کد خبر : 1601935 | 13 فروردين 1398 ساعت 10:18 | 9.3K بازدید | 0 دیدگاه

هیچ چیز در زندگی فوتبالی‌ام مهم تر از این نبوده؛

مرزبان: تیم را حفظ می کنم؛ پشتمان بمانید

علیرضا مرزبان سرمربی تیم نفت مسجد سلیمان می گوید که این تیم با کسب 6 امتیاز دیگر در لیگ برتر باقی می ماند.

مرزبان: تیم را حفظ می کنم؛ پشتمان بمانید

به گزارش "ورزش سه"، آخرین دیدار نفت مسجد سلیمان برابر سپاهان بود؛ دیداری که در اصفهان برگزار شد و در پایان طلایی پوشان اصفهانی موفق شدند با نتیجه یک بر صفر از زمین مسابقه با پیروزی خارج شوند.


 این پیروزی به سپاهان کمک کرد تا به دو امتیازی پرسپولیس در صدر جدول برسد،  اما برای نفت مسجد سلیمان این مسابقه شاید به نوعی پایان دیدار با حریفان مدعی قهرمانی بود. شاگردان علیرضا مرزبان حالا با 4 تیم اول جدول رده بندی بازی کرده اند و با توجه به قرار داشتن در رتبه چهاردهم حالا با انگیزه بسیار بیشتری می توانند برای خروج از منطقه سقوط و بقا تلاش کنند. با این حال مشکلات مالی همچنان این تیم را اذیت می کند.

 

علیرضا مرزبان سرمربی تیم فوتبال نفت مسجد سلیمان در گفتگو با "ورزش سه" توضیحاتی در مورد شرایط تیم و مشکلاتی که در باشگاه وجود دارد، ارائه داده، که در ادامه می خوانید.

 

با کسب 6 امتیاز دیگر در لیگ می مانیم


می دانستیم که بازی با سپاهان چهارمین تیم بزرگی است که با آنها باید مصاف بدهیم؛ تراکتورسازی، پرسپولیس، استقلال و سپاهان. الان ما در یک خطی حرکت می کنیم که تیم های همجوار ما در حال نزدیک شدن هستند و رقابت بسیار تنگاتنگی است و می دانیم این بازی ها 6 امتیازی است. آگاهی داریم که 6 امتیاز برای ماندن ما در لیگ کافی است ولی برای آرامش خودمان که هر تیمی آن را از دست بدهد، لیگ را از دست می دهد، انتظار دارم تا هواداران پشت تیم بمانند.ما با تمام مشکلاتی که اینجا داشتیم، تیمی را سازماندهی کردیم که خوب فوتبال بازی می کند و می توانیم با همین کیفیت و حمایت هواداران 6 امتیاز را بگیریم.

 

سعی داریم در مورد مسائل دردناک صحبت نکنیم


مشکلات مالی تیم ما اما هنوز حل نشده؛ ما توانسته ایم به بخشی از بازیکنان، تقریبا نیمی از بازیکنان پول بدهیم ولی نیمی از بازیکنان به علاوه کادر فنی و کادر پزشکی هنوز پولی پرداخت نشده است. مشکلات همچنان باقی هستند ولی تلاش ما این است که احساس خوبی را به شهر بیاوریم و سعی داریم تا در مورد مسائل حاشیه ای و دردناک صحبت نکنیم.

 

دو بازیکن را نداشتیم چون به مسائل مالی معترض بودند


همانطوری که اشاره کردم، الان خیلی مهم است تقابل های ما با تیم هایی مثل ماشین سازی، استقلال خوزستان، سپیدرود، نفت آبادان؛ اینکه به خصوص در بازی های خانگی دو بازی را بتوانیم ببریم. چیزی که خیلی مهم است اینکه هواداران در کنار ما باشند. هواداران می دانند که ما از روز اول لیگ، مشکلات مالی بزرگی داشتیم. ما به خاطر مسائل مالی دو بازیکن را در مقابل سپاهان نداشتیم، چون به مسائل مالی معترض بودند.

 

تیم در این زمان باید آرامش داشته باشد


بحثی که باهیئت مدیره داشته ایم این بوده که تیم آرامش داشته باشد. شهر آرامش داشته باشد تا هواداران بیایند و کمک کنند تا به بقا امیدوار باشیم. کارت های خوبی در دست داریم. خودمان می دانیم بازی های 6 امتیازی بزرگی در پیش داریم. بازی با استقلال خوزستان، سپیدرود، ماشین سازی و ذوب آهن تیم هایی هستند که حریف ما هستند و ما در خانه به کمک و حمایت هواداران نیاز داریم. ما مشکلات بزرگی داریم و درخواست من این است که هرچقدر می توانند تیم را حمایت کنند و تشکر بی پایان دارم از کسانی که سعی می کنند ما را به جلو حرکت دهند.

 

می خواهیم تیم را در لیگ برتر تحویل بدهیم


تا امروز سعی کردیم که تیم را از حاشیه دور نگه داریم، چون احساس و وفاداری ما به مردم مسجد سلیمان فوق العاده بزرگ است و می خواهیم این لیاقت را داشته باشیم تا تیم را در لیگ برتر به مردم عزیز تحویل بدهیم و سرفراز باشیم از اینکه کمک کرده ایم. اینکه تیم برای ماندن دغدغه ای نداشته باشد.

 

مصدومیت کولیبالی مشکل ساز است


الان ما موسی کولیبالی را به دلیل مصدومیت در اختیار نداریم. این مسئله کار ما را در تقابل با ماشین سازی مشکل می کند. در حال مداوای او هستیم و سعی داریم که او حداقل به بازی خانگی مقابل استقلال خوزستان برسانیم، چون بعید می دانم به بازی پدیده هم برسد.

 

1394525


هیچ چیز در زندگی فوتبالی ام مهم تر از حفظ این تیم نبوده


از مسئله ای که خیلی خوشحالم این است که تیم ما فوتبال خوب و قوی ای بازی می کند؛ این موضوع را کارشناسان تایید می کنند و مردم می بینند. من می دانم که فوتبال خوب نتیجه می دهد و چیزی که ما به آن اعتماد داریم این است که روند خوبی داریم و رو به جلو حرکت می کنیم و اجازه نمی دهیم عده ای که تلاش می کنند تا امنیت را از تیم بگیرند و دوست ندارند این تیم وجود داشته باشند، به هدفشان برسند. ما با تمام وجود ایستاده ایم و با تمام شرافت زندگیمان مبارزه می کنیم تا این تیم را نگه داریم و هیچ چیز در زندگی فوتبالی ام مهم تر از این نبوده است. این قول را به مردم می دهیم وفقط انتظارم این است که پشت تیم بمانند و ما را کمک کنند تا زندگی مان را دست کسانی ندهیم که نمی خواهند این تیم بمانند.

 

تجربه بیشتر و آرامش بیشتر دو فاکتور مهم برای قهرمانی


5  تیمی هستند که با هم مبارزه می کنند. این 5 تیم شانس برابر دارند. برای هر 5 تیم احترام قائل هستیم، چون از روز اول بالای جدول بوده اند و خودشان را همانجا نگه داشته اند و مبارزه خوبی انجام داده اند. البته به بازی های مستقیم تیم ها هم برمی گردد؛ هر کدام از این تیم تجربه بهتری داشته باشند و آرامش درونی بهتری داشته باشند به قهرمانی می رسند. از بین تیم هایی که الان هستند؛ پرسپولیس، استقلال، سپاهان، تراکتورسازی و پدیده شانس قهرمانی دارند. امیدوارم واقعا در نهایت تیمی قهرمان شود که شایستگی اش را داشته باشد، چون این موضوع برای رشد فوتبال ما مهم است.

 

سرمربی باید با تشکیلات و فرهنگ ایران همخوانی داشته باشد


در مورد انتخاب سرمربی تیم ملی ایران همانطور که در دنیا مطرح است، بحث تشکیلاتی است. اول بحث تشکیلات و سازماندهی و سپس راه های خروج از بحران؛ یک مربی باید با تشکیلات و فرهنگ یک کشور همخوانی داشته باشد. باید بتواند انسان ها را درک کند و همچنین نظارت خوبی روی تیم های پایه داشته باشد و در این کانال باید مربی ای انتخاب شود که برای تیم های ما وقت بگذارد و سازماندهی خوبی داشته باشد. باید گفتگوهای خوبی همیشه میان سرمربی جدید تیم ایران و تیم های لیگ برتر و حتی لیگ یک تشکیل شود و در این کنگره ها با آسیب شناسی می توان تیم ملی را به جایگاه خوبی رساند.

 

مطمئنم حمید استیلی به تیم امید کمک می کند


در مورد تیم امید ایران طبیعتا انتقاداتی در مورد نحوه بازی تیم وجود دارد و همینطور عدم وجود کیفیت در بازی آخر مقابل عراق؛ که البته این موضوع قابل درک است. چون این تیم علیرغم بازی های دوستانه ای که داشته، از بازیکنان جوانی تشکیل شده که نیاز به حمایت دارد. ضمن اینکه این تیم حمید استیلی را دارد که دید فوتبالی بسیار خوبی دارد و واقعا مدیر خوبی است. مطمئنم در این زمینه به مربی تیم کمک می کند تا در بازی های بعدی موفق باشند. خیلی مهم است که در حال حاضر مربی هایی در تیم امید هستند که شرافتمندانه کار می کنند و آرزوی ما این است که این تیم به المپیک برود.

دیدگاه‌ها