کد خبر : 1606526 | 02 اردیبهشت 1398 ساعت 14:43 | 9.1K بازدید | 0 دیدگاه

در استانی هستیم که منبع درآمد کشوری است اما

ستاری: بازیکنان پارس پول آرایشگاه را هم ندارد

مدافع پارس جنوبی جم با گلایه از مسوولان این استان ابراز امیدواری می‌کند آنها با درک شرایط تیم، اقدامات لازم برای خروج از این شرایط را انجام دهند.

ستاری: بازیکنان پارس پول آرایشگاه را هم ندارد

به گزارش "ورزش سه"، محمد ستاری بعد از پشت سر گذاشتن دوران مصدومیت بار دیگر به ترکیب پارس جنوبی جم بازگشته و توانسته عملکرد خوبی از خود به جا بگذارد. با این حال او نیز همانند دیگر بازیکنان و کادرفنی تیم بابت عدم توجه مسوولان استانی نسبت به مشکلات تیم گلایه دارد.


ستاری در خصوص اعتصاب بازیکنان این تیم بعد از دیدار با سپیدرود که به سومین روز کشیده شده گفت: واقعا نمی‌شود همه چیز از طرف بازیکنان باشد. ما هر روز قول و وعده الکی می‌شنویم که امروز جلسه است یا هفته دیگر تصمیم گیری می‌کنند. به ما گفتند به احتمال خیلی زیاد قبل از عید پول‌هایی که باید پرداخت می‌کردند را واریز می‌کنند و اگر نشد دیگر هفته اول سال جدید حتما انجام می‌شود. الان اول اردیبهشت ماه است! به نظرم در لیگ دو هم حتی پرداختی‌ها بیش از 50 یا 60 درصد است اما فقط 35 درصد گرفتیم آن هم در حالیکه از نظر بودجه باشگاه و قیمت بازیکنان بین تیم‌های دوم یا سوم پایین جدول هستیم.


وی ادامه داد: با تمام مشکلاتی که وجود داشت ما نیم فصل اول ششم شدیم. واقعا به نظرم بزرگترین کار در بین تیم های لیگ برتر را ما انجام دادیم که چنین دریافتی داشتیم و فقط چهار یا پنج جلسه است که تمرین نکردیم. واقعا باید به این مسئولان تبریک گفت که به جای دلگرمی دادن و حمایت از بازیکنان و کادرفنی همه چیز برعکس است. شاید فکر می‌کنند ما سرمایه داریم و نیازی به پول قراردادمان نداریم. منبع درآمد ما همین فوتبال است و خیلی از بچه‌ها به غیر از خودشان چند خانواده را ساپورت می‌کنند.


مدافع پارس جنوبی جم در ادامه گلایه‌هایش نسبت به عدم پرداخت مطالبات گفت: واقعا خنده دار است که ما چهار هفته تا پایان فصل فاصله داریم و تنها 35 درصد پول گرفته‌ایم. طرف حساب ما آقای رضاییان است و ایشان را می‌شناسیم. ما هم شنیدیم که ایشان تمام تلاششان را انجام می‌دهند که مشکلات را برطرف کنند اما اتفاقی نیفتاده و به نظرم باید راه دیگری پیدا کرد. اگر همین راه کافی بود ما باید به پول مان می‌رسیدیم. یک جای کار این بین ایراد دارد که نتیجه ندارد. اگر تنها به تلاش ایشان بستگی داشت که ما الان 80 تا 90 درصد پول مان را گرفته بودیم و هیچ مشکلی هم نداشتیم تا تسویه حساب کنیم.


ستاری که در نیم فصل اول موفق شد نمایش چشمگیری در ترکیب پارس جم از خود به جا بگذارد، مشکلات تیم در دیدارهای اخیر را عدم تمرکز بازیکنان با توجه به مشکلات مالی می‌داند و در این خصوص توضیح داد: الان نباید دغدغه این را داشته باشیم که چرا اینقدر پول گرفته‌ایم. آنطور که در قرارداد ما وجود داشته پیش از شروع فصل باید 30 درصد می‌گرفتیم! همه ما در این جامعه زندگی می‌کنیم و خارج از این فضا نیستیم. همه بازیکنان استرس دارند؛ یک سری از بازیکنان در شرف ازدواج هستند و یک سری دیگر هم فرزند دارند. این وضعیت خیلی سخت است. همین بازی با سپیدرود ما باید با اختلاف چهار یا پنج گل برنده می‌شدیم اما ببینید چطور توپ‌ها به گل نرفت. چرا؟ چون بازیکن قبل از اینکه به زمین مسابقه بیاید و تمام توانش را بگذارد، فکرش به این است که پول چه شد؟ سرمربی ما نباید به فکر همه چیز باشد. کادرفنی باید برای بازی و مسائل مربوط به مسابقه‌ها کار کند نه اینکه درد دل بچه‌ها را بشنوند.


مدافع پارس جم در ادامه گفت: باورنکردنی است اما چندتا از بازیکنان جوان تیم ما قبل از اینکه برای مسابقه آماده شوند و به آرایشگاه بروند از سرپرست تیم ما پول گرفتند! الان دیگر بازیکنان باتجربه تیم ما هم پولی ندارند که اگر بازیکنان جوان به مشکل خوردند، بخواهند به یکدیگر کمک کنند. یک برهه‌ای همه به هم کمک می‌کردند اما حالا دیگر پولی نیست. اگر واقعا نمی‌توانند تیم را کنترل کنند و از پس هزینه‌ها بر نمی‌آیند، تیم را واگذار کنند. من به عنوان یک بازیکن نباید به این مسائل فکر کنم.


وی درباره بازگشت خود به ترکیب تیم بعد از مصدومیت گفت: یک ماه مصدوم بودم و چند بار آزمایش انجام دادم و حدود 5 میلیون تومان هزینه کردم که زودتر برگردم و فاکتورها را ارائه نکردم که بخواهم پول بگیرم. وقتی می‌بینم که پول خودم را باشگاه ندارد که بدهد چطور می‌خواهد هزینه درمان من را بدهد؟ این برای تیمی که دو سال در لیگ برتر حضور داشته و نتایج خوبی گرفته واقعا بد است. سپیدرود رشت از لیگ دسته اول به لیگ برتر آمده اما دو فصل است که برای بقا می‌جنگد. مسئولان باید واقعا قدر آقای تارتار را بدانند که در دو سالی که اینجا بودیم حتی پارسال هم برای لیگ قهرمانان آسیا می‌جنگید.


ستاری با اشاره به شرایط و منابع در جم گفت: از شانس بد ما جایی هم هستیم که خیلی منابع زیاد است اما برای ما چیزی نیست. مسئولان عالی رتبه پتروشیمی در عسلویه هستند و خانواده آنها در جم هستند چون آب و هوای بهتری دارد. جایی هستیم که با توجه به منابع کل ایران را ساپورت می‌کند اما یک سری قانون وجود دارد که در لیگ یک به آن کمک می‌کنند و در لیگ برتر هیچ کمکی نمی‌کنند. برعکس تمام دنیا عمل می‌کنند و به جای اینکه تشویق کنند و در سطح اول باشیم اما اینطور نیست. به شخصه قبل از اینکه به پارس جنوبی بیاییم اسم شهر جم را نشنیده بودم اما حالا همین تیم نشاط هزاران نفر را فراهم کرده است. من حتی می‌دانم که از شیراز برای بازی‌های خانگی ما تماشاگر می‌آید. ببینید برای همین کار و ایجاد نشاط چقدر باید کار فرهنگی شود و سرمایه گذاری شود اما همین فوتبال به سادگی آن را انجام داده است. ما در همین شهر جم یقه تیم‌های بزرگی مثل استقلال و سپاهان را گرفتیم و در نیم فصل اول برابر آنها امتیاز به دست آوردیم. الان متاسفانه در مرحله‌ای هستیم که به هر تیمی امتیاز می‌دهیم. ما فقط قول می‌شنویم و مشکل حل نشدنی ما همین است. مسئولان باید راه و روش را عوض کنند اگر قرار بود نتیجه بدهد که تا به امروز پول واریز شده بود. ما از سه ماه پیش قول می‌شنویم که قرار است از فردا پول بگیریم. هیچ اتفاقی نیفتاده است و وضعیت ما مشخص نیست.


وی درباره اینکه با توجه به اعتصاب اکنون برای دیدار هفته آینده شرایط آنها به چه شکل خواهد بود گفت: واقعا نمی‌دانیم که باید چکار کنیم. سه روز تمرین نمی‌کنیم و هیچ چیز مشخص نیست. واقعا کسی راضی نیست که تمرین کند. ما دوست داریم تا قبل از پنج شنبه یک خبری بشود که از قول و وعده‌های زیاد خلاص شویم. بازیکنان و کادرفنی برادری خود را اثبات کردند و حالا وقت باشگاه است که قدر این رفتار را بداند. واقعا باید دست این کادرفنی را طلا گرفت که دو سال با رقابت با تیم‌های بزرگ هنوز در میانه‌های جدول است.

 

دیدگاه‌ها