کد خبر : 1605924 | 30 فروردين 1398 ساعت 15:32 | 20.6K بازدید | 0 دیدگاه

تحلیل پروفسور از ذوب آهن و شوک به الاهلی

برانکو: مشکلی نیست همیشه می‌خندم

پرسپولیس در این چهارسال اخیر به طرزی پیش رفته که با وجود صدرنشینی اش ، یک تساوی در خانه تیم سختکوش و آماده ذوب آهن هم برای هوادارانش تعجب آور باشد.

برانکو: مشکلی نیست همیشه می‌خندم

به گزارش" ورزش سه" آنچه پرسپولیس در زمان حضور برانکو به آن دست یافته است ، ثبات است. ثبات در کسب امتیاز و ثبات در عملکرد کلی تیم؛ موضوعی است که پرسپولیس را تبدیل به یکی از بهترین تیم های آسیا در سال های اخیر کرده است. این تیم از زمان حضور برانکو نه در ایران که در آسیا هم نتایج خوبی گرفته است. اینکه او چگونه توانسته تیمی که را که هر ده سال یک بار در لیگ برتر قهرمان می شد را به تیمی تبدیل کند که در سه سال دو قهرمانی ، یک نایب قهرمانی، 3 بار آقای گلی در لیگ برتر، یک حضور در نیمه نهایی و یک حضور درفینال چمپیونز لیگ کسب کند و امسال هم اگر قهرمان نشود بعید است از رتبه دوم پایین تر بایستد؟ موضوع مهمی است. بی تردید پرسپولیس جذاب ترین بخش کارنامه کاری برانکو هم هست. 


معجون منصوریان و فولادشهر


حالا که بازی با ذوب آهن به پایان رسید هواداران پرسپولیس می توانند از یک تساوی بدون گل خورده ، راضی هم باشند. ذوب آهن منصوریان در این روزها تیم واقعا خطرناکی است بخصوص برای پرسپولیس. منصوریان دقیقا می داند چطور روی بازی پرسپولیس اثر بگذارد و خب این هم موضوعی طبیعی است. در همه جای دنیا چنین اتفاقاتی می افتد. اتلتیکومادرید سیمئونه در یک فصل رئال مادرید آنچلوتی را در انواع و اقسام تورنمنت ها برد. جواب برانکو اما به این بازی جالب توجه است. او درباره این بازی می گوید:« من همیشه می‌خندم. مشکلی نیست. به لحاظ ورزشی این اتفاق طبیعی است، چون هر تیمی می‌خواهد قهرمان کشور را ببرد. بازیکنان تیم‌های مختلف برخلاف ما همیشه قبل و بعد از بازی ما استراحت می‌کنند، اما این روش هم برای ما خوب است، چون در این فشردگی روز به روز بهتر می‌شویم و پیشرفت می‌کنیم. باید روز به روز بهتر شویم و اکنون صدر جدول هستیم و مثل سایر باشگاه‌ها چهار بازی دیگر داریم. هر چهار بازی هم برای ماندن یا نماندن است.»


او می داند که با دو برد و دوتساوی و کسب 8 امتیاز از دوازده امتیاز باقیمانده بدون توجه به نتایج رقبایش می تواند در قهرمانی لیگ برتر ایران هت تریک کند. بیشتر از چیزی که با دیناموزاگرب و یا هرتیم دیگری در حدود سی سال مربیگری اش در کشورهای مختلف به دست آورده است. 

 


ثبات در برابر شوک


پرسپولیس با برانکو ، تیمی برای حضور در رتبه های بالا است . این تیم بعد از حضور در رده های بالای فوتبال ایران و آسیا حالا تبدیل به یک تیم کاملا با تجربه شده است که می تواند در شرایط سخت هم خودش را حفظ کند. پرسپولیسی ها بعد از یک تساوی و یک باخت در آسیا توانستند برابر یکی از قوی ترین تیم های گروه، بازگردند و الاهلی را دو برصفر بردند و آن ها هم خورخه فوساتی سرمربی آرژانتینی را اخراج کردند:« اینکه مربی‌شان را تغییر داده‌اند، گاهی وقت‌ها بسیار خوب است و گاهی خوب نیست. معمولاً وقتی مربی عوض می‌شود در یکی دو بازی اول خیلی خوب هستند، چون انگیزه‌ها جدید است و مربی جدید سعی خواهد کرد به بازیکنان خودش را نشان بدهد. امروز هم بازی آنها را خواهیم دید که مقابل الوحده بازی دارند.»


او حریفش در بازی بعدی لیگ قهرمانان آسیا را امروز آنالیز می کند اما برنامه اش مثل همیشه براساس تیم خودش خواهد بود. ترکیبی که با درصدی جزئی خطا ، همه می توانند آن را حدس بزنند و تعویض هایی که در دقایق آخر بازی در هر بازی انگار کپی می شوند، اما آن ها هنوز در بهترین سطح نتیجه گیری هستند. حتی اگر شوک الاهلی نتیجه بدهد و آن ها متحول هم بشوند، پرسپولیس دیگر آن تیمی نیست که مثل هوای بهاری گاهی ببرد و گاهی ببازد! آن ها سخت تر از سخت شکست می خورند. این تیم شخصیت برنده شدن پیدا کرده است.  صعودشان از لیگ قهرمانان می تواند هم از نظر مالی و هم اعتباری شرایط پرسپولیس را در سومین دوره متوالی در لیگ قهرمانان به جایگاهی برساند که در تمام دهه های اخیر به دنبالش بوده اند. این تیم با برانکو و برانکو با این تیم؛  می توانند به چیزهای بیشتری برسند.

دیدگاه‌ها