کد خبر : 1602559 | 16 فروردين 1398 ساعت 11:10 | 256.8K بازدید | 0 دیدگاه

در روز نمایش عجیب نعمتی

آنالیز: بودن یا نبودن؛ بودیمیر غافلگیرمان کرد!

تیم فوتبال پرسپولیس با شکست پیکان، اختلافی ۶ امتیازی با رقبای خود در صدر جدول ایجاد کرد.

آنالیز: بودن یا نبودن؛ بودیمیر غافلگیرمان کرد!

سرخپوشان با اعتماد به نفس بالایی که ناشی از پیروزی در دربی پایتخت داشتند، موفق شدند یک برد ارزشمند دیگر را ضمیمه نتایج خود کنند تا پیروزی دوم را در سال 98 به دست آورند. اتفاقی که جایگاه سرخ ها را در صدرجدول رده بندی تثبیت کرد.

 

تغییرات تاثیرگذار !

 

شاگردان برانکو بازی را با آرایش 2-4-4 لوزی آغاز کردند. بیرانوند باز هم مرد شماره یک پرسپولیس بود و شجاع خلیل‌زاده و سیدجلال حسینی دو مدافع میانی تیم برانکو بودند. نادری در جناح چپ باردیگر در پست مورد علاقه اش برای پرسپولیس بازی کرد و در سمت راست مهدی شیری باز هم نمایش استاندارد خود در بازی های قبل را تکرار کرد. در خط میانی؛ کامیابی نیا به عنوان هافبک دفاعی ، نورالهی و نعمتی در جناح راست و چپ خط میانی و رسن هم در راس جلوی لوزی وظیفه طراحی حملات را بر عهده داشت. در خط حمله هم برانکو از حضور بودیمیر به عنوان زوج علیپور سود برد . آنچه که از دیدار روز گذشته مشخص بود ، شاگردان برانکو با  فوتبالی سرعتی که بر اساس پاس های کوتاه و حرکات ترکیبی شکل می‌گرفت ، توانست پیکان را زمین گیر کند . مهمترین برنامه برانکو در این دیدار استفاده از کانال سمت چپ خود بود . حضور مفید سیامک نعمتی و گاهی اوقات ، نفوذ نادری  باعث شد تا سمت راست خط دفاعی پیکان زیر فشار شدیدی قرار بگیرد . یکی از دیگر برنامه های مهم شاگردان برانکو استفاده از ضد حملات بود . در نیمه نخست در چندیدن صحنه شاهد این اتفاق بودیم که سرخ ها با استفاده از سرعت بالای رسن توپ را خیلی سریع از زمین خود به زمین حریف انتفال می دادند و با حضور مهره های قدرتمند هجومی صاحب یک گل و چندین موقعیت شدند . در نیمه دوم اما موضع سرخ ها دچارتغییراتی شد و بیشتر به پرس و بازپس‌گیری سریع توپ روی آوردند . بازی بیشتر در مقابل محوطه جریمه تیم پیکان دنبال می شد . سرخ ها با باز پس گیری توپ ، توپ را خیلی سریع به جلوی محوطه جریمه پیکان آورده و 4 عنصر هجومی خود را صاحب توپ می کردند . که در این بین نقش بودیمیر در فاز هجومی بسیار مهم بود و توانست در یکی از ضد حملات انجام شده در دقایق پایان بازی ، پاس گل زیبایی را بدهد .  

 

 

بازگشت باشکوه سیامک !


سرخ ها که با روحیه حاصل از برد در دربی بزرگ پایتخت به مصاف پیکان رفته بودند، بازی را هجومی‌تر آغاز کردند . شاگردان برانکو در همان دقایق ابتدایی صاحب موقعیت های گلزنی شدند ولی بی دقتی در ضربات پایانی مانع از رسیدن به گل و گل های زود هنگام سرخ ها شد . در ادامه این پیکان بود که توپ و میدان را در اختیار گرفت و با چند ضربه از راه دور دروازه بیرانوند را تهدید کرد اما هیچ‌کدام از این توپ‌ها راهی به دروازه پیدا نکرد. پس از چند موقعیت نصف و نیمه پیکان، این پرسپولیسی‌ها بودند که مالک بازی شدند اما فرصت‌های شاگردان برانکو راهی به دروازه پیدا نمی‌کرد. دردقیقه 20 ؛ با حرکات ماریو بودیمیرو سرنگونی در محوطه جریمه ، شاگردان برانکو صاحب یک پنالتی شدند ، اما ضربه بی دقت علیپور را دروازبان جوان پیکان گرفت. پس از از دست رفتن پنالتی ، سرخ‌های پایتخت دست از تلاش نکشیدند و سعی در موقعیت‌سازی کردند اما فایده‌ای نداشت و نتوانستند موقعیت جدی زیادی روی دروازه پدید آورند. با نزدیک شدن به دقایق پایانی فشار سرخپوشان بیشترو بیشترشد تا در نهایت مزد تلاششان را گرفتند. در دقیقه 45 ؛ بر روی پاس زیبای رسن ، شوت مهدی شیری از درون محوطه جریمه تیم پیکان با واکنش مهدی امینی همراه شد اما در ادامه نعمتی توانست دروازه پیکان را باز کند تا نیمه نخست با پیروزی پرسپولیس پایان یابد.

 

 

تیرخلاص علیپور !

 

سرخ ها نیمه دوم را هم  همانند نیمه نخست ، هجومی آغاز کردند و چند موقعیت جدی هم روی دروازه ایجاد کردند اما فرصت‌سوزی مهاجمان این تیم مانع از دو برابر شدن اختلاف شاگردان برانکو با پیکان بود.بهترین فرصت سرخپوشان را در دقایق ابتدایی نیمه دوم  علیپور از دست داد. پاس کاری بازیکنان پرسپولیس توپ را به نورالهی رساند که دو شوت متوالی این بازیکن دفع شد و دروازه خالی مقابل علیپور قرار گرفت اما ضربه نه چندان جالب این مهاجم از بالای دروازه به بیرون رفت.برانکو با تغییراتی که انجام داد ، تیمش را هجومی‌تر کرد تا سرخ های پایتخت به دنبال زدن گل دوم و راحت کردن خیال خود از کسب این ۳ امتیاز در این دیدار باشند.پس از این تغییرات حملات پرسپولیس جدی‌تر شد و نعمتی دو فرصت بسیار خوب برای دبل کردن در این دیدار داشت که هر دو شوت پشت محوطه گلزن پرسپولیس از بالای دروازه و به شکلی خطرناک از بالای دروازه به بیرون رفت.پس از تغییرات انجام شده در پیکان ، آن ها سعی در حفظ توپ و فرصت‌سازی برای مهاجمان خود داشت که دفاع مستحکم پرسپولیس مانع از این هدف شاگردان فرکی شد تا بازی کمی آرام شود .در حالی که بازی با همان نتیجه یک بر صفر در حال به پایان رسیدن بود، پاس زیبای بودیمیر علیپور را از میانه‌های زمین با امینی تک به تک کرد که سرانجام بهترین گلزن سرخ‌ها در این بازی توانست گلزنی کند و پرسپولیس را با نتیجه دو بر صفر برنده این دیدار کند.

 

 

تاثیر مفید تازه وارد ها !

 

برتری مقابل پیکان در یک بازی برتر، نشان از رسیدن تیم برانکو به بالاترین سطح خود است . تیمی که از تمام نقاط زمین استفاده کرده و تنوع تاکتیکی زیادی در فاز حمله دارد. شاگردان برانکو مدام در حال حرکت بوده و سرعت انتقال توپ در آن نزدیک به استاندارد جهانی است.  بدون شک می توان یقین داشت که روز گذشته عملکرد مثبت تازه وارد ها ، باعث شد تا برانکو و شاگردانش به 3 امتیاز ارزشمند این دیدار دست یابند . در ابتدا نقد های زیادی نسبت به خرید های سرخ ها در نیم فصل دوم بود ولی آن ها زیر نظر کادرفنی ، رشد کرده و کیفیت بازی شان را بازی به بازی بالاتر می برند. در روزی که مهدی ترابی ، ستاره این روزهای این تیم روی نیمکت نشسته بود ،  مهدی شیری نقش ویژه‌ای در به ثمر رسیدن گل اول داشت و سروش رفیعی در مدت زمانی که در زمین حضور داشت ، عملکرد خوبی داشت . اما سهم بودیمیر نسبت به دیگر تازه وارد ها در رسیدن به این پیروزی مهم ، بیشتر بود . او در ابتدای حضور در ترکیب سرخ‌پوشان در امر گل‌زنی چندان موفق نبود در حالی که بسیاری منتظر یک مهاجم تمام‌کننده و سرزن بودند. اما توانایی خاصی در ساق‌های پای این بازیکن دیده می‌شد. او با پاس‌های سطح بالای خود موقعیت‌های خوبی برای بازیکنان کناری‌اش ایجاد می‌کرد. اگرچه منتقدانش گل نزدن مهاجم جدید سرخ های پایتخت را نشانه ضعف او می‌دانستند. اما او در مقابل پیکان توانست ، یک پنالتی برای تیمش بگیرد و یک پاس گل زیبا برای علیپور فراهم کند. مهاجم تنومند سرخ ها، همچنین بارها با فشار روی خط دفاعی پیکان، مانع بازی‌سازی آن‌ها شد.همه این مواردی که اشاره کردیم ،نشان از آمادگی تمامی بازیکن‌ها  و یکدست بودن تیمی است که فلسفه آن ،تیم محور بودن است. تیمی که بازیکن هایش بدون اعتراض به نیمکت‌نشینی و فرصت بازی کم ، در مدت زمان حضورشان در زمین بهترین نمایش خود را ارائه می‌دهند. 

 

آرتین چراغی

 

دیدگاه‌ها