کد خبر : 1609684 | 16 اردیبهشت 1398 ساعت 12:37 | 99.3K بازدید | 0 دیدگاه

اتفاق جالب؛ پدیده – سپاهان با سوت فغانی

دیدار قلعه نویی با یکی از آن چهارخاطره بد!

با وجود اینکه تنها دو هفته به پایان فصل جاری بازی ها باقی مانده هنوز چهره قهرمان لیگ برتر مشخص نشده است.

 دیدار قلعه نویی با یکی از آن چهارخاطره بد!

به گزارش "ورزش سه"، نزدیک بودن فاصله امتیازات بین تیم های مدعی، رقابت در دو هفته پایانی را حساس و در عین حال جذاب کرده است و یکی از بازی های مهم پیش رو در هفته بیست و نهم بین تیم های پدیده مشهد و سپاهان اصفهان در استادیوم امام رضای مشهد برگزار می شود. سپاهان اگر موفق به کسب سه امتیاز این دیدار شود و پرسپولیس در مصاف با ماشین سازی موفق به کسب امتیاز نشود تیم امیر قلعه نویی به صدر جدول خواهد آمد به این دلیل که تفاضل گل بهتری دارد.

با توجه به حساسیت های دیدار پدیده - سپاهان و اینکه پدیده هم شرایط خوبی در جدول رده بندی دارد و برای کسب سهمیه لیگ قهرمانان آسیا تلاش می کند، کمیته داوران قصد دارد از بهترین داور خود برای قضاوت این بازی استفاده کند. یعنی علیرضا فغانی که پیش تر گفته بود از قضاوت در شهر مشهد و استادیوم امام رضای مشهد لذت می برد. او یک بار وقتی برای داور پشت دروازه یکی از بازی های پدیده مشهد انتخاب شده بود به این نکته اشاره کرد و گفت حضور در مشهد و زیارت بارگاه امام رضا برای او کافی است و اصلا جای اشکال نیست که به عنوان داور پشت دروازه انتخاب شده است.

این انتخاب شاید با حساسیت هایی از سوی باشگاه سپاهان همراه شود. علیرضا فغانی که ماه ها قبل داور دیدار سپاهان – پرسپولیس در استادیوم نقش جهان اصفهان بود به زعم کادر فنی تیم سپاهان در اعلام گل به سود تیم پرسپولیس مرتکب اشتباه شد و باید در صحنه گل مساوی خطای منشاء را اعلام می کرد. بعد از این بازی امیر قلعه نویی مصاحبه کرد و ضمن انتقاد از فغانی با واژه هایی تند گفته بود علیرضا فغانی یکی از چهار داوری است که او را نخواهد بخشید و این مصاحبه البته از سوی علیرضا فغانی بی جواب نماند و خلاصه اینکه مجادله بین امیر قلعه نویی و علیرضا فغانی چند روزی فضای فوتبال کشور را ملتهب کرد.

 

دیدار قلعه نوعی و فغانی

کمیته داوران اما خیلی به این تنش ها توجهی ندارد و معتقد است اگر به توصیه باشگاه ها مبنی بر اینکه فلان داور را برای آنها انتخاب نکند در چینش داوری به مشکل خواهد خورد و از همه بدتر این بدعت می شود و همه تیم ها انتظار خواهند داشت اگر داوری یک بار سهوا به ضرر آنها سوت زده دیگر برای بازی اشان انتخاب نشود. اتفاقا کمیته داوران بارها و بارها داور مورد اشاره را برای بازی تیم مورد نظر تکرار کرده تا حساسیت هایی که به وجود آمده است از بین برود. اکنون هم کمیته داوران دوست ندارد علیرضا فغانی را با توجه به حساسیت های پیش آمده از سوی باشگاه سپاهان برای قضاوت بازی های این تیم منع کند. به هر صورت سپاهان یکی از تیم های مهم لیگ برتر بشمار می رود و همیشه بازی های آن در لیگ برتر حساس است و طبیعی است در فصل چند باری علیرضا فغانی برای قضاوت بازی های این تیم انتخاب شود.

این اعلام در روزهای آینده صورت خواهد گرفت و به زعم کمیته داوران هم باشگاه پدیده باید از این انتخاب خوشحال باشد و هم سپاهان به این خاطر که علیرضا فغانی در حال حاضر بهترین داور فوتبال کشور بشمار می رود و دیدار رده بندی جام جهانی 2018 را سوت زده است.

 

دیدگاه‌ها