کد خبر : 1607286 | 05 اردیبهشت 1398 ساعت 20:12 | 39.6K بازدید | 0 دیدگاه

آبی های اهواز، کمتر از یک قدم تا لیگ یک؛

تنها معجزه ای که اس خوزستان را در لیگ نگه‌ می‌دارد

با تساوی امروز استقلال خوزستان مقابل نساجی، حالا فقط و فقط یک حالت وجود دارد که آبی های اهواز را در لیگ برتر نگه می دارد.

تنها معجزه ای که اس خوزستان را در لیگ نگه‌ می‌دارد

به گزارش ورزش سه، عصر امروز رقابت های لیگ برتر فوتبال وارد هفته بیست و هفتم شد. در یکی از بازی های مهم امروز تیم استقلال خوزستان در شهر اهواز و ورزشگاه فولاد آره‌نا میزبان نساجی مازندران بود. نماینده خوزستان که مدت زیادی است در رتبه پایانی جدول لیگ قرار گرفته، امروز هم مثل هفته های اخیر نیاز مبرمی به کسب پیروزی داشت ولی باز هم در این امر ناکام ماند. شاگردان محمد علوی پس از اینکه در دقایق ابتدایی دروازه خود را باز شده دیدند، حملاتی ترتیب دادند که در نهایت یکی از آنها منجر به گل شد و استقلال را از شکست در اهواز نجات داد؛ اما نتیجه تساوی هم برای هدفی که مدنظر آبی ها بود چندان سود بخش نیست. حالا استقلال خوزستان تنها سه بازی دیگر پیش روی خود می‌بیند که دیدار های دشواری هستند. با توجه به فاصله ۸ امتیازی این تیم تا رده چهاردهم جدول، فقط و فقط یک راه وجود دارد که می تواند استقلال را در لیگ برتر ماندنی کند؛ راهی که از معجزه هم سخت تر است.

 

 تیم آبی پوش خوزستانی قبل از هر چیز باید آرزو کند در دیدارهای این هفته، نفت مسجدسلیمان حتما ببازد و سپیدرود هم پیروز نشود. اگر این اتفاق بیفتد، در هفته های آتی یک شانس بسیار اندک برای بقای آبی ها وجود خواهد داشت‌.

 

تنها حالتی که این تیم را در لیگ ماندنی می کند، این خواهد بود که استقلال خودش در هر سه بازی آینده به پیروزی برسد و به صورت همزمان سپیدرود و نفت مسجدسلیمان هم دو تا از بازی های خود را ببازند و در هفته‌ای که این دو تیم مقابل هم قرار می گیرند، نتیجه مساوی به دست بیاید. در این صورت دو حالت پیش می‌آید که به نتیجه بازی فردای سپیدرود با فولاد دارد:

 

اگر سپیدرود در این بازی باخته باشد، در پایان فصل استقلال خوزستان با نفت مسجد سلیمان در عدد ۲۱ مساوی خواهد شد و اگر تفاضل گل آبی‌ها بالاتر از رقیب هم استانی باشد، این تیم در لیگ برتر ماندنی می شود.

 

اگر هم سپیدرود در هفته ۲۷ مقابل فولاد مساوی کرده باشد و اتفاقات مذکور در سه هفته پایانی رخ دهد، در انتهای فصل هر سه تیم ۲۱ امتیازی می شوند و تفاضل گل و دیگر فاکتورها تعیین کننده سقوط کننده ها خواهد بود. از جزئیات کار پیداست که احتمال رخ دادن تمام این اتفاقات به صورت همزمان بسیار بسیار کم است و اس خوزستان را تقریباً باید اولین تیم سقوط کننده از لیگ برتر به لیگ یک نامید.

 

 سخت ترین بخش کار آنجا است که خود تیم استقلال خوزستان باید دو بازی دشوار خارج از خانه مقابل استقلال تهران و سپاهان اصفهان برگزار کند که پیروزی در آن ها برای همه تیم های لیگ کاری دشوار است.

 

ضمناً همانطور که گفته شد، اگر در بازی های فردا و پس فردا سپیدرود موفق به شکست فولاد شود یا نفت مسجد سلیمان فقط یک امتیاز از صنعت نفت آبادان بگیرد، همین هفته سقوط استقلال خوزستان به لیگ یک قطعی می‌شود و کار به سه دیدار پایانی نخواهد کشید.

 

دیدگاه‌ها