کد خبر : 1607178 | 05 اردیبهشت 1398 ساعت 11:23 | 25.7K بازدید | 0 دیدگاه

شاهکار هولیگان‌های لاتزیو: ادای احترام به موسولینی

اقدامات نژادپرستانه عده‌ای از هواداران لاتزیو پیش از بازی دیشب این تیم مقابل آث میلان در جام حذفی ایتالیا، در این کشور بسیار خبرساز شده و به صدر اخبار رسانه‌ها راه پیدا کرده.

شاهکار هولیگان‌های لاتزیو: ادای احترام به موسولینی

به گزارش "ورزش سه"، دیشب پیش از آنکه لاتزیو در شهر میلان و در استادیوم سن‌سیرو، در بازی برگشت مرحله نیمه‌نهایی جام حذفی ایتالیا به مصاف آث میلان برود، عده‌ای از هواداران این تیم با اقدامات خود در شهر میلان خبرساز شده و مسابقه دیشب را که با پیروزی 1-0 لاتزیو و صعود این تیم به فینال جام حذفی منجر شد را تحت‌الشعاع قرار دادند.

 

عده‌ای از هواداران لاتزیو در شهر میلان، بنر بسیار بزرگی به نمایش گذاشتند که حاوی شعارهایی در تایید بنیتو موسولینی، دیکتاتور فاشیست ایتالیا بود. آنها همچنین به سر دادن شعارهای نژادپرستانه علیه تیمو باکایوکو بازیکن میلان پرداختند.

 

1400697

 

این گروه از هواداران افراطی لاتزیو در نزدیکی میدان پیازاله لورتو در شهر میلان بنری به نمایش گذاشتند که روی آن نوشته شده بود "به افتخار بنیتو موسولینی". این گروه همچنین با انجام سلام نظامی فاشیستی نسبت به موسولینی ادای دین کردند. این میدان در شهر میلان همان جایی است که دیکتاتور فاشیست ایتالیا در سال 1945 در آن اعدام شده است.

 

این اقدام گروهی از هواداران لاتزیو یک روز پیش از روزی انجام گرفت که در ایتالیا تعطیل ملی است و مردم این کشور سالرزو آزادی خود از یوغ نازیسم- فاشیسم را جشن می‌گیرند.

 

1400696

 

اهمیت نمادین این رویداد در ایتالیا به حدی بالا است که معاون نخست‌وزیر این کشور، ماتئو سالوینی، نسبت به آن واکنش نشان داده و گفت:" ایتالیا نسبت به خشونت کوچکترین تسامحی نشان نمی‌دهد، چه خشونت فیزیکی و چه خشونت کلامی. من از پلیس که اوضاع را به دقت زیر نظر دارد متشکرم. فوتبال باید فرصتی برای شادی و دور هم جمع شدن باشد نه فرصتی برای درگیری و خشونت‌ورزی".

 

 

دیدگاه‌ها