کد خبر : 1601832 | 12 فروردين 1398 ساعت 13:58 | 73.8K بازدید | 0 دیدگاه

در باب نقد فرهنگ هواداری در ایران

رحمتی و اسماعیلی؛دستور نابودی بعد چیپ

ویدئویی از گزارش تلگرامی بازی پرسپولیس – استقلال و واکنش های بی رحمانه و سخیف گزارشگر ظاهرا طرفدار بعد از پنالتی فرشید اسماعیلی عبرت آموز و نمایانگر یک واقعیت تلخ است.

رحمتی و اسماعیلی؛دستور نابودی بعد چیپ

به گزارش ورزش سه، استقلال نمایش خوبی برابر پرسپولیس نداشت و بازی را به این تیم واگذار کرد اما در این بین مهدی رحمتی و فرشید اسماعیلی قربانیان این شکست بزرگ شده اند، بازیکنانی که در طول سالهای گذشته نمایش های خوبی در ترکیب آبی ها داشته اند اما به خاطر دو اتفاق حالا آنها سیبل شده اند و بسیاری از هواداران این تیم از طرق مختلف از آنها می خواهند که استقلال را رها کنند و از این تیم بروند.درست مثل آن گزارشگر که بعد از هدر دادن پنالتی از حرفهای تحسین آمیز به فحاشی تغییر رویه می دهد.


این دسته از هواداران اعتقاد دارند که مهدی رحمتی اجازه نداده که پاتوسی پنالتی را به سمت دروازه بزند و البته فرشید اسماعیلی با خودخواهی پشت ضربه پنالتی ایستاد و با تصمیم اشتباه تصمیم گرفته با ضربه چیپ دروازه علیرضا بیرانوند را باز کند.این موضوعی است که انتقادهای بزرگی را متوجه فرشید اسماعیلی و مهدی رحمتی کرده است که اگر فرض کنیم که این دو موضوع درست است و فرشید اسماعیلی سر خود توپ را برداشته و ضربه پنالتی را زده و البته مهدی رحمتی اجازه به پاتوسی نداده که پنالتی را بزند (که البته ثابت شد چنین چیزی درست نیست) باز هم نمی‌توان به آنهایی که واکنش هایی تند و غیرمودبانه و رادیکال از خود نشان می دهند حق داد.

 

مهدی رحمتی و رکوردهایی که یک شب فراموش شد

 

1389358


هرچند وینفرد شفر بعد از بازی با پرسپولیس اعلام کرد که مهدی رحمتی تنها پیغام او را به منشا رسانده است و به هیچ عنوان دخالتی در زننده ضربه پنالتی نداشته اما آب ریخته و دیگر نمی شد آن را جمع کرد تا جایی که حتی چهره ها و مربیان منسوب به استقلال با کنایه و مستقیم رحمتی را بابت همین مسئله مورد هدف قراردادند تا هوادار بیشتری را همراه خود کنند.  


هرچند بعدها مشخص شد که این موضوع نادرست است اما آیا حتی در صورت انجام این اشتباه ، باز هم رحمتی مستحق این حجم از بی احترامی است ؟ آیا او بازیکن کوچکی برای استقلال است که قربانی میل فزاینده به توهین و خشم شدید هوادارانی شود که سوار بر موج احساسات همه سوابق کاپیتان تیم شان را نادیده می گیرند؟

 

یک ضربه پنالتی به اندازه نابودی اسماعیلی


بازیکن دیگری که سیبل هواداران استقلال شده است فرشید اسماعیلی است، بازیکنی که اگر نگوییم یکی از بهترین بازیکنان استقلال در سال های گذشته بوده اما همیشه بازیکن در خدمت تیم و موثری در جمع آبی‌پوشان بوده و البته از آن مهمتر اینکه در استقلال رسما به فوتبال ایران معرفی شده است و خودش هم همیشه حضور در این تیم را باعث افتخارش دانسته است.


در مورد اینکه آیا فرشید اسماعیلی باید ضربه پنالتی را می‌زد یا نه هنوز شک وجود دارد و کسی نمی داند که انتخاب شفر برای این ضربه چه کسی بوده است اما به طور قطع این بازیکن در صحنه پنالتی جوانی کرد و شاید نباید در شرایط حساسی که استقلال با نتیجه یک بر صفر از پرسپولیس عقب بود ضربه اش را به صورت چیپ به سمت دروازه علیرضا بیرانوند می زد تا توپ از بالای دروازه به بیرون برود.

 

1394399


اسماعیلی به طور قطع اشتباه کرد و شایسته جریمه از سوی کادر فنی استقلال هم است اما سوال اصلی این است که آیا او باید فوتبالش تمام شود چون در یک بازی حساس یک تصمیم عجولانه گرفته و نتوانسته ضربه را وارد دروازه کند؟


آیا برای این بازیکن که تازه ۲۵ سال سن دارد این شرایط فراهم است که او در بازی‌های بعدی بتواند در ترکیب استقلال نمایش درخشانی داشته باشد و اتفاق های دربی را جبران کند؟


در این که عصبانیت هواداران استقلال به حق است و آنها بعد از سال ها شانس صدرنشینی در لیگ برتر را از دست داده اند شکی وجود ندارد اما آنها نباید فراموش کنند که این دو بازیکن سرمایه های بزرگ باشگاه استقلال هستند و آنها هستند که باید در بازی‌های بعدی تلاش کنند که امتیاز های از دست رفته را جبران کنند چرا که هنوز بیست و یک امتیاز دیگر باقی مانده است و آبی ها می توانند با پیروزی در بازی‌های بعدی حتی قهرمانی در لیگ برتر را هم جشن بگیرند.

نویسنده: فرزام محمد علیها

دیدگاه‌ها