سه هزار تماشاگر در ورزشگاه حضور داشتند.
* به احترام جانباختگان سیل اخیر، یک دقیقه سکوت پیش از بازی اعلام شد و سوره فاتحه قرائت شد.
*  محمد اهل‌شاخه و فرشاد سالاروند 2 بازیکن تیم ماشین سازی که سابقه بازی در فولاد خوزستان را داشتند، پیش از آغاز این دیدار به سمت کادر فنی تیم فولاد رفتند و برای حضور در میدان از آنها رخصت خواستند.
* محمدحسین کنعانی زادگان و محمد اهل‌شاخه 2 بازیکن خوزستانی تیم ماشین سازی بودند که در خط دفاعی این تیم برابر فولاد به میدان رفتند.
* در شروع نیمه دوم بلندگوی ورزشگاه یک تعویض در تیم ماشین سازی را اعلام کرد. این در حالی بود که تعویض انجام نشده بود!
* داور در دقیقه 90 به محسن یوسفی بازیکن ماشین سازی به دلیل تمارض کارت زرد نشان داد. این تصمیم با اعتراض شدید نیمکت تیم تبریزی همراه شد و داور میدان دستور به اخراج رضا مهاجری سرمربی ماشین سازی داد.

 

1393590

 

خلاصه بازی ماشین سازی 0 - فولاد 1

دیدگاه‌ها