کد خبر : 1601258 | 09 فروردين 1398 ساعت 18:56 | 18.4K بازدید | 0 دیدگاه

هنوز می گویم سپاهان نوین و فولاد تخلف کردند؛

نصیرزاده: مشکل ما و استقلال و پرسپولیس یکی است

هوشنگ نصیرزاده، مدیرعامل باشگاه ماشین سازی تبریز گفت و گوی جالبی با ورزش سه انجام داده است.

نصیرزاده: مشکل ما و استقلال و پرسپولیس یکی است

به گزارش ورزش سه، صحبت های او درباره سال ۹۷، دربی پرحاشیه، مدیریت بر ماشین سازی و دیگر مسائل را اینجا می خوانید.


۹۷ سال خوبی برای ما بود

 

 سال 97 سال خوب و فوتبالی بود، هم جام جهانی و هم بازی‌های آسیایی در جریان بود و فشردگی بازی‌های لیگ به اجبار پیش آمد تا یک سال کاملاً فوتبالی را پشت سر گذاشته باشیم. برای ما هم سال خوبی بود چرا که با توجه به مشکلات اقتصادی خیلی از تیم‌ها اوضاع خوبی نداشتند ولی ما از معدود تیم‌هایی بودیم که به تعهداتمان عمل کردیم.

 

مجبور شدیم مهاجم خارجی جذب کنیم

 

وی درمورد چالش‌های مدیریتی خود در سال گذشته گفت: چالش خاصی نبود و فقط بحث همان مسائل اقتصادی و بالا رفتن قیمت دلار بود که مشکلاتی ایجاد کرد. ما به همین خاطر نتوانستیم یکی دو بازیکن خارجی مورد نظرمان را جذب کنیم و برای تمدید قرارداد دخسوس هم با مشکل مواجه شدیم. قرارداد او فصل گذشته 600 میلیون بود ولی با افزایش نرخ دلار امسال به بیش از 1.8 میلیارد رسید. چون او گلر مطمئنی بود، نمی‌توانستیم ریسک کنیم و نفر دیگر جایگزین کنیم. مشکل اصلی ما البته فوروارد بود نه دروازه‌بان، چرا که فوروارد خوب داخلی خیلی کم داریم و نیروهای ایرانی کارآمد خیلی‌هایشان به کشورهای خارجی رفته اند. اگر دقت کنید استقلال، پرسپولیس، سپاهان و تراکتورسازی به جذب مهاجم خارجی روی آوردند ما هم بعد از بررسی چند گزینه کویتونگو را از اسکاتلند به خدمت گرفتیم.

 

خودشان به تراکتور باختند، ولی انتظار داشتند ما نبازیم!

 

مدیرعامل ماشین سازی در مورد حواشی ایجاد شده در بازی با تراکتورسازی که یکی از مهم‌ترین حاشیه‌های ماشین سازی در سال گذشته بود خاطرنشان کرد: این حرف و حدیث‌ها توسط رقبای تراکتورسازی ایجاد شد. استقلال، پرسپولیس، سپاهان، پدیده و تراکتورسازی در کورس قهرمانی هستند و هر هفته نتایج و بازی‌های سایر رقبا را با تیزبینی نگاه می‌کنند. جالب اینجاست که آن 4 تیم دیگر انتظار داشتند ما تراکتورسازی را شکست دهیم که اوضاعشان بهتر شود و در این میان تهمت‌هایی هم زده شد. جالب است همان‌هایی که این انتظار را از ما داشتند خودشان در تبریز از تراکتورسازی باختند. اتفاقا مطرح شدن آن مباحث باعث شد تمرکز بازیکنان ما گرفته شود و نتوانند در بازی عملکرد همیشگی خودشان را نشان دهند و کسانی که می‌خواستند با مطرح کردن این مطالب ما را تحت فشار قرار دهند خودشان ضرر کردند.


ایراد چهل ساله را رها کرده اند!


در مورد مباحث مالکیت مشترک بارها توضیح داده‌ام. در حال حاضر مدیرعامل و هیات مدیره استقلال و پرسپولیس توسط یک نفر انتخاب می‌شود. این ایرادها وجود دارد ولی همه ایراد 40 ساله را رها کرده و به ایراد 4 ماهه می‌پردازند. نمونه باشگاه‌داری ما در کشورهای دیگر هم وجود دارد که فیفا گفته چون به صورت مجزا به ثبت رسیده، مشکلی ندارد. پروانه باشگاه ماشین سازی به اسم شخص من صادر شده است و تراکتورسازی به نام زنوزی است. در هیات مدیره افرادی که قرابت سببی و نسبی داشته باشند هم نداریم.


مورد سپاهان نوین و فولاد با ما کاملا متفاوت است

 

مدیرعامل ماشین‌سازی در مورد گفته‌های گذشته‌اش در خصوص مالکیت فولاد نوین که این روزها در فضای مجازی به عنوان تناقض با حرف‌های فعلی او عنوان شده است گفت: این اشتباه محض است. باشگاه سپاهان در آن مقطع به تنهایی 2 تیم با مدیریت ساکت داشت. نفت آبادان و نفت نوین یک مدیر داشت. فولاد خوزستان 2 تیم با مدیریت دهکردی داشت که این‌ها خلاف قانون بود. باید دو تیم از دو مدیر جدا و دو هیات مدیره جدا برخوردار باشد. پروانه سپاهان نوین توسط وزارت صنعت و معدن و تجارت به فولاد خوزستانِ سقوط کرده داده شد. سپاهان نوین هیات مدیره نداشت و مدیرعاملش یکی از اعضای مدیریتی سپاهان بود. اینها تخلفاتی است که آنها انجام دادند ولی ما این مسائل را رعایت کردیم. من همچنان می‌گویم آن مورد اشکال داشت. اگر فرض کنیم استقلال و پرسپولیس مشکلی ندارند و ما هم مشکلی نداریم ولی آن مورد هنوز مشکل است. همین الان فولاد خوزستان، باشگاه فولاد نوین را دارد که حبیب رضایی مدیر هر دو باشگاه است. نفت نوین و نفت آبادان هر دو توسط عیسی‌زاده مکاتباتشان امضا می‌شود. ما که دو باشگاه جدا هستیم.


قوانین داوری را زودتر از همه متوجه می شوم

 

نصیرزاده در مورد دوری‌اش از کارشناسی داوری در این سال‌ها گفت: من از داوری فاصله نگرفته‌ام و قوانین و تغییرات را زودتر از فضای مجازی متوجه می‌شوم. من مشترک نشریات تمام کنفدراسیون‌ها و فیفا هستم که تمام آنها برایم ارسال می‌شود و آرشیو بزرگی از این نشریات دارم. یک انباری بزرگ در اهواز دارم که همه اینها آنجاست.


۹۰ برای فوتبال ما نعمت بود


وی در مورد اینکه دلش برای کارشناسی داوری تنگ شده یا نه عنوان کرد: نه، من نود را نگاه می‌کردم و اگرچه انتقاداتی به آن وارد می‌دانستم ولی در مجموع برنامه مفیدی بود و برای فوتبال کشور یک نعمت بود که می‌توانست نظارت افکار عمومی را روی فوتبال بالا ببرد.

 

دست بردن در قوانین باعث این برخورد با داوران شده است

 

مدیرعامل ماشین‌سازی در مورد هجمه‌های ایجاد شده علیه داوران گفت: مشکل ایجاد شده به خاطر دست بردن در قوانین و تغییراتی است که اعمال شده است. قبلاً قانون این بود که هرکس داور را متهم به جانبداری کند یک ماه محروم خواهد شد و رئیس کمیته انضباطی می‌توانست از خانه خود حکم محرومیت به مربی بدهد ولی این قوانین را بروزرسانی کردند و تغییر دادند. مربی که از خارج به ایران می‌آید ابتدا با آموزه‌های محیط کاری خود رفتار می‌کند ولی رفته رفته متوجه می‌شود اینجا چه کار می‌تواند بکند و تغییر می‌کند. برای مثال وینگو بگوویچ زمانی که به ایران آمد و سرمربی فولاد بود ذر اولین مصاحبه خود گفت من در مورد داوری هیچ صحبتی نمی‌کنم و این برگرفته از تربیت اروپایی او بود ولی وقتی سرمربی پاس همدان شد حمله کرد که سعید مظفری‌زاده را کتک بزند. این یعنی ما باید محکم‌تر برخورد کنیم.

 

مربیان و داوران نباید علیه هم حرف بزنند

 

نصیرزاده با اشاره به متهم کردن داوران و مربیان و اینکه می‌گویند علیه هم مدرک دارند عنوان کرد: این به خاطر پایین بودن اطلاعات حقوقی‌شان است که فکر می‌کنند اطلاعات کوچکی که دارند مدارک بزرگی محسوب می‌شود. ترکی، ممبینی، فغانی و خورشیدی افتخارات داوری کشور هستند و قلعه‌نویی هم افتخارات زیادی آورده است و نباید این ها علیه یکدیگر صحبت کنند و موضع بگیرند. اهالی فوتبال از داوران و مربیان و بازیکنان و مدیران عضو یک خانواده هستند و بازهم با یکدیگر روبرو شده و کار دارند و نباید اینطور علیه هم شوند.

 

غیاثی حالا دیگر دوست خوب من است

 

وی در مورد چالش‌هایی که در دوران کارشناسی فوتبال با رضا غیاثی داشت گفت: در حال حاضر غیاثی از دوستان خوب من است و اخیراً به او پیشنهاد دادم به حوزه مدیریت فوتبال و تیم‌داری بیاید چرا که در فدراسیون حقوق کمی به او می‌دهند و دوست داشتم مدیریت کند. غیاثی 10 سال از من بزرگتر است. او متولد 26 است و من متولد 36 هستم و به خاطر چالش‌های گذشته از او عذرخواهی کردم و چند نهار مشترک با هم خوردیم.

 

مدیریت در تراکتور راحت تر از ماشین سازی است

 

نصیرزاده در مورد اینکه در دوره‌ای صحبت مدیریتش در تراکتورسازی بود گفت: در دوره‌ای این بحث پیش آمد ولی با توجه به شرایطی که در نظر داشتند و ویژگی‌های مختلفی که مورد بررسی قرار دادند، در مورد من به نتیجه نرسیدند. تراکتورسازی یک تیم هویتی است که با یک سری مطالعات برای آن مدیر انتخاب می‌کنند ولی در آینده مشخص نیست چه اتفاقی بیافتد. به نظر من مدیریت در تراکتورسازی راحت‌تر از ماشین‌سازی است چرا که پشتوانه مردمی دارد و مادامی که تیم نتیجه می‌گیرد در امنیت به سر می‌برید برای همین مدیریت در باشگاه‌هایی مثل استقلال، پرسپولیس، تراکتور و سپاهان راحت‌تر از ماشین سازی است.

 

وقتی مدیر ماشین نبودم، به تراکتور کمک کردم

 

وی در مورد اینکه در مقطعی به همراه زنوزی به ترکیه سفر کرد و در بستن قراردادها نقش داشت عنوان کرد: آن مقطع من مدیرعامل ماشین سازی نبودم و قراردادم تمام شده بود. به عنوان فرد مطلع برای یک قرارداد به ترکیه رفتم و مابقی قراردادها هم بر اساس همان فرمی که ایجاد شده بود بسته شد. پس از آن بود که قراردادم برای مدیرعاملی تمدید شد و در آن مقطع مسئولیتی نداشتم.

 

امیدوارم زنوزی عیدی ها را دو برابر کند

 

مدیرعامل ماشین‌سازی در پاسخ به این سوال که از زنوزی چقدر عیدی می‌گیرد گفت: زنوزی یک آدم سیستماتیکی است که هیچکس نمی‌تواند بگوید دوست صمیمی اوست. به همه مدیران بخش های مختلف کاری خود به یک میزان مشخص عیدی می‌دهد که یا به صورت کارت هدیه یا واریز به حساب است. با توجه به مشکلات اقتصادی امیدوارم این مبلغ به دوبرابر افزایش پیدا کند.

 

دیدگاه‌ها