کد خبر : 1601644 | 11 فروردين 1398 ساعت 15:37 | 20.7K بازدید | 0 دیدگاه

راست ها روی نیمکت، منتظری در پست غیر تخصصی

استقلال دربی را باخت و شانس قهرمانی اش به حداقل رسید اما شاید اصلی ترین انتقاد به وینفرد شفر استفاده از منتظری در پستی غیرتخصصی باشد.

به گزارش ورزش سه، وقتی که غفوری به دلیل مصدومیت بازی با پرسپولیس را از دست داد شاید خیلی‌ها پیش‌بینی می‌کردند که این پژمان منتظری است که به جای او در پست دفاع راست بازی می کند اما وقتی خبر رسید که محمد دانشگر هم به عنوان دفاع وسط این بازی حساس را از دست داده است داستان تغییر کرد و خیلی ها انتظار حضور یک دفاع راست تخصصی را در این پست داشتند تا پژمان منتظری بتواند در دفاع وسط در کنار روزبه چشمی به میدان برود.


پژمان منتظری بازیکنی است که در پست دفاع وسط عملکرد و توانایی به مراتب بهتری نسبت به بازی در پست دفاع راست دارد اما معمولا در بازی‌هایی که وریاغفوری نیست شفرترجیح می‌دهد به جای فرشاد محمدی مهر و خسرو حیدری که ذاتاً دفاع راست هستند از او در این پست استفاده کند.


شاید بتوان برای تصمیم شفر مبنی بر بازی دادن به پژمان منتظری در پست دفاع راست توجیه منطقی پیدا کرد اما وقتی که استقلال محمد دانشگر را در پست دفاع وسط از دست داد سوال بزرگ به وجود آمد که چطور سرمربی استقلال حاضر شده در پست حساس دفاع وسط از آرمین سهرابیان استفاده کند که بیشتر دوران فوتبالش را در پست دفاع چپ بازی کرده و اتفاقا در این پست نمایش به مراتب موفق‌تری از پست دفاع وسط دارد.


اگر استقلال در لیست خود دفاع راست تخصصی نداشت شاید می شد به شفر مبنی بر بازی دادن به پژمان منتظری در این پست حق داد اما وقتی آبی ها خسرو حیدری و فرشاد محمدی مهر را در اختیار دارند این سوال به وجود می‌آید که وینفرد شفر چطور تصمیم گرفت در بازی که تیم دفاع وسط تخصصی نداشت از منتظری در پست غیر تخصصی دفاع راست استفاده کند.


هر چند در این فصل فرصت کمی برای بازی کردن به خسرو حیدری رسیده است اما او در سال های گذشته نشان داده که می تواند در پست دفاع راست مهره قابل اطمینانی باشد و از طرف دیگر فرشاد محمدی مهر هم هر وقت در نیم فصل اول برای آبی ها به میدان رفت نشان داد کیفیت و شایستگی لازم را برای حضور در ترکیب این تیم دارد.


نکته عجیب ماجرا این است که شفر از زمانی که هدایت استقلال را بر عهده گرفته معمولا از بازیکنان در پست‌های غیر تخصصی استفاده می کند اتفاقی که ضربه هایی به این تیم زده است که شاید بزرگترین آن ها همین بازی روز گذشته برابر پرسپولیس باشد بازی که استقلال دفاع وسط تخصصی نداشت و از طرف دیگر پژمان منتظری هم هرگز در مهار حملات قرمزها در سمت راست موفق نبود و محمدنادری و مهدی ترابی به عنوان مدافع و وینگر چپ پرسپولیس روز خیلی سختی را برابر یک دفاع راست غیر تخصصی پشت سر نگذاشتند.


عکس: امیرحسین خیرخواه

 

دیدگاه‌ها