کد خبر : 1602242 | 14 فروردين 1398 ساعت 20:45 | 67.4K بازدید | 0 دیدگاه

ضربه سری که رویای اسماعیلی را بر باد داد؛

تلاش‌های فرهاد برای بازگشت فرشید

ضربه سر مرتضی تبریزی می توانست خاطره های تلخ دربی را برای خودش، تیمش و فرشید اسماعیلی به دست فراموشی بسپارد.

به گزارش "ورزش سه"، قرار نداشتن نام فرشید اسماعیلی در لیست اصلی آبی پوشان برابر سایپا فقط یک دلیل داشت و آن هم اتفاقاتی بود که در دربی 89 رخ داد.

 

اسماعیلی اما به همراه رضا کریمی سومین تعویض شفر مقابل شاگردان علی دایی، گرم کردن را پس از رفتن بازیکنان به رختکن بین دو نیمه آغاز کرده بود ولی تا زمانی که فرهاد مجیدی برای اولین بار به سمت شفر برود تا برای تعویض او رخصت بگیرد، بازی به دقیقه 64 رسیده بود تا دقایق گرم کردن اسماعیلی طولانی تر از حالت معمول شود.

 

در دقیقه 64 فرهاد مجیدی به سمت شفر رفت تا اجازه ورود اسماعیلی را از او بگیرد، ولی او نظری متفاوت با فرهاد مجیدی داشت و مجیدی که کنار خط تقریبا یک دقیقه برای شنیدن نظر شفر منتظر ایستاده بود، پس از اینکه با پاسخ منفی سرمربی آلمانی روبرو شد به سمت نیکمت بازگشت و با چهره ای درهم و ناراحت زیر لب دو کلمه گفت : « نه، نمی ذاره ».

 

بعد از چند دقیقه وقتی فرهاد مجیدی هم مانند هواداران تغییر مثبتی در روند تیمی استقلال ندید، بار دیگر به سمت شفر رفت و اینبار موفق شد رضایت سرمربی آبی ها را برای بازگشت اسماعیلی به ترکیب بگیرد. پس به شماره 8 استقلال اطلاع دادند تا برای حضور در زمین به کنار زمین بیاید؛ در این میان تماشاگرانی که نزدیک به نیمکت استقلال نشسته بودند و هنوز اتفاقات دربی را فراموش نکرده اند، با سردی از اسماعیلی و بازگشتش به ترکیب استقبال کردند؛ تشویق هایی که صدایش زیاد نبود و چند ثانیه بیشتر طول نکشید.

 

شروع اسماعیلی خوب نبود؛ او در اولین توپی که گرفت و در شرایطی که ایسما را سمت چپ خود می دید و فضای مناسبی در اختیار داشت، سعی کرد توپ را از میان پاهای بازیکن سایپا رد کند که موفق نبود و این رفتار کافی بود برای عصبانیت تماشاگران.

 

 

با این حال در ادامه اسماعیلی با فراهم کردن دو پاس کلیدی برای ایسما و تبریزی می توانست استقلالی ها و خودش را از بحران پسادربی نجات دهد؛ دو پاسی که در بهتر شدن رفتار هواداران با او بی تاثیر نبود، اما ضربه ایسما را مدافعان سایپا بازگشت دادند و موقعیت دوم که در شرایط بسیار خوبی به تبریزی رسیده بود با بی دقتی این بازیکن از دست رفت تا رویای شماره 8 آبی ها برای نجات تیمش، خودش و همینطور مرتضی تبریزی از دست برود.

 

حالا همه نگاه ها به بازی بعدی استقلالی ها خواهد بود تا ببیند این تیم چه زمانی می تواند از بحرانی که به دلیل باخت در دربی و رفتارهای منتج شده از آن شکل گرفته، رهایی یابد.

دیدگاه‌ها