کد خبر : 1608110 | 09 اردیبهشت 1398 ساعت 11:05 | 52.2K بازدید | 0 دیدگاه

همه را خانه‌نشین کردند؛ کشتی فقط همین چند آدم را دارد؟

انتقاد تند مهدی تقوی به فدراسیون بعد از خداحافظی

قهرمان سابق کشتی آزاد جهان گفت: در این چند سال آقایان فقط خوب مردم را فریب دادند ولی حالا مردم واقعیت را می بینند.

انتقاد تند مهدی تقوی به فدراسیون بعد از خداحافظی

به گزارش "ورزش سه"،مهدی تقوی کشتی‌گیر صاحب سبکی که در سال‌های 2009 و 2011 مدال طلا جهان را به گردن آویخت و کسب سکوهای بزرگتر به هیچ وجه برای او دور از دسترس نبود، اخیرا با دنیای قهرمانی وداع کرد. تقوی کشتی گیر با استعدادی بود که اگر درست مدیریت می‌شد می‌توانست تا سالها در کشتی دنیا بزرگی کند که این اتفاق رخ نداد. کشتی گیر محجوب سوادکوهی کمتر اهل مصاحبه است ولی شرایط فعلی کشتی سبب شد تا بعد از مدتها در گفت‌وگویی با "ورزش سه" شرکت کند.


از عملکردم در کشتی راضی هستم


مهدی تقوی در پاسخ به این سوال که خبری از او نیست و خیلی‌ها دوست دارند بدانند او در دوران بازنشستگی مشغول چه کاری است، گفت: «زندگی می‌کنم. یک زمانی ورزش را شروع کردم و به تیم ملی رفتم و حالا هم تصمیم گرفتم ابعاد دیگری از زندگی را تجربه کنم. سبک‌های زندگی افراد با یکدیگر متفاوت است. یکی دوست دارد 10 سال کشتی بگیرد یکی هم می‌بینید یک مدال می‌گیرد می‌رود دنبال زندگی‌اش. من دوست داشتم وقتی دوران کشتی‌ام تمام می‌شود و به گذشته فکر می‌کنم از عملکردم راضی باشم که حالا چنین حسی را دارم.»


کشتی فقط همین چند آدم را دارد؟


دارنده دو مدال طلای جهان با انتقاد از مدیریت کشتی در سالهای اخیر گفت: «فدراسیون کشتی مدتهاست توسط یک تیم ثابت اداره می‌شد، جایگاه‌ها عوض می‌شود ولی نفرات همان قبلی‌ها هستند. ای کاش این ثبات باعث نتیجه گرفتن می‌شد ولی در عمل می‌بینیم که نهم، یازدهم و ششم دنیا نتایجی است صدای همه را درآورده است. آیا کشتی همین چندتا آدم را دارد که فقط جایگاهشان عوض می‌شود؟»


همه را خانه نشین کردند


تقوی ادامه داد:« کشتی روسیه را ببینید همه قهرمانان دارند در کنار هم دارند کار می‌کنند ولی اینجا چی؟ همه را خانه نشین کرده‌اند!  من زندگی‌ام مشخص است و دنبال چیزی نبوده و نیستم. ولی این چه مدیرتی بودکه فقط با چند نفر کار کنید، همین کارها کشتی را نابود کرد. اگر بخواهیم واقعیت را به مردم بگوییم تیم دوم دنیا را تحویل گرفتند و حالا تیمی را در آستانه المپیک تحویل دادند که جز دو وزن هیچ امیدی به آن نیست.»


جایی که باید جواب می‌دادند، رفتند


دارنده مدال نقره بازی‌های آسیایی با اشاره به اینکه در مدیریت قبلی کسی اجازه انتقاد نداشت گفت: «به هیچ وجه کسی اجازه نداشت انتقاد کند اگر حرفی می‌زدی طوری شده بود که در فضای مجازی به شما حمله می‌شد! ولی حالا دارید حال و روز کشتی را می‌بینید. اگر انتقادها را می‌شنیدند این حال و روز کشتی نمی‌شد. فقط افرادی را دور خودشان جمع کردند که تابع دستورات باشند.»

 

مهدی تقوی کشتی گیر


مردم را فریب دادند، اما واقعیت مشخص شد


تقوی ادامه داد:«تیم دوم دنیا تحویلشان شد و حالا چه تحویل دادند؟ همه مسابقات نفرات اصلی را می‌فرستادند و خبری از پشتوانه سازی نبود. تیم در جهانی نتیجه نمی‌گرفت با نفرات اصلی می‌رفتند، جام جهانی اول می‎شدند و طوری در بوق و کرنا می‌کردند که انگار نه انگار جام جهانی در رده پنجم مسابقات معتبر هم قرار ندارد. در این چند سال فقط خوب مردم را فریب دادند  ولی حالا واقعیت را مردم دارند می‌بینند. حالا وقت رفتن نبود. هفت سال باشید این همه پول این مردم خرج شود و حالا در آستانه المپیک بروید!آن تیم قدرتمند را تیم نهم، ششم و یازدهم دنیا تحویل دهید بگویید خداحافظ!»


فدراسیون کشتی جای آدمهای بزرگ است


تقوی با اشاره به اینکه هنوز طرز تفکر مدریت قبلی در کشتی حاکم است گفت: «به هیچ وجه فکر نکنید حالا رویه در کشتی عوض شده است. همان طرز تفکر مدریت قبلی در فدراسیون حاکم است. یک نفر را به عنوان مربی دوتا المپیک و 6-5 تا مسابقه جهانی،آسیایی و جام جهانی ببری و در نهایت بیایید یک پست اداری به او بدهید چه معنایی دارد؟! خب حتما یک جای کار ایراد دارد یا جایگاه اولش یا جایگاه دومش. حالا این بماند که این افراد چقدر با هزینه بیت المال سفر رفتند و چندتا پاسپورت عوض کرده‌اند. رزومه افراد مشخص است بعضی‌ها تا قبل از کار در فدراسیون کجا مدیریت کرده بودند؟ کدام مدال جهانی یا المپیک را گرفتند؟ فدراسیون کشتی جای ادمهای بزرگ است.»


چه اصراری به ماندن دارند؟


ستاره سال‌های نه چندان دور کشتی ایران درباره انتخابات فدراسیون کشتی گفت:« نفرات بزرگی که قهرمان جهان و المپیک هستند جلو آمدند که امیدوارم یکی از این افراد رئیس شود. کشتی نباید در انحصار باشد. افرادی هستند که امتحانشان را پس دادند نمی‌دانم چه اصراری دارند که باز هم باشند؟ چه کسی جواب میلیون‌ها عاشق کشتی را می‌دهد تیم ایران رده هایی را در مسابقات جهانی  دیده که تا قبل از حضور این آقایان شوخی بود.»
وزارت ورزش ورود کند


تقوی با اشاره به مسابقات جهانی فرانسه گفت:« وزارت ورزش بعد از مسابقات جهانی فرانسه 2017 که تیم نهم شد از فدراسیون پاسخ خواست دیدید که چکار کردند؟ نامه نگاری‌ با هرکجا که شد! فقط اینکه چرا از ما جواب خواستید. نتیجه آن کارها شد نتایج ضعیف مسابقات جهانی 2018 مجارستان در کشتی آزاد و فرنگی. وزارت ورزش ورود کند و کشتی را نجات دهد فرصتی تا المپیک نمانده است. اگر من حق رای داشتم، قطعا با توجه به کارنامه افراد رای می‌دادم و قطعا به افراد امتحان پس داده که این بلا را سر کشتی آوردند رای نمی‌دادم. فدراسیون کشتی جای ادمهای بزرگ است خواهشا برخی‌ها حد اندازه خودشان را بدانند.»

دیدگاه‌ها