کد خبر : 1602775 | 17 فروردين 1398 ساعت 11:35 | 6.8K بازدید | 0 دیدگاه

جدال باواریا و وست‌فالیا در صدمین کلاسیکر آلمان

بایرن مونیخ و بوروسیا دورتموند امشب در صدمین جدال بزرگ فوتبال آلمان موسوم به Der Klassiker به مصاف هم می‌روند، دیداری که در تعیین قهرمان امسال بوندس‌لیگا نقش مهمی خواهد داشت.

جدال باواریا و وست‌فالیا در صدمین کلاسیکر آلمان

به گزارش "ورزش سه"، درحالیکه دورتموند بعد از گذشت 27 هفته از فصل جاری بوندس‌لیگا با دو امتیاز بیشتر نسبت به بایرن مونیخ، صدرنشین جدول است دو غول بزرگ فوتبال آلمان امشب در صدمین کلاسیکر تاریخ بوندس‌لیگا به مصاف هم می‌روند و تیمی که از بازی امشب پیروز بیرون بیاید مزیت بزرگی برای کسب عنوان قهرمانی این فصل خواهد داشت.

 

1395631

 

کوواچ، سرمربی بایرن می‌تواند با پیروزی در بازی امشب منتقدین پرتعداد خود را ساکت کند. کوواچ در توصیف اهمیت این بازی برای تیمش به وبسایت بایرن مونیخ گفت:" بازی شنبه برای ما بسیار مهم است. در بایرن همه می‌دانند چکار باید بکنند تا در این بازی برنده شویم. من همیشه از بازیکنانم می‌خواهم فارغ از اینکه حریف ما کدام تیم است برای پیروزی بازی کنند".

 

اما پیروزی در دورتموند در فصل جاری بوندس‌لیگا کار ساده‌ای نیست. خط حمله  دورتموند با حضور ستاره‌های کهنه‌کاری مثل مارکو رویس و ماریو گوتزه و جیدون سانچو، پدیده این فصل، بسیار زهردار است. اگر این سه طبق انتظارها از آغاز به میدان بروند خط دفاع بایرن دائما با تهدید روبرو خواهد بود. در خط میانی هم اکسل ویتسل و توماس دلینی برای زردپوشان کمربند میانی مقتدری بوجود آورده‌اند.

 

1395634

 

اما علاوه بر کوواچ، بازیکنان بایرن مونیخ هم پیش از بازی امشب از عزم جزم خود برای پیروزی بر حریف پرقدرت‌شان صحبت کرده‌اند. گورتزکا هم در آستانه کلاسیکر امشب گفت حضور در این بازی بزرگ و حساس یکی از دلایل پیوستنش به بایرن مونیخ بوده است. گورتزکا در این باره گفت:" این بزرگترین بازی فصل است. تمام آلمان منتظر این بازی است. ما صد در صد به دنبال پیروزی هستیم. کسی که به بایرن می‌پیوندد از ابتدای فصل منتظر بازی مقابل دورتموند است".

 

1395632

 

اگر کوواچ پشت سر لواندوفسکی از توماس مولر استفاده کرده و در کناره‌ها هم سرژ گنابری و کینگزلی کومان را به میدان بفرستد، بایرن در طول بازی بی‌وقفه بر خط دفاعی دورتموند فشار خواهد آورد. خط دفاعی‌ای که در این فصل یکی از نقاط ضعف زردپوشان بوده است.

 

اما از سوی دیگر، خط حمله دورتموند که به آن اشاره شد هم می‌تواند تهدید بزرگی برای خط دفاعی نه چندان کارآمد بایرن باشد. جاشوا کیمیچ، داوید آلابا، متس هوملس و ژروم بواتنگ در فصل جاری نشان داده‌اند که در مقابل تیمهای بزرگ و خطوط حمله زهردار و خلاق، نمی‌توانند آنطور که از دفاع بایرن انتظار می‌رود مقاومت کنند.

 

 

 

دیدگاه‌ها