کد خبر : 1605963 | 30 فروردين 1398 ساعت 19:33 | 47.4K بازدید | 0 دیدگاه

هت تریک استثنایی بالوتلی

فولاد 1 - صنعت نفت 4؛ حیرت در فولاد آره نا

پائولو سرجیو با یک تعویض طلایی دوئل مقابل افشین قطبی را در فولاد آره نا با یک نتیجه فوق العاده به پایان رساند.

فولاد 1 - صنعت نفت 4؛ حیرت در فولاد آره نا

به گزارش ورزش سه، تیم های فوتبال فولاد خوزستان و صنعت نفت آبادان در چارچوب هفته بیست و ششم رقابت های لیگ برتر در ورزشگاه فولاد آره نا به مصاف هم رفتند. شاگردان افشین قطبی پس از نتایج ضعیف سایپا، در صدد محکم کردن جای خود در رتبه ششم جدول بودند. در سمت مقابل صنعت نفت که رکورددار تساوی در لیگ هجدهم است، بعد از پیروزی مقابل پارس جنوبی امروز به دنبال یک نتیجه خوب در اهواز بود. تیم پائولو سرجیو که هنوز خطر سقوط به لیگ یک را حس می کرد، دیدار امروز را به چشم یک بازی حیاتی نگاه می کرد.

 

هفته بیست و ششم لیگ برتر؛ جمعه: 98/01/30 ؛ ساعت: 17:30
استادیوم: فولاد آره نا تماشاگر 5300 نفر
داور: روح الله شریفی      کمک ها: محمد عطایی – اسد حاج محمدی
کمک داوران اضافی: حسین زمانی – حسین زیاری    داور چهارم: هادی طوسی
ناظر: اسماعیل صفیری


فولاد خوزستان:

 

  • ناصر سالاری
  • ایوب والی
  • عبدالله کرمی (73- بابک مرادی)
  • میلاد بدرقه
  • عارف آقاسی (62- صابر حردانی)
  • میثم دورقی
  • مهدی زبیدی (77- یوسف کی شمس)
  • رضا میرزایی
  • تاکوفومی آکاهوشی
  • حسن بیت سعید
  • لوسیانو پریرا

 

سرمربی: افشین قطبی


صنعت نفت آبادان:

 

 

  • شهاب گردان
  • عقیل کعبی
  • وفا هخامنش (34- جاناتان)
  • حسین ساکی
  • طالب ریکانی
  • میلاد جهانی
  • وینیسیوس دی اولیویرا
  • فاخر تهامی (76- عزیز سیدیکوف)
  • جعفر سلمانی
  • محمد قریشی
  • مصطفی احمدی (46- حسین بغلانی)

 

سرمربی: پائولو سرجیو

 

شرح بازی:


دقایق ابتدایی بازی فولاد و صنعت نفت موقعیت های زیادی نداشت و هر دو تیم کار را خیلی آرام شروع کردند. نخستین موقعیت جدی بازی ضربه زمینی و نه چندان محکم لوسیانو پریرا بود که با اشتباه شهاب گردان وارد دروازه صنعت نفت شد. در ادامه نیمه اول، پائولو سرجیو دست به یک تعویض عجیب زد و وفا هخامنش، مدافع میانی خود را بیرون کشید و به جای او جاناتان بالوتلی را وارد زمین کرد. نیمه اول بازی با برتری خفیف فولادی ها به پایان رسید اما نیمه دوم نوبت آتش بازی نفتی ها بود.


در همان دقایق ابتدایی بازی، بالوتلی پس از دریبل ایوب والی با دروازه بان تک به تک شد و ضربه پای چپ او گل اول بازی را رقم زد. پس از این گل فولاد هم حملاتی ترتیب داد اما نتیجه ای در بر نداشت. در سمت مقابل اما صنعت نفت توپ های خود را به خوبی به بار نشاند. بالوتلی گل دوم را پایه ریزی کرد و در ادامه هم دو گل دیگر به ثمر رساند تا مرد اول مسابقه باشد. فولادی ها البته روی گل های دوم و سوم به داوری معترض بودند اما نمی شود منکر ضعف شدید خط دفاع این تیم به ویژه روی توپ های عمقی شد.


با این نتیجه قطبی این امکان را برای تیم علی دایی باقی گذاشت که با پیروزی در بازی عقب افتاده خود، رتبه ششم را از فولاد پس بگیرد. تیم صنعت نفت هم گام بلندی برای بقا در لیگ و رسیدن به میانه جدول برداشت. این دومین پیروزی متوالی تیم سرجیو بود.

 

اخطار:


لوسیانو پریرا (16) از فولاد

 

شرح گل:

 

دقیقه 18: فولاد 1 - صنعت نفت 0: نفوذ خوب حسن بیت سعید از سمت چپ و پاس زمینی او به محوطه جریمه توپ را به لوسیانو پریرا رساند. مهاجم برزیلی فولاد یک ضربه آرام زمینی به سمت دروازه زد که با اشتباه عجیب شهاب گردان توپ راهی دروازه شد.

 

دقیقه 48: فولاد 1 - صنعت نفت 1: جاناتان بالوتلی روی یک پاس عمقی حرکت کرد و پس از فرار از چنگ ایوب والی در موقعیت تک به تک توپ را درون دروازه فولاد قرار داد.


دقیقه 64 فولاد 1 - صنعت نفت 2: ضدحمله عالی صنعت نفت که با حرکت بالوتلی شکل گرفت، در نهایت به طالب ریکانی ختم شد و این بازیکن هم توانست دروازه سالاری را باز کند.

 

دقیقه 72 فولاد 1 - صنعت نفت 3: فرار فاخر تهامی در شرایط مشکوک به آفساید و ایستادن همه مدافعان فولاد باعث شد این بازیکن و بالوتلی با دروازه فولاد دو به تک شوند و پاس تهامی، بالوتلی را در مقابل دروازه خالی قرار داد و او دروازه را باز کرد.

 

دقیقه 93 فولاد 1 - صنعت نفت 4 اشتباه مدافعان فولاد توپ را به بازیکنان نفت رساند و یک پاس عمقی به بالوتلی داده شد. این مهاجم هم در موقعیت تک به تک به راحتی دروازه فولاد را باز کرد.

 

دقایق حساس:

 

دقیقه 21: دفع ناقص مدافعان صنعت نفت، هافبک ژاپنی فولاد را در موقعیت ضربه قرار داد و شوت آکاهوشی از کنار دروازه به بیرون رفت.
دقیقه 26: حسن بیت سعید ضربه ای زمینی از درون محوطه جریمه به سمت دروازه صنعت نفت زد که در اختیار گردان قرار گرفت.
دقیقه 26: شوت زمینی وینیسیوس از فاصله ای دور، به شکلی خطرناک از کنار دروازه فولاد به بیرون رفت.

دقیقه 29: مهدی زبیدی پاس عمقی خوبی به پریرا داد و او هم با سر توپ زیبا مدافع حریف را فریب داد اما ضربه شیمبا از کنار دروازه صنعت نفت خطرناک بیرون رفت.

دقیقه 45+1: حرکتی که از بیت سعید شروع شد با سانتر میرزایی ادامه یافت ولی زبیدی نتوانست دروازه صنعت نفت را از فاصله چندقدمی باز کند و با مزاحمت مدافع، توپ به کرنر رفت.

دقیقه 49: ضربه فنی تماشایی حسن بیت سعید به تیر دروازه صنعت نفت برخورد کرد.

دقیقه 58: ارسال خطرناک میرزایی و شوت پریرا که به بالای دروازه رفت.

دقیقه 59: میلاد جهانی شوتی به سمت دروازه فولاد زد که نزدیک بود اشتباه ناصر سالاری برای سرخپوشان خطرساز شود.

دقیقه 81: موقعیتی ایده آل نصیب صابر حردانی شد ولی ضربه عجولانه او به راحتی در اختیار گردان قرار گرفت.

 

حاشیه:


 عارف غلامی بدلیل مصدومیت در این بازی حضور ندارد.
 عبدالله کرمی بعد ار سه ماه مصدومیت در این بازی فیکس بازی میکند.
 قبل از بازی قطبی و بازیکنان فولاد پرچم و شال فولاد را به هواداران تقدیم کردند.
 شهاب گردان دروازبان صنعت قبل از بازی به سمت میرزاپور رفت و با او خوش و بش کرد.

فرزاد جعفری ، مسی، عارف غلامی ، هدایتیان و احمد رضا جلالی که در این بازی در لیست بازی بدلیل محرومیت و مصدومیت حضور ندارند در جایگاه وی ای پی حضور دارند
در کمال تعجب، بازی فولاد و صنعت نفت تنها با یک دوربین تصویربرداری می شود.

بازیکنان فولاد روی صحنه ای که قبل از ضدحمله صنعت نفت بود، معتقد به خطای هند میلاد جهانی در محوطه جریمه بودند و پس از گل هم اعتراض خود را به شدت ادامه دادند.

کادر فنی فولاد پس از گل سوم صنعت نفت به داور مسابقه به خاطر آفساید بودن گل، اعتراض کرد.

تماشاگران فولاد پس از گل چهارم صنعت نفت، جاناتان را تشویق کردند.

همچنین آنها پس از پایان بازی هم به تشویق تیم صنعت نفت پرداختند و بازیکنان این تیم هم به سمت هواداران فولاد رفتند.

 

اتفاق ویژه:


تیم فولاد خوزستان امروز چهارمین بازی خود را در ورزشگاه جدید فولاد آره نا برگزار کرد. در شرایطی که سه بازی قبلی با 2 برد و یک تساوی برای فولاد به پایان رسیده بود، صنعت نفت موفق شد نخستین شکست را در این ورزشگاه به سرخپوشان اهوازی تحمیل کند.


همچنین گل اول صنعت نفت در دقیقه 48، اولین گلی بود که در جریان بازی در ورزشگاه فولاد آره نا به درون دروازه فولاد رفت. پیش از این، شاگردان قطبی فقط 3 بار از روی نقطه پنالتی در این ورزشگاه کل خورده بودند.

 

بهترین بازیکن:


در روزی که حسن بیت سعید داشت خود را به عنوان بهترین بازیکن زمین در نیم ساعت ابتدایی مطرح می کرد، تعویض طلایی پائولو سرجیو  یکباره همه چیز را عوض کرد. جاناتان بالوتلی که در نیمه اول به جای وفا هخامنش وارد زمین شد، موفق شد یک تنه فولاد را زمین بزند و با زدن 3 گل و ارسال یک پاس گل ستاره بی چون و چرای دیدار با فولاد باشد. میلاد جهانی هم یکی دیگر از خوب های صنعت نفت در بازی امروز بود.

دیدگاه‌ها