کد خبر : 1601378 | 10 فروردين 1398 ساعت 14:14 | 44.6K بازدید | 0 دیدگاه

دربی کاتالونیا تحت تاثیر مسیِ چینی

دربی کاتالونیا که امروز در نوکمپ برگزار می‌شود تماشاچیانی بیشتر از همیشه خواهد داشت چرا که حضور وو لی، مهاجم چینی اسپانیول در این بازی میلیونها تماشاچی چینی را پای تلویزیون خواهد نشاند.

دربی کاتالونیا تحت تاثیر مسیِ چینی

به گزارش "ورزش سه"،  لوو وی، مهاجم 27ساله چینی که در باشگاه اسپانیول بازی می‌کند در این کشور ستاره‌ای تمام‌عیار است. او در سوپرلیگ چین پنج بار آقای گل شده و دست‌کم در آسیا با لیونل مسی مقایسه می‌شود و به همین علت است که از او به عنوان مسی چینی یاد می‌کنند.

 

میلیونها چینی از مدتها پیش تاریخ دربی کاتالونیا را در تقویم‌هایشان علامت زده‌اند تا در این روز پای تلویزیون نشسته و دیدار بارسلونا و اسپانیول و بازی هموطن‌شان وو لی در این بازی را تماشا کنند.

 

1393733

 

هر کاری که مسی چینی در اسپانیول انجام می‌دهد با توجه میلیونها هوادار چینی مواجه می‌شود و می‌توان گفت که او در چین به ستاره‌ای بی‌بدیل تبدیل شده است. برای نمونه می‌توان اشاره کرد که اولین بازی مسی چینی در ترکیب اسپانیول که در بازی این تیم مقابل ویارئال اتفاق افتاد توسط 40 میلیون بیننده چینی از تلویزیون تماشا شد. آنهم در حالیکه وو لی در این بازی تنها در 12 دقیقه پایانی به زمین رفت.

 

از سوی دیگر اولین گل وو لی در لالیگا که در مقابل وایادولید به ثمر رسید، در رسانه‌ها و شبکه‌های اجتماعی چین تاثیری 14 برابر گلهای لیونل مسی داشت.

 

1393735

 

دربی امروز کاتالونیا در چین هیجانی به راه انداخته که از هیجان ال‌کلاسیکوی اخیر بین رئال مادرید و بارسلونا به مراتب بیشتر است. اسپانیول از این تاثیر آگاه است و قصد دارد از مزیت‌های آن حداکثر استفاده را ببرد. حساب‌های این باشگاه اسپانیایی در شبکه‌های اجتماعی تنها در یک ماه اخیر بیش از یک میلیون مشترک بیشتر بدست آورده‌اند.

 

دربی کاتالوینا در چین از چندین شبکه تلویزیونی محلی پخش می‌شود و این شبکه‌ها از چند روز پیش تبلیغات گسترده‌ای با محوریت تقابل وو لی و لیونل مسی پخش کرده‌اند. این برای چینی‌ها اولین فرصتی است تا نمایش ستاره بزرگ خود را در مقابل ستاره‌ای ببینند که بارها و بارها وو لی را با او مقایسه کرده‌اند.

 

جالب این جا است که وو لی شخصاً از هواداران پر و پا قرص کاپیتان بارسلونا است. وو لی در جریان بازی‌های المپیک 2008 پکن توپ‌جمع کن بوده و به گفته خودش منتهای آرزویش در آن سال، عکس گرفتن با دو الگوی بزرگش بوده: لیونل مسی و سرخیو آگوئرو.

 

1393732

 

مسی چینی از زمان پیوستن به اسپانیول برای این تیم در هفت بازی به میدان رفته. او استعداد زیادی برای استفاده از شهرت خود در کشورش دارد و در اسپانیا به هر جا که قدم می‌گذارد دست کم 50 خبرنگار چینی قدم به قدم او را تعقیب می‌کنند. کوچکترین ژست‌های وو ولی که توسط او به دقت طراحی می‌شود در چین با انواع و اقسام تحلیل‌ها و گزارش‌ها روبرو می‌شود.

 

 

دیدگاه‌ها