کد خبر : 1602784 | 17 فروردين 1398 ساعت 12:08 | 7.1K بازدید | 0 دیدگاه

قنبری: مربی باید هوشیارانه انتخاب و حمایت شود؛

از دورتموندِ کلوپ تا استقلال خوزستان

سرمربی پیشین تیم استقلال خوزستان معتقد است که این تیم هنوز هم می تواند تلاش کند و به بقا در لیگ امیدوار باشد.

از دورتموندِ کلوپ تا استقلال خوزستان

به گزارش ورزش سه، تیم استقلال خوزستان در بیست و چهارمین بازی خود در لیگ برتر مقابل پارس جنوبی جم تن به شکست داد. این باخت آبی های خوزستان را یک گام دیگر به سقوط به دسته پایین تر نزدیک کرد.

 

کریم قنبری که یکی از مربیان پرتعداد این فصل تیم استقلال خوزستان بوده و در اولین روزهای سال جدید از این تیم جدا شد، پیرامون وضعیت آبی ها گفت: زمانی که در این تیم بودیم، شرایط خوبی داشتیم و ما در تمام بازی ها با حریفان پایاپای بودیم ولی متاسفانه همراه با نتیجه نبود. با این حال من مطمئن بودم در ادامه راه به نتیجه هم می رسیم اما نتوانستیم ادامه دهیم. هیچ وقت در چند هفته ای که من بودم، تسلیم تیم های مقابل نشدیم. فقط موقعیت هایمان تبدیل به گل نشد.

 

او درباره جدایی اش از جمع آبی ها گفت: شرایطی به وجود آمد که نه به نفع من بود و نه باشگاه. درخواست اولیه به نوعی می توان گفت از سمت باشگاه بود. آنجا هم دستخوش اتفاقاتی است که بعضا خیلی عوامل دخیل هستند. شرایط خیلی سخت است و به قدری ایده آل نیست که بشود مشکلات را توامان حل کرد. این مشکلات هم فنی، هم مدیریتی است. انواع مسائل سخت افزاری و نرم افزاری وجود دارد.

 

وی افزود: این تیم حمایت خیلی شدیدی نیاز دارد. فکر می کنم در زمانی که ما بودیم، بخش فنی به نحو احسن انجام شد. به نظرم از حیث ایجاد موقعیت هیچ دیدار را بازنده نبودیم. همیشه بیشتر از حریفان موقعیت داشتیم و با کمترین موقعیت ها گل می خوردیم. بازیکنان در زمین تحت فشار بودند. آنها تجربه زیادی هم در لیگ برتر ندارند. این بازی ها می تواند برایشان تجربه بشود ولی آیا زمان کافی هست؟ این فشار هم که روی عوامل فنی هست، تاثیر گذار است.

 

قنبری درباره لزوم اعتماد مدیران به مربیان اظهار داشت: یک شرایطی است که کاری انجام می دهید و شکل می گیرد. در کل دنیا چنین چیزی است. مثلا کلوپ در دورتموند 4، 5 سال بود ولی فصل آخر یک شکلی بود که تفکرات او تاثیری روی روند دورتموند نداشت. ما در سپاهان هم این مشکلات را داشتیم که امسال تا حدود زیادی مرتفع شد. الان به کلوپ در لیورپول هم زمان داده اند و پس از نتایج نسبی، شرایط خوبی پیدا کرده است. مطمئنا در لیورپول روند خوبی بوده که منتج به نتایج و سازمان خوب شده است. مدیران ما هم که خیلی فوتبالی نیستند و از بالا فقط نتیجه را می بینند. البته من هم حق می دهم. ولی اگر کسی باشد که با فوتبال عجین باشد، باید ببیند که ما چه داده ایم و چه گرفته ایم. می توانند ببینند که روند خوب بوده یا نه. من نمی دانم مربیان قبلی چه روشی داشته اند و نگاهشان به آینده چطور بوده، ولی در هر صورت ممکن است یک جا قطع همکاری با مربی به نفع باشگاه باشد و یک جا به ضررش. مهم این است که هوشیارانه مربی انتخاب کنند  و بعد حمایتش کنند و پس از چند بازی، همکاری را پایان ندهند.

 

قنبری در پایان پیرامون شانس ماندن استقلال خوزستان در لیگ برتر گفت: با توجه به فاصله ای که بین استقلال و رتبه چهاردهم جدول وجود دارد، تا سه چهار هفته آخر شانس هست و خود اس خوزستان با نفت مسجد هم بازی رو در رو دارد. ما از روزی که بودیم اصلا ناامید نبودیم. این امیدواری به زمین هم منتقل شد و شکل بازی گویای همه چیز بود. با توجه به توانایی بچه ها و زحمتی که می کشیدند، امیدوارم که بمانند و تا حدودی شانس هم دارند. در مجموع اما باید بدانیم یک مربی و یک بازیکن به تنهایی نمی توانند همه کار انجام دهند.

دیدگاه‌ها