کد خبر : 1604483 | 24 فروردين 1398 ساعت 14:22 | 50.6K بازدید | 0 دیدگاه

آخرین قدم های یک فصل تاریخی و هیجان انگیز

لیورپول یا سیتى: کدام تیم آماده قهرمانی است؟

لیورپول و منچستر سیتى در رقابتى شانه به شانه براى تصاحب لیگ جزیره رقابت تنگاتنگى دارند. رقابتى که از این جا به بعد تبدیل به یک جنگ تمام عیار براى کسب حداکثر امتیازات خواهد شد.

لیورپول یا سیتى: کدام تیم آماده قهرمانی است؟

به گزارش "ورزش سه"، مسئله تعیین کننده در سرنوشت قهرمانى نه در کیفیت فنى دو تیم، بلکه در ساق هاى خسته بازیکنان نهفته خواهد بود. پس سوال اصلى این است: "کدام تیم سرحال تر است؟".

سیتیزن ها در روز یکشنبه ساعت دو و پنج دقیقه وقت محلى به مصاف کریستال پالاس رده دوازدهمى مى روند و این فرصت را دارند تا با پیروزى در آن، قبل از به صدا در آمدن سوت آغاز حساس ترین مسابقه هفته بین لیورپول و چلسى بار دیگر در صدر قرار گیرند و از این حیث حداکثر فشار را به رقیب وارد کنند. از طرف دیگر لیورپولى ها هم امیدوارند تا با پیروزى در دیدار این هفته که شاید روى کاغذ سخت ترین بازى تا پایان فصل برایشان محسوب می‌شود، همچنان شانس قهرمانى خود را حفظ کنند و امیدوار به لغزش تیم پپ در ادامه باشند.

 

1394990

 

 

پسران پپ تا اینجاى فصل قهرمان جام اتحادیه شده اند و به فینال جام حذفى هم رسیده اند. آنان همچنین به مرحله یک چهارم نهایى لیگ قهرمانان صعود کرده اند اما در اولین گام برابر یک تیم دیگر انگلیسى یعنى تاتنهام تن به شکست یک بر صفر دادند تا هر سه بازى آخر خود در این مرحله از رقابت هاى لیگ قهرمانان - دو بازى برابر لیورپول در فصل قبل و این بازى - را به حریفان واگذار کرده باشند.

 

لیورپول که با برد دو بر صفر در بازى رفت لیگ قهرمانان برابر پورتو در موقعیت مناسبى جهت رسیدن به چهار تیم پایانى این رقابت قرار گرفته است به دنبال شکستن رکورد منفى بیست و نه سال دورى از قهرمانى لیگ هم است. از این حیث بازى این هفته آن ها با چلسى شاید تعیین کننده سرنوشت قهرمان این فصل باشد. چلسى به خاطر بازى در لیگ اروپا آن هم خارج خانه در روز پنج شنبه هم دو روز کمتر استراحت داشته هم بازیکنان خستگى سفر به جمهورى چک را متحل شده اند. از این حیث شاید برترى فیزیکى با لیورپولى ها باشد. لیورپولى که بعد از این بازى، کاردیف، هادرزفیلد، نیوکاسل و وولوز را پیش رو خواهد داشت در حالى که منچستر سیتى دو بازى بیشتر - یکى فینال جام حذفى برابر واتفورد و دیگرى بازى عقب افتاده برابر رقیب هم شهرى یعنى یونایتد - برگزار خواهد کرد.

 

1394388

 

شاید از همین جهت بتوان بازى خشن آن ها برابر تاتنهام را توجیه کرد. گواردیولا به خوبى میداند مسیر قهرمانى هایش در این فصل چه در لیگ و چه در اروپا از لندن و تاتنهام عبور میکند و از همین رو پسرانش به طور متناوب روى ستاره هاى تیم پوچتینو مرتکب خطا مى شدند تا جایى که هری کین و دله على بازى را به پایان نرساندند. کین بعد از خطاى وحشت ناک فرناندینهو با برخوردى که با دلف داشت مستقیم به رختکن رفت و دله با شکستى دست در اواخر بازى زمین را ترک کرد. سیتیزن ها بعد از بازى شنبه در لندن برابر پالاس، چهارشنبه میزبان تاتنهام در بازى برگشت لیگ قهرمانان است. به فاصله تنها سه روز، این بار بازى تکرارى برابر تاتنهام در لیگ پیش روى آن هاست و در حد فاصله یک هفته اى بازى بعدى با برنلى باید دربى شهر منچستر را برگزار کنند. بعد از آن هم به ترتیب به مصاف برنلى، لستر و برایتون خواهند رفت که در صورت صعود به نیمه نهایى چمپیونزلیگ دو بازى مرحله نیمه نهایى به این تقویم اضافه مى شود. شرایطى که براى لیورپول هم در صورت صعود صادق خواهد بود.

 

فرم دو تیم

منچستر سیتى در لیگ از ژانویه که برابر نیوکسل بازى را با نتیجه دو بر یک واگذار کرد، امتیازى از دست نداده و شش برد پیاپى بدست آورده و این در حالى است که لیورپول هم به جز تساوى خارج از خانه یک بر یک برابر اورتون در همان مدت امتیازى از دست نداده. نکته دیگر اینکه لیورپول بیست گل کمتر از سیتى در لیگ به ثمر رسانده ولى به لطف گل هاى دقایق پایانى و البته دفاع بهتر همچنان سر سختانه خود را در کورس نگه داشته. دو ستاره این دو تیم یعنى محمد صلاح و رحیم استرلینگ آمار نسبتا مشابهى از خود به ثبت رسانده اند:

 

 

1397573

 

آمار دوندگى تیمى دو تیم هم بسیار شبیه هم است با این تفاوت که قرمز ها به طور معمول در بسیارى از بازى هاى فصل نزدیک دو کیلومتر بیشتر دوندگى داشته اند:

 

1397574

 

نکته جالب دیگر اینکه اندى رابرتسون دفاع چپ لیورپول با ٣٢٧ کیلومتر بیش از هر بازیکن لیگ تا اینجا دوندگى داشته و آمار خیره کننده ٥٧٨ استارت و بیشتر از دو برابر نفر دوم این لیست در صدر قرار دارد. هر دو تیم در طول فصل مصدومان زیادى داشتند اما منچستر به لطف گردش بیشتر توپ در طول فصل انرژى بیشترى ذخیره کرده است. بنابراین آن ها قاعدتا باید سرزنده تر از لیورپول در ماه آخر رقابت ها باشند.

در مجموع، منچستر سیتى که خیلى ها آن را در حال حاضر بهترین تیم باشگاهى دنیا مى دانند مى تواند با کسب چهار جام تا انتهاى این فصل تاریخ سازى کند و در کنار بزرگان فوتبال جاى گیرد. لیورپول هم باید در بازى با چلسى هازاردِ در اوج را مهار و بازى را ببرد و تازه منتظر بماند تا یکى از دو تیم تاتنهام و منچستر یونایتد پسران پپ را متوقف کنند تا آن ها بتوانند به کاپ قهرمانى لیگ لبخند بزنند. رویایى که در طول تمام این سال ها، با ژرارد هولیه، رافا بنیتس، کنی دالگلیش افسانه اى و نزدیک ترین آن با برندرز راجرز برایشان به واقعیت تبدیل نشده. هواداران وفادارى که لغزش توپ زیر پاى یکى از اسطوره هاى باشگاه استیون جرارد و سر خوردن جام از دستان‌شان را به چشم دیدند و هنوز وفادارانه و پر حرارت شعار معروف " تو هرگز تنها قدم نخواهى زد " را از اعماق وجود فریاد مى کشند. رویایى که شاید با دستان رقیب قدیمى، تاتنهام و شاید توسط دشمن قدیمی‌شان یعنى منچستر یونایتد به واقعیت بدل شود. بى شک آن شب، خاص ترین شب آن ها خواهد شد.

 

منبع: اسکاى اسپورت

 

ترجمه: حامد صادقیان

دیدگاه‌ها