کد خبر : 1602744 | 17 فروردين 1398 ساعت 09:52 | 10.4K بازدید | 0 دیدگاه

یووه- میلان: بازی دستگرمی بیانکونری برای چمپیونزلیگ

بازی با میلان یک فرصت خوب برای یوونتوس است تا خود را برای رویارویی با آژاکس در لیگ قهرمانان اروپا آماده کند.

یووه- میلان: بازی دستگرمی بیانکونری برای چمپیونزلیگ

به گزارش "ورزش سه"، این بازی می توانست یکی از بازی های مهم فصل باشد. یکی از حساس ترین بازی های هفته های پایانی سری آ، جایی که یوونتوس امتیاز از دست داده و ناپولی بتواند به سلطه آنها بر فوتبال ایتالیا پایان دهد. ولی حالا با اختلاف 18 امتیازی بانوی پیر ایتالیا با لاجوردی پوشان شهر ناپل، این قصه بیشتر به فیلم های علمی تخیلی شباهت دارد و به این معنی است که بازی میلان و یوونتوس هر چیزی می تواند باشد به غیر از یک بازی تأثیرگذار برای قهرمانی اسکودتو.

با این وجود برای یوونتوس بازی با میلان معنایی فراتر از غرور و وقار همیشگی دارد. شاگردان ماسیمیلیانو آلگری روز چهارشنبه باید برای انجام بازی رفت مرحله یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان مقابل آژاکس به آمستردام سفر کنند و آلگری می داند تیمش نباید نمایشی مثل بازی رفت با اتلتیکو مادرید ارائه دهد. چرا که ارائه نمایش ضعیف در بازی های رفت مرحله حذفی لیگ قهرمانان دارد به عادت آنها تبدیل می شود. همین فصل قبل را به خاطر داریم که شکست سنگین خانگی 3 بر صفر مقابل رئال مادرید باعث حذف آنها از لیگ قهرمانان شد. با اینکه حماسه یوونتوس در بازی برگشت با تصمیم جنجالی مایکل اولیور و آن پنالتی بحث برانگیز ناتمام ماند، ولی حقیقت این است یووه ای ها در بازی رفت بسیار بد بودند؛ درست مثل بازی رفت مقابل اتلتیکو مادرید.

 

1395540

 

حضور کریستیانو رونالدو کیفیتی را به بیانکونری ها اضافه کرد تا بتوانند با زدن سه گل به دفاع رسوخ ناپذیر اتلتیکو به مرحله بعد صعود کنند، ولی حتی حضور این مرد پرتغالی دارنده پنج توپ طلا هم نمی تواند هر بار انجام چنین کامبک هایی را تضمین کند. بنابراین آلگری باید از بازی میلان استفاده تا بازیکنانش را از لحاظ ذهنی و روانی آماده کند، چرا که آژاکس در حال حاضر می تواند کار را برای هر تیمی سخت کند.

شاگردان جوان اریک تن هاگ پس از حذف رئال مادرید سرشار از باور و اعتماد به نفس هستند و می دانند که می توانند یوونتوس را هم به دردسر بیاندازند، مخصوصا اگر یووه ای ها آمادگی ذهنی مناسبی برای چنین بازی دشواری در یوهان کرایف آرنا نداشته باشند.

اظهار نظر جنجالی بونوچی در خصوص مویس کین پس از بازی برابر کالیاری، لیست بلندبالایی از مصدومین، به همراه آرامش خیال آنها از قهرمانی در سری آ و نبود حس رقابت در لیگ؛ همگی عواملی هستند که می توانند بر عملکرد یوونتوس در روز چهارشنبه تأثیر بگذارد. به همین علت برای یوونتوس حیاتی ست که با نهایت تمرکز به مصاف میلان بروند. هم چنین آلگری باید با وجود تعداد بالای مصدومین تیمش، ترکیبی هوشمندانه برای مصاف با میلان انتخاب کند و با استراحت دادن به برخی از بازیکنان اصلی از مصدومیت احتمالی آنها جلوگیری کند.

 

 

1395542

 

احتمالا آلگری امیدوار است تلاش میلان برای کسب سهمیه لیگ قهرمانان باعث شود شاگردان جنارو گتوزو از ابتدای بازی برای پرس کردن تیمش و انجام بازی هجومی تلاش کنند، درست همانند سبک بازی آژاکس در خانه و اگر روسونری ها این سبک بازی را در پیش بگیرند، بازی با میلان بهترین بازی تمرینی یوونتوس برای رویارویی با آژاکس خواهد بود. با وجود اینکه انجام این کار در خانه یوونتوس کار بسیار سختی برای میلانی ها خواهد بود، ولی شاید این سبک بازی بهترین انتخاب میلانی ها برای مواجه شدن با یوونتوس باشد. چرا که یوونتوس در این فصل در مقابل تیم های با سبک بازی فیزیکی و پرسینگ به مشکل خورده است؛ همان طور که دو شکست آنها مقابل اتلتیکو مادرید و جنوآ دلالت بر این موضوع دارد. همان طور که میرالیم پیانیچ هم بعد از بازی کالیاری اشاره کرد یوونتوس برای اینکه بتواند در لیگ قهرمانان خوب کار کند نیاز به مالکیت توپ دارد.

سبک بازی آژاکس به اندازه اتلتیکو و جنوآ فیزیکی و درگیرانه نیست و این موضوع یک برتری برای یوونتوس محسوب می شود؛ ولی آژاکسی ها نسبت به هر دو تیم اتلتیکو و جنوآ از سرعت و تکنیک بیشتری برخوردارند. از سوی دیگر میلان هم تا حدودی سبک بازی درگیرانه و فیزیکی دارد و هم از سرعت و تکنیک نسبی برخوردار است و اگر گتوزو به دنبال ارائه بازی هجومی و پرس تیم حریف باشد، هدف اصلی آلگری در مقابل آنها باید حذف توپ و کسب مالکیت بازی باشد.

بر خلاف صدرنشینی راحت یوونتوس در سری آ، وضعیت در رختکن تیم یوونتوس در بهترین حالت خود قرار ندارد. فراتر از تمام جنبه های تاکتیکی و تکنیکی که یوونتوس برای بازی با میلان و آژاکس باید برای آن چاره کند، آلگری باید توجه خاصی به جنبه ذهنی و روانی تیمش نیز داشته باشد.

 

 

منبع: فوتبال ایتالیا

 

ترجمه: محمد علی عسکری

 

دیدگاه‌ها