کد خبر : 1607118 | 04 اردیبهشت 1398 ساعت 22:04 | 26.6K بازدید | 0 دیدگاه

همه در انتظار دربی بزرگ منچستر

آبی یا قرمز؟ امشب فقط و فقط یکی

جو دربی منچستر به خودی خود غلیظ و متراکم است اما انگیزه‌های بازی امشب دو تیم در اولدترافورد آنقدر قوی است که شاید کسی در دو طرف شهر در خیابان نباشد.

آبی یا قرمز؟ امشب فقط و فقط یکی

به گزارش "ورزش سه"، برای منچسترسیتی، قهرمانی لیگ برتر مطرح است و تیم پپ گواردیولا باید هر چهار بازی باقیمانده خودش را ببرد تا نخستین تیم در یک دهه اخیر باشد که از عنوان قهرمانی‌اش در لیگ برتر دفاع می‌کند. از روزگار سلطه یونایتد هم زمان زیادی گذشته و شیاطین سرخ حالا برای قرار گرفتن در میان چهار تیم برتر لیگ و کسب سهمیه لیگ قهرمانان تقلا می‌کنند.


علاوه بر آن، یونایتد تا حدودی برای غرور و اعتبار از دست رفته‌اش هم مبارزه می‌کند بعد از آنکه یکشنبه با 4 گل در زمین اورتون در هم کوبیده شد. باخت در گودیسون پارک ششمین شکست یونایتد در هشت بازی اخیرش بود روندی که به حذف این تیم از لیگ قهرمانان و جام حذفی انگلیس و همچنین سقوط تا رده ششم جدول لیگ برتر نیز انجامید.

 


اما با توجه به نتایج ضعیف و شکننده تاتنهام، آرسنال و چلسی، یونایتد تنها سه امتیاز با رتبه چهارم فاصله دارد. از آن ضرباهنگ و عامل حس خوب که در ماه‌های اول اوله‌گونار سولسشر به وجود آمده بود و همه را شگفت‌زده کرده بود، دیگر خبری نیست. حالا این مربی نروژی که ماه گذشته توانست مقامات باشگاه را برای بستن قرارداد سه ساله مجاب کند، باید نشان دهد توانایی جلوگیری از سقوط تیم را حتی قبل از خانه‌تکانی اساسی تابستان پیش رو دارد. سولسشر بعد از باخت برابر اورتون، سختکوشی و انگیزه برخی بازیکنان را زیر سوال برد و مشخص شد تغییرات بزرگی در راه است ضمن اینکه او امید داشت با وارد کردن شوک به تیمش پاسخ کوتاه مدتی دریافت کند.

 

1400593

 


اما یونایتد برای بر باد دادن امیدهای قهرمانی سیتی در وضعیت بغرنجی قرار دارد. اگر سیتی نتواند در اولدترافورد برنده شود، لیورپول که سخت‌ترین و بیشترین رقابت را با منچستریونایتد دارد، تنها سه بازی با رسیدن به نخستین قهرمانی لیگ بعد از 29 سال فاصله خواهد داشت.
لیورپول با کسب 88 امتیاز که بیشترین امتیاز این تیم در لیگ برتر محسوب می‌شود، با یک بازی بیشتر نسبت به سیتی دو امتیاز بالاتر است و اگر تیم گواردیولا امشب منچستریونایتد را شکست دهد و به صدر برود باید در سه بازی باقی مانده خود برنلی، لسترسیتی و برایتون را از پیش رو بردارد تا قهرمان شود.


رویای سیتی برای رسیدن به چهارگانه قهرمانی با کمترین اختلاف یعنی گل زده تاتنهام در ورزشگاه اتحاد از بین رفت و تیم گواردیولا از لیگ قهرمانان حذف شد در عین حال این تیم می‌تواند به سه‌گانه بی‌سابقه داخلی برسد اگر بعد از فتح جام اتحادیه، در لیگ برتر و جام حذفی که به فینال آن رسیده، قهرمان شود.
سیتی با پیروزی یک بر صفر شنبه برابر تاتنهام تا حدودی از این تیم انتقام گرفت اما این برد گران تمام شد و کوین دی بروین به دلیل مصدومیت همسترینگی که برایش به وجود آمد، بعید است تا پایان فصل بازی کند.

دیدگاه‌ها