کد خبر : 1602643 | 16 فروردين 1398 ساعت 17:48 | 12.7K بازدید | 0 دیدگاه

علی منصور: حمایت از داوران تا چه زمانی؟

منصوریان شکار از سوت‌های بنیادی فر(عکس)

اشتباهات داوری در بازی با ذوب‌آهن و سپیدرود به حدی بود که منصوریان، حامی همیشگی داوران از سوت‌های بنیادی فر به ستوه آمد و بعد از مسابقه انتقادات زیادی را مطرح نمود.

به گزارش "ورزش ‌سه"،  پنج صحنه مشکوک داوری توسط موعود بنیادی فر در دیدار ذوب‌آهن و سپیدرود کافی بود تا علیرضا منصوریان از روال همیشگی‌اش خارج شود و انتقادات فراوانی را به داور مسابقه وارد کند.


پنج صحنه مشکوک که می‌توان گذری به آن انداخت و در ادامه قضاوت را به کارشناسان مربوطه سپرد تا آن‌ها بگویند حق با کدام تیم است. در دقیقه 52 مسابقه کریستین اوساگونا قصد داشت با دور زدن از مدافع سپیدرود عبور کند که در ادامه برخوردی بین آن‌ها به وجود آمد و این مهاجم هنگام فرود بر روی زمین دستش با توپ برخورد داشت و داور رای به هند بازیکن ذوبی‌ها داد.

 

1395472


شش دقیقه بعد باز هم در نزدیکی همان نقطه ماریون سیلوا پس از برخورد با بازیکن سپیدرود بر روی زمین افتاد و دستش به صورت بازیکن حریف خورد و بنیادی فر خطا را به نفع سرخپوشان رشتی گرفت.
در دقیقه 60  ذوبی‌ها از سمت چپ سانتری را به محوطه جریمه انجام دادند که اوساگونا پس از درگیری با مدافع چپ سپیدرود بر روی زمین افتاد و صحنه‌ای مشکوک را رقم زد که باید قضاوت آن را به کارشناسان داوری بسپریم.


در ادامه فشار شاگردان منصوریان برای ثبت گل برتری شدت یافت و آن‌ها می‌توانستند از سمت راست با سانتر میلاد فخرالدینی خطرناک ظاهر شوند که باز هم اوساگونا زیرش توسط مدافع سپیدرود خالی شد و بر روی زمین افتاد و بنیادی فر حکم به ادامه بازی داد. صحنه‌ای دشوار که تنها با حکم کارشناسان نتیجه‌اش معلوم می‌شود.


اما جنجالی ترین صحنه مسابقه در دقیقه 82 رقم خورد. باز هم از سمت چپ سانتری بر روی دروازه انجام شد و اوساگونا با پرش بر روی هوا گل اول را وارد دروازه صادقی کرد. اما بنیادی فر که نزدیک به صحنه بود با اعلام خطا بر روی مدافع گل را مردود اعلام و خطا برای مهمان گرفت. باز هم باید قضاوت این صحنه را بر عهده دیگران بگذاریم اما عدم جاگیری درست بنیادی فر را می‌توان یکی از دلایل اصلی مردود شدن این گل بدانیم.

 

1395471


صحنه‌هایی که باعث شد چهره‌ای از منصوریان نمایان شود که تا قبل از این ندیده‌ایم. او که همیشه با اشتباهات داوری کنار آمده و آن را جزیی از بازی می‌داند در گفت و گو کوتاه با ناراحتی و البته عصبانیت خاصی به ما گفت: آخه تا چه زمانی باید حمایت کنم؟ خدا شاهد است که بعد از هر بازی اگر اشتباهی بوده باز هم از داوران حمایت کردم و می‌گفتم داور هم روز بد دارد. اما شما بروید و مسابقه با سپیدرود را ببینید. حداقل پنج صحنه مشکوک وجود داشت که علیه تیم من شد. ذوب‌آهن باید رتبه هفتم را داشت اما نخواستند که باشد.


وی در ادامه گفت: در رختکن حدود 30 دقیقه نشستم تا فیلم بازی را دوباره ببینم و بعد از آن صحبت کنم. با توجه به چیزی که دیدم خیلی به ضررمان گرفتند. به بازیکنان گفتم شما عالی بودید و برای من برنده هستید و فقط نخواستند که ببریم. چطور تیم‌های دیگر با استفاده از همین راه به گل می‌رسند و حالا در کورس مدعیان هستند اما همه چیز باید به ضرر ما باشد.

 

1395473

 


منصوریان در پایان ضمن تعریف از تیمش گفت: من به بازیکنانم ایمان دارم و مطمئن باشید که این فاصله را جبران می‌کنیم. اما بعد از بازی به موعود بنیادی فر گفتم ما که نتوانستیم ببریم اما اگر اشتباهات به ضرر ما شد جان بچه‌ات حداقل آن را قبول کن و علی‌رغم اینکه در لیست الیت هستی، تجدید نظری داشته باش. ذوب‌آهن تا به اینجا از اشتباهات داوری 15 امتیاز از دست داده و حالا اگر آن‌ها بود حداقل در رده ششم جدول قرار داشت.

دیدگاه‌ها