کد خبر : 1609228 | 14 اردیبهشت 1398 ساعت 14:28 | 19.7K بازدید | 0 دیدگاه

آن داور چهارم رئیس هیئت شده است؛

دست نشان: فیروز به بازیکن ما اعتراض می کرد که سنگ خورد

سرمربی تیم سپیدرود رشت که شاگردانش در شرایط نامساعدی به سر می برند، درباره اتفاقات دیدار جنجالی مقابل نفت مسجد سلیمان و مسائل داوری آن صحبت کرد.

دست نشان: فیروز به بازیکن ما اعتراض می کرد که سنگ خورد

به گزارش ورزش سه، جنجالی ترین بازی هفته بیست و هشتم لیگ برتر روز گذشته در ورزشگاه بهنام محمدی مسجد سلیمان بین تیم های نفت و سپیدرود انجام شد. در هفته ای که سقوط استقلال خوزستان به لیگ دسته یک قطعی شد، این دو تیم انتهای جدولی نبرد بسیار حساسی را در یک دیدار 6 امتیازی مقابل هم برگزار کردند. بازی دیروز که در نهایت با تساوی یک یک خاتمه یافت، تاثیر فراوانی در سرنوشت هر دو تیم خواهد داشت. به طور قطع یکی از این دو تیم به دسته یک خواهد رفت و با توجه به شرایط جدول و نتیجه بازی دیروز، در حال حاضر سپیدرود به سقوط نزدیک تر است.

 

اما بازی روز گذشته آبستن اتفاقات عجیبی بود که حاشیه های آن را جلوتر از متن و اتفاقات جریان بازی رقم زد. کادر فنی تیم سپیدرود نیز به صحنه هایی از جمله پنالتی اعلام شده برای نفت، وقت اضافه 9 دقیقه ای و همچنین گل مسجد سلیمانی ها اعتراض داشتند. در راستای این اعتراضات، نادر دست نشان گفت و گویی با ورزش سه انجام داد که آن را می خوانید:


کجای این بازی 9 دقیقه وقت تلف شده داشت؟


چطور ممکن است این بازی 9 دقیقه وقت اضافه داشته باشد. عمده قضیه هم مربوط به مصدومیت فیروز کریمی بود. این اتفاق اصلا داخل زمین نبود و کریمی بیرون از زمین افتاده بود. داور 9 دقیقه وقت اضافه گرفته است. چرا؟ ببینید آیا زمان توقف بازی، مصدومیت فیروز کریمی، مصدومیت دروازه بان، تعویض ها و همه اتفاقات چقدر می شود؟ قطعا بیشتر از 7 دقیقه نمی شود. دو دقیقه باقی مانده از کجا آمد؟ بعد پنالتی را چطور به ضرر ما گرفت؟ یا پنالتی ای که اوایل نیمه دوم به نفع ما انجام شد و کولی بالی روی حسین شنانی خطا کرد. فیلم و عکس آن را هم داریم که درون محوطه جریمه بوده است. چطور می شود کمک داوری که سمت من بوده، توضیح بدهد که این صحنه پنالتی نبوده است! خدا را شاهد می گیرم کمک داور داشت به سمت من قدم می زد تا به خط نیمه برسد، وقتی به من رسید گفت خطا بیرون بود. بعد آقای داور هم این خطا را بیرون از محوطه کاشت. کرنر شد، آقای ابوالفضلی ندید. خطا هم شد، باز هم ایشان ندید. واقعا نمی دانم چرا.


گل نفت خطا بود، همه دیدیم

 

 در صحنه گل، اکبر آفاقی توپ را با دست کنترل می کند و جلوی پا می اندازد و گل می زند. من بعد از گل، سمت ابوالفضلی رفتم و گفتم شما این را ندیدید؟ او گفت هیچ اتفاقی نیافتاد. گفتم وقتی شهامت چنین بازی های درگیرانه ای را ندارید، نیایید و قضاوت نکنید. دو ثانیه مانده به پایان بازی مرا اخراج کرد. من به حیدری گفتم مگر چه کار کردم؟ اوگفت نمی دانم. حتما یک کاری کردی که کمک داور گفته اخراج شوی. من هیچ توهینی نکردم و با شهامت حرفم را زدم. اگر اخراج دارد، که هیچ... گفتم شهامت قضاوت این بازی ها را ندارید، نیایید. ما از قبل هم گفته ایم که این استادیوم فشار روی داور است و آنها هنر کردند که آمدند. دستشان درد نکند که ما سالم از زمین بیرون آمدیم ولی آیا همیشه این اتفاقات می افتد؟ اگر یگان ویژه نبود، بازی به سلامت تمام می شد؟ هند اکبر آفاقی را ما و بچه های تیم به صورت کامل دیدیم. در فیلم هم طبیعتا شاید واضح نباشد ولی وقتی همه دیدیم، مشخص است.

 

فقط فغانی می توانست این بازی را قضاوت کند

 

جو بازی از اول بازی همینطور بود. داور هم طبیعتا بعد از گلی که ما زدیم، اشتباهات زیادی کرد. به نظر من هر داور دیگری هم بود، این اشتباهات را مرتکب می شد، به جز آقای فغانی. داورانی که این شجاعت را دارند و تحت تاثیر قرار نمی گیرند. آقای ترابیان را زدند، به وسط زمین آمد. ولی داور به او گفت برو سر جایت. اینها فقط می خواستند بازی را برگزار کنند. اینکه مصدومیت آقای کریمی تاثیرگذار بود یا نه، نمی دانم. فقط می دانم که جو و فشار بازی روی تیم میهمان خیلی بود. ما که از قبل بازی مورد عنایت چند نفر از این عزیزان در فضای مجازی قرار گرفته بودیم که ما را تهدید به مرگ می کردند و توهین های مختلفی می کردند.

 

1399654

 

سنگی را که به سر کریمی خورد، ندیدم

 

من صحنه را دقیقا ندیدم ولی مربیان ما دیدند. صحنه از اینجا شروع شد که بازیکنان ما داشتند خوشحالی می کردند. مهرداد بایرامی که گل را زده بود، چون هفته پیش چند موقعیت را از دست داده بود و من از او حمایت کرده بودم، آمد که شادی اش را با من تقسیم کند. من هم در حال تشکر از او بودم. اما قبل از اینکه مهرداد به من برسد، دیدم که نیمکت نیم حریف از جمله خود فیروز خان هم به بازیکنان ما اعتراض کردند که مثلا چرا اینجا خوشحالی می کنید. حتی دو نفر از آنها داخل زمین رفتنند و به سینه بازیکنان ما زدند. داور هم به یکی از آنها کارت زرد داد. این هم جالب است که برای چنین حرکتی کارت زرد می گیرند و ما یک وجب از محوطه خودمان بیرون می رویم، اخراج می شویم. من اعتراض نفتی ها به بازیکنان خودمان دیدم. در همین حین، سنگی پرتاب شد که به سر آقا فیروز خورد. این در حالی بود که در آن لحظه مربی ما، محسن نصر، داشت با آقای کریمی حرف می زد و شاید سنگ به سر او می خورد. من خودم سنگ را ندیدم، ولی اینکه پزشک تیممان بالای سر آقا فیروز رفت و او را مداوا کرد، دیدم.


100 دقیقه در رختکن منتظر بودیم

 

ما بیش از یک ساعت و نیم در رختکن منتظر بودیم که جو آرام شود و مردم بروند تا اتوبوس ما بیاید و ما را سوار کردند و با اسکورت پلیس تا بیرون مسجد سلیمان رفتیم. حدود یک ساعت و چهل دقیقه منتظر آرام شدن وضعیت بودیم.

 

فکرش را هم نمی کردم گل بخوریم

 

بچه های ما خیلی فداکارانه بازی می کردند و تیم حریف راه گل زدن را درست انجام نمی داد و فقط توپ می ریخت. متاسفانه فکر کنم چهار ثانیه مانده بود 9 دقیقه تمام شود و داور سوت خود را برای اعلام پایان بازی آماده کرده بود، که گل خوردیم. واقعا فکر نمی کردم گل بخوریم. تصور می کردم بچه ها می توانند فشار را تحمل کنند. اما متاسفانه خواست خدا بود که اینطور شود.

 

امنیت نباشد، همه شهرها از اتفاقات مسجد سلیمان الگو می گیرند

 

من نمی گویم که مثلا داوررا نمی بخشم یا چنین چیزی. واقعا دلم می خواهد اگر خدای نکرده نماندیم، فدراسیون فوتبال این مسائل را بررسی کند. من همیشه گفته ام اگر می خواهیم داوری ها سالم باشد، باید امنیت را برقرار کنیم. اگر امنیت در ورزشگاه نباشد و بخواهیم مثلا به این توجه کنیم که این آخرین تیم شهر یا آخرین امید مردم است، همه شهرها از این کار الگو می گیرند. آنها هم یاد می گیرند که اگر بخواهند عصیان گر برخورد کنند، داور و ناظر و تیم حریف همه می ترسند و تیم نتیجه می گیرد و در لیگ می ماند. من داور را به خدا واگذار نمی کنم ولی می گویم که با کارشناس ها فیلم بازی را ببیند. عامل اصلی این قضیه، کمیته نظارت بر عملکرد داوران است. آنهایی که می گویند ما فیلم ها را بررسی می کنیم و ایراد داورها را می گیریم، واقعا منصفانه نگاه کنند. آیا اگر خودشان داور بودند، می توانستند چنین دیداری را قضاوت کنند؟

 

1399656

 

ماجرای داور چهارم هم در همین ورزشگاه بود

 

دقیقا آن اتفاق هم در مسجد سلیمان بود. دیدار سال گذشته ملوان با نفت. ما دقیقه 18 و 37 دو گل زدیم و همه فشارها را در آن بازی هم داشتیم. متاسفانه داور تحت فشار هواداران تیم مسجد سلیمان بود و در دقایق 91 و 93 گل خوردیم. داور چهارم از شهر جیرفت آمده بود. یک اشتباهاتی از نظر کارها و وظایف داور چهارم انجام داده بود و ما می دیدیم که ضعیف است و کارش را نمی تواند انجام دهد. از آن سمت هم تیم حریف برخوردهای تندی با این داور می کردند و این بنده خدا کامل به طرف ما می آمد. پس از پایان بازی با آقای مهدوی که داور بود، صحبت می کردیم و گفتیم شما 70 دقیقه توهین شنیدی و تحت فشار بودی. این خطاها که گرفتی و تیم ما درون محوطه تحت فشاررفت، درست نبود. سرش را پایین انداخت و چیزی نگفت. داور چهارم ولی با تندی با ما برخورد کرد و من هم عصبی شدم و گفتم این داور چهارم بود؟ حالا او رفیق من است. اما آقای میثاقی انقدر در برنامه هایش این صحنه را نشان داد، داور چهارم بنده خدا که اینجا هم از او عذرخواهی می کنم، داوری را کنار گذاشت و الان رئیس هیئت فوتبال جیرفت شده است.

 

اگر سپیدرود را زنده می خواهید، به دادش برسید

 

باور کنید همین امروز بچه ها در فرودگاه به من می گفتند چه کار کنیم؟ هزینه رفت و آمد به تمرین را نداریم. واقعا شرایط سخت است. هفته پیش دو بازیکن من به خاطر اینکه وعده غذایی شان کافی نبود، مجبور شدند غذای بیرون بخورند و بعد به دلیل مصدومیت دو روز تمرین را از دست دادند. واقعا از مسئولین گیلان التماس دعا داریم. می خواهیم نگاهی به این تیم و بچه ها بکنند. واقعا در شرایط ضعیفی هستیم. اگر شورای شهر هزینه ایاب و ذهاب تیم را نمی داد، نمی توانستیم در بازی ها شرکت کنیم. مدیر تیم دارد برای تامین اعتبار تلاش می کند ولی هنوز هیچ توفیقی حاصل نشده است. از همین رو خواهش می کنیم اگر می خواهند سپیدرود زنده بماند، به فکرش باشند و قول هایی را که قبلا داده اند، عملی کنند. روحیه بچه ها خیلی پایین آمده و نگران حق و حقوقشان هستند.

دیدگاه‌ها