کد خبر : 1609037 | 13 اردیبهشت 1398 ساعت 21:10 | 90.7K بازدید | 0 دیدگاه

امیدوار به معجزه در دو هفته پایانی؛

سپاهان 2- ماشین‌سازی صفر؛ پشت سر پرسپولیس

شاگردان قلعه‌نویی با نمایشی سراسر هجومی و گل‌های استنلی و محمدی به برتری مقابل ماشین‌سازی رسیدند.

سپاهان 2- ماشین‌سازی صفر؛ پشت سر پرسپولیس

به گزارش "ورزش سه"، سپاهان بعد از برد پُر گلی که مقابل سایپا داشت، در دیدار اخیرش به تساوی برابر پرسپولیس رسید تا فرصت کم کردن فاصله امتیازی با این تیم را از دست دهد ولی در هفته‌ای که سرخ پوشان صدرنشین برابر تراکتورسازی متوقف شده بودند، طلایی پوشان سعی داشتند امشب که میزبان ماشین‌سازی هستند به برتری برسند تا به 3 امتیازی پرسپولیس برسند و در فاصله دو هفته به پایان لیگ برتر شانس خود را برای کسب قهرمانی افزایش دهند که با نمایش سراسر هجومی موفق به انجام این کار شدند و با گل‌های کی‌روش استنلی و مهرداد محمدی توانستند از سد شاگردان مهاجری عبور کنند تا در رده دوم جدول قرار بگیرند.


هفته بیست و هشتم لیگ برتر؛ جمعه: 98/02/13 ؛ ساعت 19:15
استادیوم: نقش جهان اصفهان/ تماشاگر: 11 هزار نفر
داور: حسن اکرمی؛ کمک‌ها: حسن یوسفی و امیررضا آشورماهانی؛ داور چهارم: محمد راهی/ کمک داوران خط: حسین زیاری و محمدرضا تارخ/ ناظر داوری: مسعود مرادی.

 

1403030


سپاهان اصفهان

 

  • سید پیام نیازمند
  • عزت‌الله پورقاز
  • محمدرضا مهدی‌زاده
  • محمد ایران‌پوریان
  • سعید آقایی
  • مهدی کیانی
  • محمد کریمی
  • محسن مسلمان(62- حامد بحیرایی)
  • مهرداد محمدی(78- جلال علی‌محمدی)
  • سجاد شهباززاده
  • کی‌روش استنلی(83- علی قربانی)

سرمربی: امیر قلعه‌نویی

 

1403056


ماشین‌سازی تبریز

 

  • فرناندو دخسوس
  • محمدحسین کنعانی‌زادگان
  • سید محمد خرم‌الحسینی(58- محسن یوسفی)
  • سید احمد مهدی‌زاده
  • عزیز معبودی
  • احمدرضا زنده‌روح(73- احسان تاییدی)
  • سعید مهری
  • مسیح زاهدی
  • یوسف سیدی(49- جای کویتونگو)
  • فرید بهزادی‌کریمی
  • رضا خالقی‌فر


سرمربی: محمدرضا مهاجری

 

1403055

 

شرح گل


سپاهان 1 - ماشین‌سازی صفر (دقیقه 19: کی‌روش استنلی): ضربه مهرداد محمدی روی توپ ارسالی از جناح چپ زمین را دخسوس در شرایط مشکوک به گل از روی خط دفع کرد که در ادامه حمله خطرناک جدی دیگری برای سپاهان به وجود آمد که این بار سانتر سعید آقایی از سمت چپ با دخالت کی‌روش استنلی به سمت راست رفت و این بار ارسال ایران‌پوریان را استنلی با ضربه سر عالی تبدیل به گل کرد.

 

1403058

 

سپاهان 2 - ماشین‌سازی صفر (دقیقه 56: مهرداد محمدی): ارسال زمینی سعید آقایی از سمت چپ زمین را کی‌روش استنلی به زیبایی رها کرد و از روی توپ پرید تا مهرداد محمدی در مقابل دروازه ماشین‌سازی قرار بگیرد و با شوت سرضرب گل دوم سپاهان را به نام خود ثبت کند.

 

1403068

 

اخطار

عزت‌الله پورقاز(53) سعید آقایی(87) محمد کریمی(5+90) از سپاهان


لحظات حساس


دقیقه 2: خالقی‌فر با حرکت پا به توپ وارد محوطه جریمه سپاهان شد که پاس به عقب او موقعیت بسیار خوبی برای یوسف سیدی فراهم کرد ولی این بازیکن نتوانست از این فرصت بهره ببرد و پاس او از روی سر زنده‌روح رد شد تا فرصت ماشین‌سازان هدر برود.

دقیقه 25: ارسال آقایی از جناح راست زمین با ضربه سر کی‌روش استنلی همراه شد که توپ او برگشت داده شد، اما در ریباند شوت مهاجم برزیلی سپاهان به اوت رفت.
دقیقه 27: یک بار دیگر توپ ارسالی از سمت چپ زمین خطرساز شد که این بار ضربه او با فاصله کمی از کنار تیرک عمودی دروازه به بیرون رفت.
دقیقه 33: ارسال خطرناک فرید کریمی با پای چپ را نیازمند جمع کرد.
دقیقه 34: اشتباه در خط دفاعی ماشین‌سازی سجاد شهباززاده را در فرصت خطرناکی قرار داد که ضربه او را دخسوس به کرنر فرستاد.

دقیقه 36: حملات همه جانبه سپاهان این تیم را تا آستانه زدن گل دوم پیش برد که عزیز معبودی توپ را از محوطه جریمه دور کرد.

دقیقه 39: سانترهای خطرناک آقایی همچنان ادامه دارد و این بار ارسال او با شوت محکم پورقاز با فاصله کمی از روی دروازه ماشین سازان عبور کرد.

دقیقه 40: شوت راه دور خالقی‌فر راهی به دروازه سپاهان نداشت و به اوت رفت.

دقیقه 41: فرید کریمی ضد حمله بسیار خوبی تدارک دید و بعد از حمل توپ تا پشت محوطه جریمه سپاهان به خرم‌الحسینی پاس داد که شوت عجیب پای راست این بازیکن به بیرون رفت.

دقیقه 43: یک موقعیت خطرناک دیگر برای ماشین‌سازی با حرکت سریع فرید کریمی به وجود آمد که پاس او و شوت بغل پای عزیز معبودی، با فاصله اندک از کنار تیرک دروازه سپاهان عبور کرد.

 

1403059

 

دقیقه 47: مهرداد محمدی حرکت سریعی تا مقابل محوطه جریمه ماشین‌سازی داشت که پاس در عرض او و شوت شهباززاده از کنار دروازه راهی اوت شد.

دقیقه 51: فرصت‌های سپاهان یکی پس از دیگری هدر می‌رود و این بار ارسال آقایی که به مهرداد محمدی رسید، با شوت فنی او به بیرون رفت.

دقیقه 54: شوت بیرون پای راست سعید مهری از روی دروازه سپاهان به بیرون رفت.

دقیقه 62: ارسال دقیق عزیز معبودی در پشت محوطه جریمه به فرید کریمی رسید که ضربه بغل پای او مماس به تیرک دروازه سپاهان به بیرون رفت.

دقیقه 63: مهرداد محمدی در بین مدافعان ماشین‌سازی صاحب توپ شد که شوت پای چپ او با فاصله زیادی از دروازه ماشین‌سازی به اوت رفت.

دقیقه 71: ارسال محسن یوسفی و ضربه پشت سر زنده‌روح به مقابل دروازه سپاهان آمد، اما توپ از جلوی پای کنعانی‌زادگان رد شد و به بیرون رفت.

دقیقه 78: سانتر فرید کریمی از مقابل احسان تاییدی عبور کرد و به کنعانی‌زادگان رسید که ضربه نمایشی او از بالای دروازه سپاهان رد شد.
دقیقه 79: شوت محکم علی‌محمدی ثمری نداشت و به بیرون رفت.

دقیقه 80: پاس در عمق ایران‌پوریان و شوت سرضرب علی‌محمدی با فاصله زیادی از دروازه ماشین‌سازان راهی اوت شد.

دقیقه 85: پاس یوسفی و شوت تماشایی مهری با کمترین فاصله از کنار دروازه سپاهان رد شد.

دقیقه 88: ارسال یوسفی در صحنه مشکوک به خطای هند پنالتی برخوردی با مهدی کیانی داشت و در ادامه دفع شد.

دقیقه 89: ارسال ایران‌پوریان از جناح راست زمین به علی قربانی رسید که شوت او بعد از برخورد به پای مهدی‌زاده در دستان دخسوس جای گرفت.
دقیقه 89: شوت پشت محوطه جریمه شهباززاده با دخالت عزیز معبودی به کرنر رفت.

دقیقه 90: ضربه سر محسن یوسفی روی پاس مسیح زاهدی در چارچوب نبود و مثل دفعات قبل راهی اوت شد.

دقیقه 1+90: پاس در عمق محسن یوسفی و شوت پُرقدرت زاهدی با فاصله کمی از کنار تیرک عمودی دروازه سپاهان به بیرون رفت.

دقیقه 3+90: سه حمله پیاپی سپاهان در نهایت با پاس در عمق مهدی کیانی و شوتی که توسط سجاد شهباززاده زده شد و دفع دخسوس را به همراه داشت، به کرنر رفت.


در حاشیه


* سیامک کوروشی، مدافع سپاهان به دلیل محرومیت انضباطی و میگوئل تکسیرا، مربی این تیم بخاطر اخراج در دیدار قبل، در مسابقه امروز طلایی پوشان را برابر ماشین‌سازی همراهی نمی‌کنند.
* محمد اهل‌شاخه، مدافع میانی ماشین‌سازی تنها بازیکن محروم این تیم مقابل سپاهان است.

* مانند دیدارهای گذشته به دلیل گرفتن هزینه پارکینگ و توقف خودروها ترافیک نسبتاً سنگینی در ورودی ورزشگاه نقش جهان به وجود آمده بود.

* تماشاگران سپاهان بارها سیاوش یزدانی، مدافع غایب خود در این دیدار را که به دلیل مصاحبه‌اش علیه پرسپولیس محروم شده است تشویق کردند تا به نوعی به این حکم طعنه زده باشند.

* قبل از آغاز بازی تماشاگران سپاهان در دو سمت ورزشگاه امیر قلعه نویی را به صورت هماهنگ تشویق کردند.

* محمدرضا مهدی زاده جایگزین سیاوش یزدانی و محسن مسلمان جایگزین ولادیمیر کومان در این بازی شده است.

* مهدی کیانی، سعید آقایی، محمدرضا مهدی‌زاده و محمد ایران پوریان از سپاهان قبل از آغاز بازی سمت نیمکت ماشین سازی رفتند و در سوی دیگر فرید کریمی سمت نیمکت سپاهان رفت.

* بازیکنان سپاهان قبل از بازی به صورتی نوبتی از سوی تماشاگران سپاهان تشویق شدند.

* تا لحظاتی قبل از شروع بازی حدود ۸ هزار تماشاگر در ورزشگاه حضور داشتند.

* تماشاگران سپاهان به صورت ویژه و ریتمیک کی‌روش استنلی، مهاجم گلزن تیم خود را تشویق کردند.

* سیاوش یزدانی، مدافع سپاهان از جایگاه خبرنگاران نظاره گر بازی بود.

* پس از آغاز بازی تماشاگران سپاهان با شعاری علیه پرسپولیس امیر قلعه نویی، سرمربی تیم خود را تشویق کردند تا بدین ترتیب واکنشی به شعارهای تیم رقیب در هفته گذشته داشته باشند.

* امیر قلعه نویی در واکنش به شعار تماشاگران سپاهان واکنشی مشابه آنچه در بازی قبل داشت از خود بروز داد.

* در طول نیمه نخست تماشاگران سپاهان بارها امیر قلعه نویی و سیاوش یزدانی را در واکنش به اتفاقات هفته گذشته تشویق کردند.

* ناهماهنگی‌های دفاع سپاهان در نیمه نخست بارها باعث فریاد مهدی کیانی و امیر قلعه نویی شد.

* تماشاگران سپاهان با نور فلش موبایل‌های خود صحنه‌های جالبی در ورزشگاه رقم زدند.

* دو تماشاگر ژاپنی در جایگاه ویژه بازی حضور داشتند که مورد توجه خبرنگاران اصفهانی هم قرار گرفتند و قهرمانی کاشیما آنتلرز ژاپن با پیروزی برابر پرسپولیس در فصل گذشته لیگ قهرمانان نیز سوژه گفتگوی آنها شده بود.

 

بهترین بازیکن


سعید آقایی با وجود اینکه مدافع چپ سپاهان در بازی با ماشین‌سازی بود، اما همانند وینگر چپ تا محوطه جریمه پیش می‌رفت و با سرعت، توانایی در حمل توپ و قدرت دریبل‌زنی بالای خود و مهم‌تر از آن سانترهای بی‌نقص، موقعیت‌های خطرناکی به وجود آورد که هر دو گل طلایی پوشان نیز روی ارسال‌های او به ثمر رسید تا این بازیکن بازی درخشانی برابر تیم سابق خود ارائه دهد؛ آقایی در کارهای دفاعی نیز کم‌نقص ظاهر شد و به غیر از یک بار، اجازه نداد از آن جناح فرصت چندانی نصیب شاگردان مهاجری شود.

 

اتفاق ویژه


در هفته‌ای که پرسپولیس در تبریز امتیاز از دست داد و مقابل تراکتورسازی به سومین تساوی متوالی رسید، سپاهان موفق شد از سد ماشین‌سازی عبور کند تا فاصله‌اش با صدرنشین را به 3 امتیاز کاهش دهد؛ حالا شاگردان قلعه‌نویی امیدوار به معجزه و لغزش پرسپولیس در دو هفته آینده هستند تا به رده اول صعود کرده و قهرمان شوند.

دیدگاه‌ها