کد خبر : 1604468 | 24 فروردين 1398 ساعت 13:30 | 288.7K بازدید | 0 دیدگاه

از رحمتی و سوشا تا اخباری و فروزان

ده اشتباه تاریخی دروازه بان ها در لیگ برتر

اشتباه محسن فروزان دروازه بان تیم تراکتورسازی در بازی برابر سپیدرود برای این دروازه بان باتجربه دردسرساز شد هرچند این اولین و آخرین اشتباه فاحشی نبوده که یک دروازه بان در لیگ برتر ایران انجام داده است.

ده اشتباه تاریخی دروازه بان ها در لیگ برتر

به گزارش" ورزش سه" اگر خودمان را از زاویه یک هوادارمتعصب خارج کنیم اشتباهات دروازه بانی همیشه بخش هیجان انگیز و بامزه فوتبال بوده است. آرشیوهای فوتبال ایران و جهان هم البته مملو از خطاهای عجیب و غریب و حیرت انگیزی است که از دروازه بان ها سرزده و منجر به باز شدن دروازه شده است. به بهانه اشتباهی که محسن فروزان دروازه بان تراکتورسازی در بازی با سپیدورد در هفته بیست و پنجم مروری داریم بر ده اشتباه تاریخی دروازه بان ها در ادوار لیگ برتر...

 


1-مهدی رحمتی(استقلال)


حتی مهدی رحمتی هم گل بد می خورد. ببینید دروازه بانی عجب شغل بی رحمی است. رحمتی که در مشهد و از بازی پدیده خاطرات خوبی ندارد در یکی از شگفت انگیز ترین لحظه های عمرش در دفع توپ ضربه اش را پشت معین عباسیان کوبید تا پدیده به طرز خنده داری صاحب گل بشود. گلی که حتی از آن انیمیشن هایی هم ساخته شده تا نشان بدهد عقاب آسیا هم ممکن است برایش پیش بیاید. به هرحال این شغل ذات ندارد!

 

1397707

 

1397708

 

1397709


2-سوشا مکانی(پرسپولیس)


شاید هم تقصیر توپ بود که در نقطه مدنظر سوشا ارتفاع کم نکرد و همانجور که بنگر به آن ارتفاع داده بود از مقابل ساق پایش دوید و تور را ماچ کرد تا یکی از عجیب ترین گل های تاریخ لیگ برتر در بازی پرسپولیس و فولاد در لیگ چهاردهم رقم بخورد. البته شاید خیلی باعث تعجب نبود اما اگر به یک آدم غریبه این صحنه را نشان بدهید تعجب می کند اما رابطه ما و سوشا طوری است که کلا زیاد درگیر تعجب نمی شویم.

 

1397726

 

 

1397725

 

1397727


3-نیلسون کوریا(پرسپولیس)


آدم از برزیل کوبیده باشد تا ایران و یکی از گرانترین ها باشد اما درست سربزنگاه جوری اشتباه کند که جای آن هرگز ترمیم پیدا نکند. خوبی خارجی بودن این است که به هرحال اینجا زندگی نمی کنید تا سر هر چهارراهی یک نفر به شیشه خودرویتان بزند و یادتان بیاورد چه سوتی عجیبی داده اید. نیلسون در دیدار سرنوشت ساز پرسپولیس و راه آهن ، شوت آرام علیپور به سمت دروازه خود را با احداث یک تونل وارد دروازه خودی کرد تا قهرمانی پرسپولیس با مربیگری علی دایی افسانه شود.

 

1397722

 

1397724

 

1397723

 


4-محمدرضا اخباری(تراکتورسازی)


شاید هم محمدرضا اخباری که به دنبال راهی برای گرفتن بازوبند کاپیتانی بود چیز دیگری به ذهنش نرسید. او توپی را که نزدیک نقطه کرنر بود را قصد داشت به بازیکن خودی پاس بدهد اما ضربه آرامش به کاوه رضایی رسید تا کاوه گل اول بازی را به ثمر برساند. بعد از این گل بازیکنان تراکتور برای روحیه دادن به اخباری بازوبند را به بازوی او بستند تا اخباری یک جورهایی پاداش هم بگیرد. البته نگران نباشید او همیشه علیه وسوسه اشتباه فردی و دریافت بازوبند به واسطه آن مقاومت کرده است!

 

1397734

 

1397735

 

1397736


5-شهاب گردان(پدیده)


مسلما همه گلرهای ملی باید یک شاهکار اختصاصی داشته باشند والا به مدارجی که انتظارش را دارند نمی رسند. شهاب گردان هم از این قاعده مستثنی نیست.  گردان در لیگ هفدهم و زمانی که دروازه بان پدیده بود در بازی با پارس جنوبی یک اشتباه مهلک داشت. در این بازی او قصد داشت پاس رو به عقب و زمینی مدافع پارس را با پا بگیرد که توپ از زیر پایش عبور کرد و وارد دروازه پدیده شد. همانطور که گفتیم این اشتباه برای ملی تر شدن شهاب انجام شده و مورد استفاده دیگری ندارد.

 

1397740

 

1397741

 

1397742

 

 

 


6-میثاق معمارزاده(سایپا)


چند ثانیه بعد از یک سیو عجیب و غریب معمارزاده کاری کرد که علی دایی لب خط دنبال اسلحه ای برای ترورش باشد. دروازه بان سایپا در لیگ هفتم در دقیقه 82 بازی با پرسپولیس سانتر کعبی را دفع کرد اما به سمت دروازه خودی و گل شد. او فصل بعد از آن هم به پرسپولیس پیوست تا این گل دردسرهای بیشتری هم برای داشته باشد.

 

1397719

 

1397721

 

 

1397720

 


7-وحید طالب لو(استقلال)


گاهی موقع مشتی که باید به سمت حریف گرفته شود اشتباهی سرو صورت خودتان را کبود می کند. البته این برای بوکسورها پیش نمی آید فقط مخصوص گلرها است!  طالب لو در لیگ دهم و بازی استقلال برابر پیکان ضربه دقیقی را در شش قدم با پا دفع کرد اما توپ ارتفاع گرفت و  به سمت دروازه قوس برداشت، او  بلند شد تا توپ را روی دقیقی بگیرد اما با مشت زد توی دروازه استقلال. طالب لو  یک اشتباه دیگر هم در بازی تیم های استقلال و راه آهن در لیگ نهم انجام داد و پاس رو به عقب مدافع استقلال را به جای آنکه دفع کند زیر پایش نگه داشت، مجتبی زارعی ملقب به فراری! مهاجم راه آهن با سرعت به او رسید و توپ را از پای طالب لو که می خواست دریبلش بزند قاپید و تبدیل به گل کرد.

 

1397710

 

1397712

 

1397711


8-علیرضا بیرانوند(پرسپولیس)

آنقدر از بیرانوند درخشش به خاطر داریم که یادمان نمی آید او هم دست به ارتکاب خطاهایی زده که اتفاقا جنجالی و پرماجرا هم شده است.  در بازی تیم های پرسپولیس و ذوب آهن در لیگ شانزدهم، بیرانوند روی توپ عمقی و زمینی که برای مهاجم ذوب آهن فرستاده شد از دروازه بیرون آمد اما به جای زدن توپ، از کنار آن عبور کرد. او برگشت اما از ریکاردو بیرون از هجده قدم و نزدیک کرنر دریبل خورد و بازیکن خارجی ذوب آهن را کات دار به گوشه دروازه خالی پرسپولیس فرستاد. واکنش هواداران به این گل عصبانیت بیرانوند و مصاحبه جنجالی او در پایان بازی را باعث شد.

 

1397717

 

1397716

 

1397718


9-آرمناک پطروسیان(ذوب آهن)


ابراهیم میرزاپور هیچوقت شم گلزنی نداشت والا ممکن بود هرگز گلر نشود تا بعدا به واسطه هر اشتباهی بارسنگین طعنه ها را تحمل کند. اما او در یکی از روزها که حوصله اش از گلری سر رفته بود شانس خود را برای گلزنی امتحان کرد آن هم مقابل چه کسی؟ آرمناک پطروسیان گلر ارمنی و تیزچنگ تیم های اصفهانی. بازی با نتیجه صفر بر صفر در جریان بود که ابراهیم میرزاپور دروازه بان تیم فولاد توپی را که با دست گرفته بود ، انداخت روی هوا و با پا به رسم تمام دروازه بان ها بلند شوت کرد اما شوتش ناگهان ارتفاع و شتاب زیادی پیدا کرد و جلوی پای آرمناک زمین خورد و  از بالای سر دروازه بان ارمنستانی که خروج بیش از حد داشت وارد دروازه شد.

 

1397715

 

1397714

 

1397713


10-محسن فروزان(تراکتورسازی)


معلوم نیست چرا محسن فروزان در ورزشگاه سردار جنگل پایش  می لغزد. فکر می کنید علتش این است که او اهل خمام است؟ نه، محسن همیشه جلوی همشهری ها قصد انجام دادن کارهای خارق العاده را دارد بنابراین وقتی ایمان سلیمی پاس به عقب تند و تیزی را برایش فرستاد یک لحظه فکر کرد با یک پاس رو به جلوی سرضرب تیم را دوباره به حمله برگرداند و شاید در دو ضرب تراکتور به گل هم برسد اما فروزان فکر نکرده بود ممکن است مهاجم حریف پایش را بلند کند و پاس را قطع بنماید و بایک ضربه سریع توپ را از زیر بدن او به گل اول بازی تبدیل کند. او بعد از این گل وحشتناک ترین واکنش ها را تحمل کرده و امیدوار است بازهم در یک فرصت مناسب خودش را نشان بدهد و اتهام ها را پاک کند. جالب اینکه او همیشه رابطه خوبی را هواداران تراکتور داشته اما انگار هیچکس آن ارتباط نزدیک را یادش نمی آید.

 

1397729

 

 

1397728

 

1397730


یازده به بعد...


اما این ده اشتباه همه اشتباه های دروازه بان ها در تاریخ لیگ برتر نیستند.  ایمان صادقی دروازه بان پرسپولیس در لیگ پانزدهم   برابر استقلال خوزستان برای توپ در عمقی که استقلال خوزستانی ها فرستاده بودند بیرون آمد اما به جای دفع توپ به اشتباه توپ را به مهاجم حریف پاس داد تا دروازه پرسپولیس باز شود. فرزین گروسیان دروازه بان تراکتورسازی در لیگ هفدهم  پاس رو به عقب مدافع تراکتورسازی به قصد داشت رد کند که به اشتباه توپ را وارد دروازه خودی کرد.  حامد لک دروازه بان تراکتورسازی  در لیگ چهاردهم ،  در بازی با فولاد خوزستان در حالی که تراکتورسازی یک بر صفر از حریف پیش بود یک توپ آرام با ارتفاع را که به سمت دروازه آمد را نتوانست بگیرد و همین توپ را مهاجم فولاد تبدیل به گل کرد.

دیدگاه‌ها