کد خبر : 1602334 | 15 فروردين 1398 ساعت 11:03 | 9K بازدید | 0 دیدگاه

متهم شدن گزارشگر فرانسوی به نژادپرستی

گزارشگر فرانسوی دیدار دو تیم استراسبورگ و رنس در لیگ1 فرانسه به دلیل جمله نژادپرستانه‌ای که خطاب به بازیکن استراسبورگ به زبان آورده در این کشور به شدت مورد انتقاد قرار گرفته است.

متهم شدن گزارشگر فرانسوی به نژادپرستی

به گزارش "ورزش سه"، دانیل براوو، بازیکن سابق پاری سن ژرمن که در جریان پخش تلویزیونی دیدار دو تیم استراسبورگ و رنس در چارچوب لیگ1 فرانسه، موسوم به لوشامپیونا، به عنوان کارشناس در پخش زنده بازی حاضر بود در خلال صحبت‌‌های خود درباره ستاره استراسبورگ، نونو داکاستا، از جمله‌ای استفاده کرد که در فرانسه نژادپرستانه تقلی شده و جنجال‌های زیادی به راه انداخته.

 

در جریان بازی دو تیم استراسبورگ و رنس که با پیروزی 4-0 استراسبورگ به پایان رسید، گزارشگر فرانسوی زمانی که نونو داکاستا، مهاجم استراسبورگ به حریف گلزنی کرد درباره این گل گفت:" این حرکت برای یک سیاهپوست بد نبود".

 

1395065

 

به زبان آوردن این جمله در پخش زنده تلویزیون بی‌این بلافاصله در فرانسه جنجالی شد و انتقادات بسیاری برانگیخت. شبکه بی‌این بلافاصله با انتشار یک توئیت از اتفاق پیش آمده عذرخواهی کرد.

 

براوو هم که این جمله را به زبان آورده بود برای کاستن از شدت انتقادها فوراً دست به کار شد و بعد از پایان بازی به رختکن ورزشگاه رفت تا با داکاستا از نزدیک دیدار کند.

 

داکاستا هم در پایان بازی با منتشر کردن عکسی از خود در کنار براوو در ورزشگاه، گفت کارشناس شبکه بی‌این را بخشیده و جمله او را اشتباهی دانست که یک بار اتفاق افتاده و باید با اغماض روبرو شود.

 

داکاستا در این توئیت نوشت:" اشکالی ندارد. لغزش زبانی خیلی‌ وقتها اتفاق می‌افتد. ایشان خیلی کار می‌کنند! بی‌این اسپورت، لطفاً بازی‌های وسط هفته را متوقف کنید!" .

 

1395066

 

این حادثه یک روز بعد از آن اتفاق می‌افتد که مویس کین، ستاره یوونتوس در استادیوم خانگی کالیاری با شعارهای نژادپرستانه روبرو شد و هم‌تیمی او لئوناردو بونوچی گفت تحریک تماشاچیان تقصیر کین بوده است.

 

 

 

دیدگاه‌ها