کد خبر : 1603802 | 21 فروردين 1398 ساعت 11:28 | 47.9K بازدید | 0 دیدگاه

مازنی ها، قاتل الاهلی و العویس؛

آنالیز فنی؛ شیر جده چطور رام پرسپولیس شد؟

پرسپولیس در یک بازی برتر و منطقی، الاهلی را شکست داد و شانس خود را برای صعود بیشتر کرد.

آنالیز فنی؛ شیر جده چطور رام پرسپولیس شد؟

به گزارش ورزش سه، پرسپولیس در بازی سوم دور گروهی به اولین بردش در این فصل از رقابت های لیگ قهرمانان آسیا ، در حالی دست یافت که نیاز مبرمی به ۳ امتیاز این مسابقه داشت و با شکست دوباره الاهلی به امیدهای خود برای صعود دست پیدا کرد.

 

تغییرات منطقی!

 

سرخپوشان در این دیدار با آرایش 2-4-4 لوزی به مصاف حریف عربستانی ، رفتند. بیرانوند همچون دیگر مسابقات آسیایی ، باز هم مرد شماره یک پرسپولیس بود و شجاع خلیل‌زاده و سیدجلال حسینی دو مدافع میانی تیم برانکو بودند. نادری در جناح چپ و شیری هم در جناح راست ، قرار گرفتند . در خط میانی؛ کامیابی نیا به عنوان هافبک دفاعی ، ترابی و نورالهی در جناح راست و چپ خط میانی و بشار رسن هم در راس جلوی لوزی وظیفه طراحی حملات را بر عهده داشت. در خط حمله ؛ اما برانکو دست به تغییرات مهمی زد و نعمتی را جانشین بودیمیر کرد تا زوج علیپور در خط حمله باشد . آنچه که از دیدار روز گذشته مشخص بود ، پسران برانکو ، برخلاف بازی با السد ، یک نمایش هجومی را در مقابل الاهلی از خود نشان دادند و از همان ابتدا به دنبال رسیدن به گل بودند . در نیمه نخست شاگردان برانکو از کانال سمت چپ خود به خوبی استفاده کردند . حضور نورالهی و اورلب های نادری باعث شد تا بیشتر حملات سرخ ها از این جناح انجام شود . پس از پوشش در کانال سمت چپ ، پسران برانکو بازی را به میانه زمین آوردند و توپ را با پاس های کوتاه ، به محوطه جریمه الاهلی می رساندند . یکی دیگر از برنامه های مهم برانکو در این دیدار ، استفاده از شروع مجدد ها بود . پرتاب های بلند مهدی شیری باعث شد تا پسران برانکو به گل نخست برسند و در چندین صحنه در آستانه رسیدن به گل های بیشتر قرار بگیرند . در نیمه دوم ، سرخپوشان پس از رسیدن به گل زود هنگام و تضمین تا حدودی پیروزیشان ، به بازی تدافعی روی آوردند و در بلاک دفاعی قرار گرفتند تا با استفاده از ضد حملات ، دروازه الاهلی را تهدید کنند . نخستین تعویض برانکو هم در این راستا بود . با آمدن بودیمیر ، نعمتی به  پست هافبک هجومی منتقل شد تا قدرت حمله سرخ ها بیشتر شود . در چندین صحنه خطرناک منجر به شانس گل ، شاهد همکاری این 3 بازیکن بودیم . با نزدیک شدن به دقایق پایانی و کمتر شدن امید سفید پوشان الاهلی ، برانکو برای تثبیت پیروزی ، در ابتدا مصلح و سپس ربیع خواه را به زمین فرستاد . دو تعویضی که توانستند به سرخ ها در رسیدن به این پیروزی بزرگ ، کمک کنند.

 

1396729

 

قیچی شجاعانه!

 

نماینده عربستان بازی را هجومی‌تر شروع کرد و توپ و میدان را در اختیار داشت اما نتوانست موقعیت جدی را در ۱۰ دقیقه ابتدایی روی دروازه بیرانوند ایجاد کند. در همان ابتدا مشخص شد که پرسپولیس تغییراتی در خط میانی دارد و البته الاهلی نیز با دو مهاجم بازی می کند. هر دو تیم روی ضربات ایستگاهی و پرتاب های اوت برنامه ویژه ای دارند مشغول به محک زنی یکدیگر بودند. اما این تیم پرسپولیس بود که با استفاده از پرتاب اوت بلند مهدی شیری موفق شد به گل برسد. شجاع خلیل زاده که گل استثنایی را به ثمر رساند، چند دقیقه بعد با یک پاس کم جان، دروازه تیم خودی را در خطر انداخت اما خروج بیرانوند مانع از گلزنی حریف شد. بیرانوند همچنین چند سیو خوب دیگر هم داشت. نکته مشخص این بود که هافبک های پرسپولیس پس از گل تلاش می کردند تا توپ را حفظ کنند و از پیش روی ممانعت می کردند. پسران برانکو ، توپ و زمین را صاحب شدند ، توانستند چندین موقعیت خطرناک روی دروازه الاهلی ایجاد کنند تا این که در دقیقه ۱۸ توانستند به گل اول خود دست پیدا کنند. اوت دستی بلند شیری با برخورد به نوراللهی و دفع ناقص مدافع الاهلی به شجاع خلیل‌زاده رسید که ضربه قیچی زیبای مدافع پرسپولیس دروازه محمد الویس را باز کرد تا سرخ‌پوشان با یک گل پیش بیفتند. پس از این گل حساس ، حملات پسران برانکو بیشتر شد و چند دقیقه بعد ، یک فرصت گلزنی مهمی را دست یافتند . شوت سرکش نورالهی از فاصله ۳۰ متری به شکلی خطرناک از کنار دروازه به بیرون رفت.الاهلی بار دیگر مالک زمین شد و شاگردان فوساتی ، چند موقعیت نصفه و نیمه را روی دروازه پرسپولیس ایجاد کردند و حتی نزدیک بود دروازه بیرانوند روی بی‌دقتی شجاع خلیل‌زاده باز شود اما خروج به موقع این دروازه‌بان مانع از گل خوردن شاگردان برانکو شد تا پرسپولیس این نیمه را با همان تک گل خلیل‌زاده به اتمام برساند.

 

1396737

 

استارت آسیایی آقای گل !

 

نیمه دوم را هم الاهلی عربستان توفانی شروع کرد . ولی در ادامه این پسران برانکو بودند که روی ضدحمله‌ها خطرساز شدند و به کرنر دست یافتند. کرنر مهدی ترابی با ضربه سر شجاع خلیل‌زاده و دفع مدافع الاهلی به نادری رسید تا حرکت و پاس در عرض نادری به نوراللهی برسد و توپ با برخورد به شماره ۸ پرسپولیس مقابل علیپور قرار بگیرد و او بتواند از بین پاهای عویس گل دوم پرسپولیس را به ثمر برساند. بازیکنان الاهلی اعتقاد به آفساید داشتند، داور به درستی گل علیپور را سالم دانست . گل دوم سرخ ها  باعث شد تا شاگران خورخه فوساتی بیش از پیش هجومی‌تر بازی کنند و شاگردان برانکو نیز دوباره به فکر استفاده از ضدحملات باشند. فشار بازیکنان الاهلی در چندین صحنه ، باعث شد تا هم بیرانوند بتواند چند واکنش خوب را نشان دهد . با نزدیک شدن به دقایق پایانی بازی ، حملات الاهلی بیش‌تر شد و شاگردان فوساتی با شوتی مهلک تیر دروازه بیرانوند را به لرزه در آوردند .  اما هیچ‌کدام از این فرصت‌ها راه به دروازه سرخ ها باز نکرد تا پسران برانکو به نخستین پیروزی خود در این فصل از رقابت های لیگ قهرمانان آسیا دست یابند.

 

1396736

 

همین طور بمانید!

 

پیروزی در مقابل استقلال ، پیکان و الاهلی عربستان؛ نشان از سطح بالای فنی پسران برانکو می باشد. ثبات فنی و زمان بندی مناسب برای رسیدن به بالاترین سطح آمادگی در حساس ترین زمان فصل، کلید موفقیت سرخپوشان در چند بازی گذشته به شمار می آید. پرسپولیس ورژن 98 ، با آن تیم ناهماهنگ ابتدای نیم فصل دوم فاصله زیادی گرفته است. برانکو در سال جدید تاکید بیشتری به انتقال توپ با سرعت بالا، استفاده از کانال‌های کناری دارد که نشان از تغییر سبک بازی سرخ ها در سال جدید می باشد. بی شک تغییر سبک و برنامه سرخ ها، یک پروسه زمان بر بود که نیازمند آمادگی و هماهنگی بازیکنان داشت که سرخ ها در سال جدید پس از پشت سر گذاشتن تمام سختی ها ، به بالاترین حد از خود رسیده اند. پسران برانکو حالا با چهار امتیاز در کنار السد و به علت باخت در بازی رو در رو حضور در رتبه سوم را تجربه می‌کنند. آن ها بازی بعدی خود را برابر الاهلی برگزار می‌کنند که در صورت برد تا حد زیادی صعود خود را به مرحله بعد و تکرار اتفاقات خاطره انگیز فصل گذشته را قطعی می کنند.

 

آرتین چراغی

 

1396731

دیدگاه‌ها