کد خبر : 1604770 | 25 فروردين 1398 ساعت 14:23 | 51.1K بازدید | 0 دیدگاه

بررسی بیگ فایو فوتبال ایران از روی آمار؛

10 نکته از جدول؛ جام به کدام شهر می‌رسد؟

تیم پرسپولیس تنها تیم حاضر در لیگ برتر است که میانگین استاندارد قهرمانی را دارد اما دیگر تیم ها نیز از شانس خوبی برای کسب جام بهره مند هستند.

10 نکته از جدول؛ جام به کدام شهر می‌رسد؟

به گزارش "ورزش سه"، فوتبال ایران فصلی جذاب را در لیگ برتر سپری کرده و حالا به هفته های پایانی نزدیک شده است. پرسپولیس مانند سه فصل قبلی در قامت مدعی ظاهر شده و 4 تیم دیگر نیز همگی رقبایی قدرتمند برای مدافع عنوان قهرمانی بوده اند. حالا در فاصله 5 هفته تا پایان، بد نیست با نگاهی دقیق به جدول، به بررسی لیگ هجدهم بپردازیم.

 

* پرسپولیس؛ تنها تیم +50

 

تیم پرسپولیس هفته گذشته با پیروزی مقابل پیکان 51 امتیازی شد تا با اختلاف 2 امتیاز نسبت به تراکتور صدرنشین شود. انتظار می رفت این هفته تراکتور سپیدرود را مغلوب کند و 52 امتیازی شود اما این اتفاق رخ نداد و سپاهان نیز به استقلال باخت تا پرسپولیس تنها تیمی شود که بیش از 50 امتیاز کسب کرده است. سرخ ها همچنین تنها تیمی هستند که میانگین بیش از 2 امتیاز در هر بازی را دارند.

 

* سپاهان؛ بیشترین تساوی

 

در میان بیگ فایو فوتبال ایران، تراکتور و پدیده کمترین تعداد مساوی را به ثبت رسانده اند. آن ها 7 بار به نتیجه تساوی رسیده اند و این در حالی است که استقلال 8 تساوی، پرسپولیس 9 و سپاهان 11 بار به نتیجه مساوی دست پیدا کرده اند.

1397363

 

* پرسپولیس؛ بیشترین برد

 

تیم پرسپولیس تاکنون 15 برد کسب کرده و در صدر جدول بیشترین تعداد برد میان لیگ برتری ها است. البته سرخ ها نسبت به مقطع فعلی در لیگ هفدهم و لیگ شانزدهم کمتر برد داشته اند اما همچنان با 15 برد، بهترین تیم هستند. تراکتور با 14 پیروزی در رده دوم است.

 

* استقلال؛ کمترین گل خورده

 

شاگردان وینفرد شفر در این فصل کمترین تعداد گل خورده را داشته اند و بهترین خط دفاعی لیگ هستند. آن ها در 25 بازی تنها 9 گل خورده اند و امیدوارند به میانگین هر سه بازی یک گل برسند. بهترین خط دفاعی تاریخ لیگ پرسپولیس با 14 گل خورده است و حالا شاگردان شفر می خواهند این رکورد را جابجا کنند.

 

1396329

 

* تراکتور؛ بهترین خط حمله

 

تیم تراکتورسازی این فصل پرستاره ترین تیم فوتبال ایران بوده است. آن ها علاوه بر مهره های ملی پوش و مطرح داخلی، چند خارجی با کیفیت را نیز در ترکیب خود دارند و به واسطه همین مهره های هجومی، نمایش های جذابی را ارائه کرده اند. تراکتور اکنون با 38 گل زده در صدر است اما توسط سپاهان، پرسپولیس و استقلال به شدت تهدید می شود.

 

1397394

 

* استقلال؛ بهترین تفاضل گل

 

تیم استقلال تهران باتوجه به خط دفاع مستحکم و خط حمله آتشین خود، بهترین تفاضل گل را در لیگ هجدهم ثبت کرده است. شاگردان وینفرد شفر که به خوبی می دانند امکان دارد تکلیف قهرمانی به تفاضل گل ختم شود، در هفته های اخیر نمایش های خوبی را داشته اند و اکنون با تفاضل +24 در رده سوم قرار دارند. پرسپولیس با تفاضل +21 آبی ها را تعقیب می کند.

 

* پرسپولیس؛ کمترین باخت

 

شاگردان برانکو ایوانکوویچ در این سال ها به نباختن عادت کرده اند. اگر دیدار با فولاد در آن شرایط خاص هم نبود، شاید اکنون عدد صفر در مقابل تعداد باخت آن ها نقش می بست. سرخ ها همچنین چند بار نتیجه را در آستانه شکست بازگردانده اند. پس از پرسپولیس، سپاهان با 2 شکست مقابل تراکتور و استقلال، کمترین تعداد باخت را به نام خود ثبت کرده است.

 

1396736

 

* تراکتور؛ بیشترین گل خورده

 

تیم تراکتورسازی تبریز با 18 گل خورده، بدترین آمار خط دفاعی را به نام خود زده اند. البته این آمار در این هفته افزایش چشمگیر داشت و اگر سه گل خورده مقابل سپیدرود نبود، سپاهان با 17گل خورده بدترین خط دفاعی را از آن خود می کرد. حالا تراکتوری ها فرصت بهترین کردن آمار را دارند.

 

* پدیده؛ معمولی ترین

 

تیم پدیده شاید هیچ رکوردشکنی را نداشته باشد و نامش در میان بهترین ها نباشد اما شگفتی ساز لیگ هجدهم است و همین که توانسته با شرایط ویژه خود در میان مدعیان قرار دهد، دست به کار بزرگی زده است. آن ها هم تعداد برد بالایی دارند و هم تعداد باخت پایینی. هم کم گل خورده و هم زیاد گل زده اند. حالا باید دید آیا می توانند سهمیه بگیرند یا خیر؟

 

 

* 5 هفته تا پایان؛ تقابل های کشنده

 

پرسپولیس تاکنون صدرنشین فوتبال ایران بوده اما این پایان کار نیست. سرخ ها همچنان خطر 4 مدعی دیگر را پشت سر خود حس می کنند اما شاید قهرمانی در گرو 4 بازی حساس بین مدعیان باشد. انصافا هم عجب دوئل های سخت و حساسی؛ پرسپولیس - سپاهان، پرسپولیس - تراکتور، استقلال - پدیده و پدیده - سپاهان.

دیدگاه‌ها