کد خبر : 1606783 | 03 اردیبهشت 1398 ساعت 19:10 | 155.4K بازدید | 0 دیدگاه

پایان انتظارها در لیگ دسته اول؛

صعود شاهین بوشهر و گل گهر به لیگ برتر

در فاصله یک هفته مانده به پایان مسابقات لیگ دسته یک، دو تیم شاهین شهرداری بوشهر و گل گهر سیرجان جواز حضور در لیگ برتر را به دست آوردند.

صعود شاهین بوشهر و گل گهر به لیگ برتر

 

 

به گزارش ورزش سه، لیگ پرهیجان دسته یک دوباره به روزهای فوق العاده داغ خود رسید؛ روزهایی که نه فقط مخاطبان همیشگی لیگ یک، که همه فوتبالی ها آن را با دقت دنبال می کنند. مهم ترین اتفاقی که احتمال رخ دادن آن در بازی های امروز وجود داشت، مشخص شدن تیم های صعود کننده به فصل آینده لیگ برتر بود.


گل گهر سیرجان یک - شهرداری ماهشهر صفر

 

تیم گل گهر سیرجان، صدرنشین لیگ آزادگان تا پایان هفته سی و دوم، فاصله ای 4 امتیازی با تیم سوم جدول داشت. گل گهر در ورزشگاه خانگی اش میزبان شهرداری ماهشهر بود. این بازی برای تیم میهمان هم دقیقا به اندازه گل گهر حیاتی بود. شاگردان عزیز فریسات در رده انتهایی جدول لیگ یک بودند و نیاز مبرمی به کسب هر سه امتیاز بازی مقابل صدرنشین جدول داشتند.


در ورزشگاه امام علی سیرجان تا لحظات پایانی اتفاقی که شاگردان وینکو بگوویچ انتظارش را می کشیدند، رخ نداد اما در دقیقه 94 سیرجانی ها گل برتری را زدند و دیدار تیم های گل گهر و شهرداری ماهشهر در نهایت با برتری یک بر صفر میزبان خاتمه یافت. 

 

نتایج سایر دیدارها هم به سود گل گهر بود. بدین ترتیب گل گهر با 55 امتیاز جواز صعود به لیگ برتر را به دست آورد و جشن صعود را برپا کرد.


در سمت مقابل، شهرداری ماهشهر هم با این شکست 22 امتیازی ماند و با توجه به پیروزی کارون اروند خرمشهر، به لیگ دسته دوم سقوط کرد.


سرخپوشان پاکدشت صفر - شاهین شهرداری بوشهر 1

 

دیگر مدعی صعود به لیگ برتر، در مهم ترین بازی امروز به میدان رفت. تیم شاهین شهرداری بوشهر که تا قبل از امروز 51 امتیاز داشت، باید به دیدار سرخپوشان پاکدشت می رفت. تیم تهرانی که فصل را خوب شروع کرده بود، تا هفته گذشته شانس صعود داشت اما با باخت مقابل گل ریحان، امیدهای این تیم برای لیگ برتری شدن تمام شد و تیم پاشازاده فقط می توانست به رتبه های بهتر در انتهای فصل فکر کند.


در سمت مقابل اما شاهین شهرداری در موقعیتی بسیار حساس قرار گرفته بود. شاگردان عبدالله ویسی امروز آخرین بازی فصل خود را برگزار می کردند و در هفته آینده تماشاگر جدال رقبا  هستند. به همین دلیل بوشهری ها می خواستند خیال خود را در بازی امروز راحت کنند. آنها خطر جدی گل ریحان رده سومی را به شدت حس می کردند و اگر نمی توانستند سرخپوشان را شکست دهند، گل ریحان در صورت کسب هر 6 امتیاز از این دو هفته، جواز حضور در لیگ برتر را به دست می آورد.

 

در این بازی که با حضور هواداران پرشور بوشهری در تهران همراه بود، تیم عبدالله ویسی موفق شد با تک گل محمد محبی در نیمه دوم، حریف خود را شکست دهد و با 54 امتیاز جایگاه خود را در رتبه دوم جدول مستحکم کند. با توجه به شکست گل ریحان البرز و آلومینیوم اراک، حتی با وجود یک بازی کمتر، این دو تیم شانسی برای رسیدن به شاهین شهرداری ندارند و نماینده بوشهر هم به همراه گل گهر راهی لیگ برتر شد.


شهرداری تبریز 1 - گل ریحان صفر

 

تیم گل ریحان همزمان با دیگر رقبا، در تبریز با تیم شهرداری این شهر روبرو شد. شاگردان مجتبی حسینی 6 هفته بود که نباخته بودند و خود را در موقعیتی نسبتا مناسب برای صعود می دیدند. البته گل ریحان نیاز به لغزش شاهین شهرداری بوشهر هم داشت. شهرداری تبریز یکی از تیم های در معرض خطر سقوط به لیگ دسته دوم بود و از همین حیث دیدار امروز مقابل گل ریحان برایش بسیار اهمیت داشت.

 

در پایان این بازی، با توجه به اینکه شاهین بوشهر دیدار خود را با برد پشت سر گذاشته بود، گل ریحان نمی توانست به صعود به لیگ برتر امیدوار باشد، هر چند که شاگردان مجتبی حسینی خودشان هم نتوانستند از پس حریف تبریزی بربیایند. شهرداری تبریز با یک گل بازی امروز را به سود خود پایان داد و در لیگ یک ماندنی شد.

 

بادران 1 - آلومینیوم اراک صفر

 

دیگر بازی حساس هفته را تیم های بادران و آلومینیوم اراک برگزار کردند. آلومینیوم آخرین تیمی بود که روی کاغذ شانس صعود به لیگ برتر داشت. تیم فراز کمالوند 45 امتیازی بود و در صورت کسب 2 برد و همینطور شکست شاهین شهرداری بوشهر در دیدار امروز و البته ناکامی گل ریحان در کسب برد در دو بازی پیش رو، این تیم اراکی می توانست به لیگ برتر راه پیدا کند.

 

با توجه به نتایج بازی های قبلی، مشخصا آلومینیوم هم شانسی برای لیگ برتری شدن نداشت و نتوانست صعود کند. تیم کمالوند البته خود نیز نتیجه مناسبی کسب نکرد و مقابل بادران شکست خورد.


کارون اروند 1 - قشقایی شیراز صفر

 

از نظر جدولی تنها بازی دیگری که می توانست تکلیفی برای تیم ها مشخص کند، بازی کارون اروند خرمشهر و قشقایی شیراز بود. کارون هم در مثلث تیم های پایین جدول قرار داشت و خطر سقوط این تیم را تهدید می کرد.


در پایان این دیدار، کارون توانست با گل دقایق پایانی حریف خود را شکست دهد و در لیگ یک بماند. البته با توجه به شکست شهرداری ماهشهر، تساوی کارون هم برای بقای این تیم کافی بود.

 

در دیگر بازی ها نیز این نتیجه ها رقم خورد:
مس رفسنجان 1 – خونه به خونه صفر
فجر سپاسی 1 – مس کرمان 1


اتفاقات ساعت های ملتهب و جذاب امروز لیگ یک به این شرح است:

 

15:00 - گل گهر در بازی رفت در ماهشهر، شهرداری را شکست داد و امروز میزبان این تیم است.

15:00 - شاهین شهرداری در نیم فصل اول به تیم مدعی سرخپوشان پاکدشت باخته بود و امروز نیاز به یک برد مقابل این تیم دارد.

15:05 - گل ریحان هم با پشتوانه برتری دور رفت مقابل شهرداری، امروز دیدار برگشت را مقابل این تیم برگزار می کند.

15:05 - آلومینیوم اراک و بادران هم در بازی رفت به تساوی رسیده بودند.

15:08 -  اگر نتایج دیدارهای رفت در بازی های امروز هم رقم بخورد، گل گهر صعود خود را قطعی می کند، گل ریحان به یک امتیازی شاهین شهردای بوشهر می رسد و این تیم بوشهری اوج استرس را در هفته آینده تجربه خواهد کرد. شانس صعود تیم آلومینیوم اراک هم از بین خواهد رفت.

15:15 - شاهین شهرداری بوشهر 12 هفته است که نباخته و از این حیث، فرمی بهتر از تمام مدعیان بالای جدول دارد.

15:20 - از بین چهار مدعی بالای جدول، تنها تیمی که بازی قبلی خود را نبرده آلومینیوم اراک است. شاگردان کمالوند آخرین بازی خود را به ملوان واگذار کردند.

15:25 - گل گهر سیرجان تنها تیم مدعی لیگ یک است که هنوز سرمربی اول فصل خود، یعنی وینکو بگوویچ را روی نیمکت می بیند. بقیه تیم ها حداقل یک بار سرمربی خود را تغییر داده اند.

15:30 - مانند لیگ برتر، اوضاع تیم های خوزستانی در لیگ یک هم چندان ایده آل نیست. دو تیم از چهار تیمی که برای بقا در لیگ یک می جنگند، نمایندگان این استان هستند. (کارون اروند خرمشهر و شهرداری ماهشهر)

15:38 - در حالی که یکی از نمایندگان استان کرمان در آستانه قهرمانی لیگ یک قرار دارد، دو نماینده دیگر این استان بازی های نه چندان حساس هفته را برگزار می کنند.

15:50 - تیم های شاهین شهرداری بوشهر و گل ریحان البرز علاوه بر صعود، بر سر بهترین خط دفاعی لیگ یک هم با یکدیگر رقابت دارند.

15:55 - سه تیم بالای جدول یعنی گل گهر، شاهین شهرداری و گل ریحان به طور مشترک با 13 برد، بیشترین تعداد پیروزی را در این فصل لیگ آزادگان دارند.

16:00 - اما کلید موفقیت گل گهر، نباختن این تیم است. شاگردان بگوویچ فقط 2 بار نتایج بازی ها را واگذار کرده اند.

16:30 - در این روز ویژه فوتبال سیرجان، هواداران گل گهر با ساز و آواز محلی به استقبال دیدار مهم با شهرداری ماهشهر رفته اند.
16:40 - ترکیب اصلی تیم آلومینیوم اراک مقابل بادران به این شرح است:
مسعود پورمحمد - ابوالفضل قربانی - رامتین سلیمان زاده - مجید عیدی - مهدی ترکمان - محمود قائد رحمتی - ایمان باصفا - سیدمهدی حسینی - پوریا آریا کیا - مهدی خلج - میثم آقایی
16:45 - یازده بازیکن اصلی تیم شاهین شهرداری بوشهر برای دیدار با سرخ پوشان مشخص شدند:
سجاد بیرانوند - علی گودرزی - بهروز نوروزی - علی رئیسی - کمال الدین نیک خوی - امیرحسین موسی زاده - میلاد شعبانلو - میلاد صارمی - محمد محبی - حسن نجفی - بهمن سالاری

16:45 - ترکیب اصلی گل ریحان مقابل شهرداری تبریز به این شرح است:
داوود نوشی صوفیانی - پویا سیف پناهی - میرهانی هاشمی - محمود شفیعی - علی رینالی - سهیل فداکار - محمدعلی فرامرزی - یاسر فیضی - مهرداد رضایی - عرشیا عباسی - مهران امیری

16:50 - گل گهر سیرجان با این ترکیب به مصاف شهرداری ماهشهر می رود:
مهرداد بشاگردی - علیرضا ابراهیمی - حسام پورهاشم - بهمن کامل - مهران گلزاری - محسن آذرباد - حمید گلزاری - پیمان نامور - مهرداد آوخ - محمدامین درویشی - پیمان رنجبری

 

ترکیب گل گهر سیرجان و شهرداری ماهشهر در دسته یک

 

بازیکنان تیم های گل گهر سیرجان و شهرداری ماهشهر در حال گرم کردن قبل از بازی

 

1400260

 

دیدار تیم های سرخپوشان و شاهین شهرداری بوشهر در آستانه شروع

 

1400261

 

هواداران شاهین شهرداری، این تیم را در دیدار مقابل سرخپوشان تنها نگذاشته اند.

 

 

17:05 - بازی ها از ساعت 17 در شهرهای مختلف آغاز شده است.

17:10 - دو بازیکن تیم شاهین شهرداری بوشهر به دلیل نداشتن جوراب های همرنگ برای دقایقی به دستور علیرضا فغانی از زمین بیرون رفتند و پس از آن بازگشتند. به همین دلیل تیم شاهین شهرداری دقایقی را 9 نفره پشت سر گذاشت.

17:25 - در حالی که حدود 25 دقیقه از بازی ها سپری شده، تیم های فجر سپاسی، بادران و شهرداری تبریز موفق به گلزنی شده اند.

17:30 - گل هایی که شهرداری تبریز به گل ریحان و بادران به آلومینیوم زدند، بهترین خبر ممکن برای تیم شاهین شهرداری بوشهر است.

17:50 - نتایج بازی های امروز تا پایان نیمه اول به شرح زیر است:

شهرداری تبریز ۱  - گل ریحان البرز صفر

سرخپوشان پاکدشت صفر -  شاهین شهرداری بوشهر صفر

گل گهرسیرجان صفر -  شهرداری ماهشهر صفر

بادران تهران ۱ - آلومینیوم اراک صفر

مس رفسنجان صفر - خونه به خونه بابل صفر

اروند خرمشهر صفر - قشقایی شیراز صفر

فجرسپاسی شیراز ۱ - مس کرمان صفر

18:00 - اگر نتایج نیمه اول بازی ها تا انتها پابرجا بماند، صعود تیم های گل گهر سیرجان و شاهین شهرداری بوشهر به لیگ برتر همین امروز قطعی می شود.

18:16 - تیم شاهین شهرداری بوشهر مقابل سرخپوشان به گل رسید و از حریف پیش افتاد.

18:20 - داریوش یزدی، سعید عزیزیان و سعید بیگی از فوتبالیست های پیشین ایران هستند که دیدار سرخپوشان و شاهین شهرداری بوشهر را از نزدیک می بینند.

18:25 - هواداران پرشور شاهین شهرداری پس از گل این تیم، در ورزشگاه پاس قوامین جو خاصی به راه انداخته اند.

18:50 - تیم گل گهر سیرجان در دقیقه 94 گل برتری را به ثمر رساند و حتی صدرنشینی خود را نیز حفظ کرد.

19:00 - نتایج نهایی دیدارهای امروز لیگ یک با صعود تیم های گل گهر سیرجان و شاهین شهرداری بوشهر به لیگ برتر و سقوط شهرداری ماهشهر به لیگ دسته دوم

 

1400297

 

19:00 - شادی زائدالوصف عبدالله ویسی و شاگردانش پس از صعود به لیگ برتر

 

 

19:00 - شهر بوشهر پس از چندین سال دوباره به لیگ برتر بازگشت؛ این بار با عبدالله ویسی.

 

 

19:00 - گل دقایق پایانی شادی صعود گل گهری ها را دوچندان کرد.

 

 

19:05 - هواداران تیم گل گهر در ورزشگاه امام علی سیرجان پس از صعود تیمشان به داخل زمین رفتند و جشن گرفتند.

 

 

 

19:05 - وینکو بگوویچ پس از چند سال ناکامی، سرانجام طعم صعود به لیگ برتر را چشید.

 

 

19:10 - جدول لیگ دسته یک در پایان هفته سی و سوم. هنوز یک هفته از مسابقات باقی مانده ولی تکلیف صعودکننده ها و تیم سقوط کننده مشخص شد.

 

1400438

 

دیدگاه‌ها