کد خبر : 1601457 | 10 فروردين 1398 ساعت 18:38 | 59.4K بازدید | 0 دیدگاه

مهم ترین غائله دربی 89

وقتی بازیکنان به جان هم افتادند (گزارش تصویری)

جنجال های دربی 89 از لحظه ای استارت خورد که اعتراض ها به تصمیم داور برای اعلام ضربه پنالتی آغاز شد.

به گزارش "ورزش سه"، با جرات می توان گفت در رقابت های فوتبال باشگاهی ایران باید شاهد این گونه درگیری های بی مورد و ناپسند بود. اتفاقاتی که کمتر نمونه آن مشاهده می شود چون بازیکنان به این واقعیت رسیدند که در فوتبال حرفه ای حتی به تصمیمات اشتباه داور هم باید احترام گذاشت و اعتراضی نشان نداد. دربی 89 پایتخت هم مثل تمام بازی های مهم باشگاهی ایران تحت الشعاع این جنجال ها قرار گرفت جایی که در صحنه پنالتی دقایق پایانی نیمه اول ستاره های دو تیم به جان هم افتادند.


جنجال ها از لحظه ای استارت خورد که پای شجاع خلیل زاده به میان آمد تا کار رفته رفته به جاهای باریکی کشیده شود. شماره 3 پرسپولیس وقتی داور یک پنالتی به ضرر سرخ ها گرفت حسابی از کوره در رفت تا به این ترتیب زمینه جنجال هایی رقم بخورد که می توانست به صحنه های بدتری نیز مقابل تماشاگران و مهمانان ویژه تبدیل شود.


اشکان خورشیدی وقتی دید داور خط (محمدرضا اکبریان) با فشار اعتراضی پرسپولیسی ها مواجه شده است تصمیم گرفت برای مشورت دوباره به سمت کمک خود برود. در این صحنه پرسپولیسی ها امیدوار به بازگشت تصمیم او بودند تا این دفعه نوبت به مداخله بازیکنان استقلال برسد. شجاع که نمی خواست استقلالی ها وارد ماجرا شوند در ابتدا مانع نزدیک شدن پژمان منتظری به داور شد تا همین اقدام باعث خشم مدافع ملی پوش آبی ها در ادامه سایر بازیکنان استقلال شود.


استارت درگیری ها از همین لحظه خورد. شجاع و پژمان دست به یقه در حال عبور از یکدیگر بودند که با اضافه شدن میلاد زکی پور همین طور چند پرسپولیسی دیگر عملا در بطن یک جنجال بزرگ قرار گرفتند. کار تاجایی پیش رفت که پای سیدمهدی رحمتی دروازه بان و کاپیتان استقلال نیز به ماجرا بازشد گرچه عوامل اصلی این درگیری شجاع از پرسپولیس و منتظری، زکی پور از استقلال بودند. اشکان خورشیدی و کمک هایش در ابتدا درگیر تایید تصمیم پنالتی بودند اما وقتی صحنه درگیری را دیدند بلافاصله برای کنترل اوضاع دست به کار و با بیرون کشیدن کارت زرد و نشان دادن آن به خلیل زاده و زکی پور اوضاع را مدیریت کرد.


تصاویر به ثبت رسیده از جنجالی ترین صحنه دربی 89 کاملا نشان می دهد چه کسانی در بطن این ماجرا قرار داشتند، جنجال هایی که اگر زود جمع نمی شد می توانست عواقب خطرناکی در پی داشته باشد. نکته تاسف بارتر این که تمام این حاشیه ها و اعتراضات به داوری مقابل دیدگان کولینا رئیس سرشناس و ایتالیایی کمیته داوران فیفا رقم خورد.

 

 

 

 

 

دیدگاه‌ها