کد خبر : 1601701 | 11 فروردين 1398 ساعت 20:22 | 8.5K بازدید | 0 دیدگاه

منصوریان به دنبال احیای جایگاه ذوب آهن

ذوب آهن اصفهان درهفته بیست وسوم رقابت های لیگ برتر موفق شد به یک برد با ارزش خارج از خانه دست پیدا کند تا همچنان روزهای خوب این تیم ادامه داشته باشد.

منصوریان به دنبال احیای جایگاه ذوب آهن

 به گزارش "ورزش سه"، ذوب آهن با یک برد خارج خانه دیگر تا حد زیادی ثابت کرد که تغییرات سرمربی جدیدش در این تیم تاثیرش را گذاشته است و حالا این تیم رفته رفته آن اعتماد به نفسی که در نیم فصل اول از دست داده بود را بازی به بازی به دست می آورد .


باید اعتراف کنیم  که روند رو به رشد ذوب آهن در هفت بازی گذشته کاملا محسوس است و این صعود تدریجی خاصیت تیم های منصوریان در این چندسال گذشته است . این روندی که از ورزشگاه امام رضای شهرمشهد آغاز شد و تا تختی آبادان ادامه پیدا کرده است، صرف نظر از تاثیر تمامی عوامل این باشگاه باید به پای زحمات بی وقفه سرمربی این تیم نوشته شود.


منصوریان در بدو ورود به باشگاه ذوب آهن پاشنه آشیل این تیم را کمبود قوای بدنی تشخیص داد و تعطیلات نیم فصل هم بهترین زمان ممکن  برای ترمیم تیمش از جنبه قدرت بدنی بود چرا که می‌دانست با توجه به مهره های قابل اتکا و تاکتیک پذیری که از خط دروازه تا خط حمله در اختیار دارد به سرعت می تواند به اهدف فنی مورد نظرش برسد و به نظرمی رسد او در تعیین اهدافش به درستی تصمیم گرفته است.
ذوب آهن درحالی به  یک برد خارج از خانه دست پیدا کرد که صنعت نفت معمولا تیمی است که خیلی سخت بازی را واگذار می کند و بردن در ورزشگاه تختی آبادان نتیجه با ارزشی بود . البته نمی توان اتفاقات جریان بازی را  درجهت به دست آمدن پنجمین برد این تیم بی تاثیر دانست.


 این پیروزی برای این ذوب اهن از جنبه های  دیگر هم با ارزش بود .


اولا اینکه روند رو به رشد این تیم با  کسب این برد حفظ شد و این امر برای ذوب آهن در آستانه مسابقات آسیایی ازهر موضوعی مهم تر بود ، دروهله دوم محمد رضا حسینی بازیکن با ارزش این تیم که دراین فصل درخشش سالهای گذشته را نداشت با زدن گل پیروزی تیمش به نوعی نشان ازآمادگی فصل گذشته را به رخ کشید و او اگر به مرز آمادگی برسد می تواند عصای دست منصوریان در بازی های آینده باشد. در چند بازی گذشته ارسلان مطهری  یک تنه تقریبا بار خط حمله این تیم را به دوش می کشید و حالا با دو گلی  که زبیر نیک نفس و حسینی به ثمر رساندند تا حدی فشار از روی ارسلان برداشته شد ، و در آخر ،با توجه به این که این دیدار خارج از خانه بود ذوبی ها در دو بازی  آینده باید به مصاف سپید رود رشت و پیکان بروند و در صورت برد احتمالی مقابل این دو تیم می توانند کاملا از انتهای جدول خودشان را جدا کنند .


 اما نباید از این نکته غافل شویم که منصوریان برای احیای ذوب آهن و رسیدن به جایگاه واقعی این تیم هنوز راه زیادی را در پیش رو دارد . ذوبی ها امروز بعد از به ثمررساندن گل زود هنگام نیک نفس در دقایقی از این دیدار در نیمه اول بازی پر اشتباهی را از خود به نمایش گذاشتند که درنهایت منجر به باز شدن دروازه این تیم شد چه بسا اگر وفا هخامنش از بازی اخراج نمی شد کار این تیم در نیمه دوم گره می خورد .اما در نهایت آنها از ده نفره شدن رقیبشان کمال استفاده را بردند و سه امتیاز شیرین را کسب کردند تا تنها با تفاضل گل کمتر نسبت به ماشین سازی و پیکان در جایگاه یازدهم جدول قرار بگیرند.

دیدگاه‌ها