کد خبر : 1607268 | 05 اردیبهشت 1398 ساعت 19:08 | 58.3K بازدید | 0 دیدگاه

دو لغزش باعث دوری آنها از قهرمانی شد

دایی: نباید از تراکتورسازی انتظار قهرمانی داشت

سرمربی سایپا در پایان دیدار تیمش برابر ماشین سازی به موضوعات مختلفی در خصوص فوتبال ایران اشاره کرد.

دایی: نباید از تراکتورسازی انتظار قهرمانی داشت

به گزارش "ورزش سه"، علی دایی که بعد از تحمل دو شکست پیاپی، در نهایت موفق شد در دیدار با ماشین سازی تیمش را به امتیاز برساند، در خصوص دیدار برابر این حریف گفت: بازی برابری را شاهد بودیم. در نیمه نخست ماشین‌سازی یک موقعیت خطرناک به دست آورد اما در ادامه موقعیتی به این تیم ندادیم. در دقایق آخر می‌توانستیم به گل برتری برسیم. در کل بازی خوبی را شاهد بودیم.


وی در خصوص شرایط فنی این بازی گفت: تمام فرصت‌هایی که ماشین‌سازی به دست آورد روی ارسال‌های بلند بود و نگذاشتیم آن‌ها از عمق دفاع به دروازه ما نزدیک شوند. زور هیچ‌کدام از تیم‌ها به هم نرسید. این بازی در خانه ماشین‌سازی بود و با توجه به این نکته، تساوی می‌تواند خوب باشد. پس از دو باخت به تبریز آمده بودیم و انگیزه زیادی داشتیم. اگر خط هافبک ماشین‌سازی خوب بود، باید می‌توانستند گلزنی کنند اما کاری انجام ندادند. ماشین‌سازی ۴ بازیکنش  به خاطر مسائل انضباطی در اختیار این تیم نبود اما ما هم غایب‌هایی داشتیم. ۵ بازیکن به علت پاره شدن رباط صلیبی، سارفو به علت محرومیت و دشتی به علت مصدومیت همراه ما نبودند. بسیاری از بازیکنان جوان ما برای اولین بار  فیکس بازی کردند. به جز مهرداد کفشگری و دروازه‌بان‌مان بازیکن بالای ۲۵ سال نداشتیم. نه به ما پول می‌دهند و نه زمین مناسب.


علی دایی با اشاره به نتیجه کسب شده گفت: از نتیجه بازی راضی نیستیم اما اگر عاقلانه بگوییم مساوی در خانه حریف نتیجه قابل قبولی است. این تساوی نه به درد ما می‌خورد و نه به درد ماشین سازی. بحث ما بازیکن سرعتی نیست زیرا با اما و اگر نمی‌توان بازی کرد زیرا در آن زمان دعا می‌کردیم بازیکنی داشته باشیم که همه را دریبل بزند و گلزنی کند. کم گل زدن ماشین‌سازی به علت این نیست که مهاجمان خوبی ندارد. ماشین سازی برابر استقلال خوب بازی کرد و چند موقعیت هم داشت و روی یک غفلت شکست خورد. در دیدار امروز ما هم می‌توانستیم برنده باشیم اما قدردان موقعیت‌های‌مان نبودیم. این خاصیت فوتبال است و با توجه به مشکلاتی که داشتیم، اگر شایستگی بازیکنانم نبود، الآن کاندیدای سقوط بودیم.


سرمربی سایپا بار دیگر با سوالی درباره شرایط تراکتورسازی مواجه شد که در پاسخ گفت: دیدگاه من نسبت به تراکتورسازی تغییر نکرده است و دوست داشتم تیمی از آذربایجان در سطح اول فوتبال ایران داشته باشد. متأسفانه دو لغزش باعث شد تا تراکتورسازی از قهرمانی دور شود. امیدوارم تراکتورسازی در بازی‌های آینده بتواند در جدول صعود کند. نباید از مدیریت جدید این تیم در سال اول انتظار قهرمانی داشت. استعدادهای زیادی در فوتبال آذربایجان وجود دارد.


علی دایی درباره شرایط تیم ملی و انتخاب سرمربی آن نیز گفت: در خصوص تیم ملی افراد دیگری تصمیم می‌گیرند و آن‌ها هم شرایط خود را بررسی می‌کنند. ما نه فقط از لحاظ اقتصادی و سیاسی تحریم شدیم بلکه این تحریم‌ها جنبه‌های دیگری هم دارد. هر مربی دوست دارد با تیم‌های بزرگ کار کند. کار مربی انتخابی برای تیم ملی سخت است زیرا لیگ در حال اتمام است و آن مربی به خوبی نمی‌تواند بازیکنان خوب لیگ برتر را انتخاب کند.

دیدگاه‌ها